Avatar billede dark_dream Nybegynder
22. september 2002 - 20:53 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

En "port" er åben !!

Hejsa.

Jeg har fået testet mit system af, og har derved fået at vide, at jeg har flere porte åben ud af til....

Hvordan lukker jeg dem ???

Mit styresystem er
Windows_ME & Windows_98

/Lars
Avatar billede bad24 Nybegynder
22. september 2002 - 20:55 #1
du skal have en firewall
Avatar billede dark_dream Nybegynder
22. september 2002 - 20:56 #2
Jeg har en Firewall kørende (Norton), men det lader til, at den IKKE lukker dem ???
- Hvad så ?
/Lars
Avatar billede bad24 Nybegynder
22. september 2002 - 20:58 #3
kender ikke noget til Norton PF.
men der er sikkert noget med at lukke porte.
Avatar billede dark_dream Nybegynder
22. september 2002 - 21:15 #4
lader lige spørgsmålet stå åben, da jeg endnu ikke har kunnet lukke de porte........
/Lars
Avatar billede dark_dream Nybegynder
22. september 2002 - 21:19 #5
Kigger ind imorgen........
/Lars
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. september 2002 - 21:24 #6
Kender ikke norton, bruger selv ZoneAlarm, den virker bare.

Få dit system testet ved Grc.com gå efter shields up
Avatar billede prodic Mester
22. september 2002 - 21:49 #8
Kan du uddybe hvilke huller du har fået oplyst, som skulle være åbne?
f.eks port 80, som er til din webserver, 21 som er til ftp - sådanne numre ville være rare at kende inden vi kan guide dig videre i hvordan du lukker dem, og om du skal lukke dem.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
23. september 2002 - 00:26 #9
Kigger lige med. Jeg har netop scannet for åbne porte og kunne kun finde flg. 2 porte åbne: 25 samt 119
Avatar billede aovergaard Nybegynder
23. september 2002 - 00:32 #10
Kigger stadig med. Jeg har som sagt kun de 2 ovensående porte åbne, og det kan også give problemer. Jeg kan f.eks. ikke logge mig på Eksperten uden at deaktivere Norton. Ved ikke hvor jeg skal lede efter tilladelsen i Norton som giver adgang til Ekspertens cookies. Er villig til at give point til et godt svar.
Avatar billede prodic Mester
23. september 2002 - 00:44 #11
port 25 er SMTP(Simple Mail Transfer Protocol) og port 119 Network News Transfer Protocol.
Bruger du ingen brug for de 2 services, kan du roligt deaktivere dem.
Har du under Tools->Options->Pricacy sat eksperten.dk til at være en godkendt service?
" To stop blocking cookies

On the left side of the Norton Personal Firewall window, click Privacy Control.
Click Custom Level.
Set Cookie Blocking to Medium or None.
If this fixes the problem, consider making site-specific settings to allow cookies from that site. "

Kig evt. i hjælpen under Cookies.
Avatar billede prodic Mester
23. september 2002 - 00:44 #12
hov - det var da ikke den oprindelige spørger.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
23. september 2002 - 00:58 #13
Prodic>>>>> Nej jeg er ikke oprindelig spørger og det har jeg også skrevet at jeg ikke var. Vil gerne give point til dig alligevel hvis jeg nu kan få det til at virke for mig. Havde skrevet at jeg var med på en kigger.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
23. september 2002 - 01:11 #14
Prodic>> Jeg vil lige oprette et spørgsmå hvor jeg giver dig de 30 point som du er lovet af denne spørger, så svar på det og du får dine point. Jeg kan fortælle dig at jeg har været inde og se på det som du fortalte ang. cookies og kan fortælle at i confidential information står den på medium og i cookie blocking none. Det burde jo ikke give mig de problemer som jeg har. Jeg hopper af og opretter et spørgsmål til dig. Undskyld til alle hvis man ikke her måtte komme med rellaterende spørgsmål. Anette
Avatar billede dark_dream Nybegynder
23. september 2002 - 20:43 #15
Prodic - giv mig lige et svar, og du får dine point asap.....
/Lars
Avatar billede prodic Mester
23. september 2002 - 21:35 #16
Det er hermed sket.
Avatar billede dark_dream Nybegynder
24. september 2002 - 15:15 #17
Takker prodic mange gange...
/Lars