Avatar billede tooleys Nybegynder
21. september 2002 - 02:24 Der er 9 kommentarer og
4 løsninger

Hvordan backupper jeg 1,3 giga til cd-r?

Nå, efter den store forskrækkelse (se mit tidligere sp. om virus) besluttede jeg mig for at gå i gang med en ordentlig sikkerhedskopiering.
Der viser sig imidlertid, at de data jeg ønsker at kopiere er 1,2 giga ca. Hvordan gør jeg så, hvis jeg skal have dem brændt på cd-r i Nero, eller Cdrwin? Hvilke indstillinger? Alle råd modtages med kyshånd, og en lille point herfra.... Tak skal I ha', Tooleys
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
21. september 2002 - 02:33 #1
du kan vel bare dele dem op på 2 skiver??!!
Avatar billede tooleys Nybegynder
21. september 2002 - 02:38 #2
hvordan? Skal jeg lave to kompileringer, eller vil programmet selv bede om en ny skive, når den første er fyldt op? Det er dagens dumme, men sådan ligger landet.....:-)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
21. september 2002 - 02:39 #3
hvilke data drejer det sig om?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
21. september 2002 - 02:41 #4
hvis jeg forstår dig ret, er du lidt newbie ;-)
Ja, du skal lave 2 kompileringer - med max. 700 mb i hver (hvis det er 80min. skiver du har)
Så brænder du de 2 skiver, og vupti - du har backup :)
Avatar billede tooleys Nybegynder
21. september 2002 - 02:48 #5
Ja, Metal hansen, jeg er new i backupsammenhæng i hvert fald... :-) (så siger man aids er stigende, det er da klart, man er bare så dumdristig :-) )

Data: det er lidt af hvert, dokumenter i forskellige formater, billeder, foretrukne og startmenu, windows updatefiler....
Men nu tror jeg, vi er ved at være der: to kompileringer a 600, så har jeg lidt at løbe på, ikke?
Men på den anden side, har jeg læst et eller andet sted, at man kan lave bootable backup, men ikke her: her vil man så gøre det, at man i tilfælde af "disaster", formatterer hele lortet og bruger backuppen til at placere dokumenterne på plads igen, right??
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
21. september 2002 - 03:02 #6
jeps - du har fat i det :)
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
21. september 2002 - 08:33 #7
du kan osse komprimere det og så brænde det...
Avatar billede goulduck Nybegynder
21. september 2002 - 09:30 #8
Prøv at kigge på Nero. www.ahead.de
Hvis du kigger i files, er der et punkt som hedder HDD backup. Hvis det bare er sådan at du skal kunne komme til dine filer (og det ikke er en total backup du skal bruge) skal du ikke bruge denne metode.

Jeg har ikke selv prøvet det.
Avatar billede tooleys Nybegynder
21. september 2002 - 12:30 #9
Enragebudda>kan man komprimere så mange ting på en gang? Hvordan? Af styresystem har jeg 98SE, så har jeg winzip og winrar.
Ellers til goulduck> jeg prøver lige at tjekke den side af, tak for hjælpen, allesammen!
Avatar billede ujdesign Nybegynder
21. september 2002 - 18:27 #10
Har Stones ikke et godt backupprogram?
www.stoneware.dk
Avatar billede aovergaard Nybegynder
21. september 2002 - 20:53 #11
Der findes et program som hedder Norton ghost, og som du kan hente på prøve. Det kan ligge på en enkelt diskette. Start din pc op på denne diskette, så kan du tage en nøjagtig kopi af hele din harddisk. Du skal vælge ghost to image, og så bliver dine 1,2 gb komprimeret en hel del, så jeg er sikker på at du kan nøjes med en cd. Brænd denne cd ud. Når du så installerer din nye harddisk starter du den igen op på din ghost diskette, og denne gang vælge du - fra image og finder frem til den cd du har brændt. Her har du så adressen: http://www.symantec.com/sabu/ghost/
Avatar billede aovergaard Nybegynder
21. september 2002 - 21:07 #12
Var lige inde på deres side, og så at det desværre ikke er gratis mere. Jeg fandt lige et andet link til et ghost prg. som du måske kan bruge, og som er gratis: http://www.softpile.com/Development/Distribution/Review_10861_index.html
Avatar billede ujdesign Nybegynder
22. september 2002 - 10:02 #13
Stones hedder vist kopikon ell. noget lign. og er gratis.