Avatar billede oste Nybegynder
19. september 2002 - 14:29 Der er 25 kommentarer og
2 løsninger

Opgradering

Jeg har en gammel computer som jeg købte for sirke fire
år siden og nu er den totalt nedslidt og umoderne.
bla. den kan ikke køre de nyeste spil, den går hele tiden i stå og den har problemer med at starte op.
så derfor vil jeg gerne opgradere den dog uden at betale en formue.

dens konfigurationer er:

300 mzh intel celeron processor
35 mb ram + en senere tilføjet blok på 64 mb
4 gb hardisk + senere tilføjet hardisk på 20 gb
nyt cdrom drev (gammelt gik i stykker)
8 mb matrox grafikkort
nyligt tilføjet netværkskort
nyligt tilføjet brænder

Spørg bare vis i skal bruge flere eller mere detaljerede oplynsninger.
Avatar billede nixon Juniormester
19. september 2002 - 14:31 #1
hvad vil/skal du bruge den nye computer til ? ... og hvad er en formue ?
Avatar billede signout Nybegynder
19. september 2002 - 14:31 #2
Hvad er dit budget? Skal den bruges til spil? Hvad er dit spørgsmål egentligt?
Avatar billede nixon Juniormester
19. september 2002 - 14:32 #3
hvilken strømforsyning har du ?? .. at eller atx ??
Avatar billede cazzznh Nybegynder
19. september 2002 - 14:32 #4
Det kan vist ikke betale sig at opgradere..... Du bør nok overveje om ikke en du skulle investere i en ny computer.
Avatar billede thundergizmo Nybegynder
19. september 2002 - 14:33 #5
Vi kunne selvfølgelig komme med en masse gode foreslag, men det er næsten letter hvis du selv går ind på www.edbpriser.dk og samler en.... det er faktisk den billigste løsning.

:) ;)
Avatar billede oste Nybegynder
19. september 2002 - 14:34 #6
jeg skal nok mest bruge den til spil da jeg allerede har en nyere computer til arbejdsbrug (det er en laptop så den kan jeg ikke opgradere ellers ville jeg gerne have sat et nyt graffikkort i den)
Avatar billede goatshrine Nybegynder
19. september 2002 - 14:35 #7
køb et ECS k7s5a (bundkort)  504 kr.
og en Athlon XP CPU. (Athlon Palomino XP 1700+ (1466MHz) Box) 730 kr.

Køb et billigt Geforce 3 el 4. (ASUS AGP-V8170 TV-Out    AGP / 64MB DDR / 2048x1536 / GeForce4 MX440) 840 kr.

Og køb 256mb DDR ram. (PQI 256MB PC2100 DDR 184pins / 64bit(72bit) / 7.5ns / 3. Parts) 568 kr.

Total: 2642 + fragt.

Og så har du en rimlig god PC der i hvertfald kan køre alt hvad der er ude idag.
Avatar billede goatshrine Nybegynder
19. september 2002 - 14:36 #8
Hvis du skal ha nyt kabinet er det 300kr oveni
Avatar billede oste Nybegynder
19. september 2002 - 14:36 #9
jeg tror det er en atx
Avatar billede goatshrine Nybegynder
19. september 2002 - 14:37 #10
så behøver du ikke nyt kabinet.
Avatar billede figgifiggi Nybegynder
19. september 2002 - 14:38 #11
Du kan også gå ind på fx. Midtdata.dk og købe en billig-PC og flytte din brænder derover. Et Eksempel:

# ATX Miditower kabinet Inkl. powersupply

# Sis 651 Chipset bundkort

# Intel Celeron 1700 Mhz

# 256 MB SD RAM (PC133)

# 40GB Harddisk

# 1.44MB Floppy drev

# 52X CDROM

# Windows 95 tastatur PS/2

# PS/2 Wheel mouse

# Onboard AGP grafik

# Onboard lyd

# Onboard 10/100 Netkort

# USB 2.0

Kr. 3.345,00
Avatar billede oste Nybegynder
19. september 2002 - 14:39 #12
jeg kunne også godt bruge et nyt windows da det jeg har er den første version af win98.
jeg har set at man kan få office billigt vis man er studerende (som mig)
men gælder det også windows?
Avatar billede figgifiggi Nybegynder
19. september 2002 - 14:40 #13
Jep
Jeg har lige købt en Win XP Pro opgradering for 600 kr. hos PC-netto.dk
Avatar billede oste Nybegynder
19. september 2002 - 14:42 #14
jeg er ikke så vild efter at købe en computer med en celeron processor
da de efter min efaring hurtigt går i stykker og har en meget lavere bus hastighed en foreksempel amd eller pentium
Avatar billede oste Nybegynder
19. september 2002 - 14:44 #15
computeren fra midtdata er vel saktens uden skærm og windows og skal jeg først have det oveni kommer det nok til at høje prisen med et par tusser.
Avatar billede figgifiggi Nybegynder
19. september 2002 - 14:44 #16
Det var bare et eksempel. De computere findes med alle processortyper.
Avatar billede amd Nybegynder
19. september 2002 - 14:45 #17
Intel er en meget sløv CPU, men du skal om ikka ha nyt kabinet ihvertfald ha nu PSU
Avatar billede amd Nybegynder
19. september 2002 - 14:45 #18
Sludder der skulle stå celeron;o)
Avatar billede oste Nybegynder
19. september 2002 - 14:46 #19
goatshrine hvor var det jeg skulle køpe det udstyr var det edbpriser.dk eller hvad?
Avatar billede amd Nybegynder
19. september 2002 - 14:46 #20
Edb priser er bare en oversigt over alle priser
Avatar billede figgifiggi Nybegynder
19. september 2002 - 14:48 #21
Jo, det er rigtigt. Det er en dyrere løsning end at opgradere som i fx goatshrines forslag. Men om et års tid eller to, kan du så gå ud og købe en ny harddisk, fordi at den så ikke længere passer til dine krav.

Jeg har selv lige atget skridtet og har købt en hel ny computer til 10.000 Kr, så jeg ikke skla bekymre mig mere om køb i lang tid.
Avatar billede goatshrine Nybegynder
19. september 2002 - 15:12 #22
Ja.. Bare gå efter de ting jeg har skrevet på EDB priser.

Du behøver ikke at opgraderer din PSU. En normal PC med diverse ting trækker MAX 150W... så... bare sæt din skærm på sit eget stik i strømdåsen hvis den altså normalt kører via din PSU. Og så skulle det være fint nok.
Avatar billede goatshrine Nybegynder
19. september 2002 - 15:14 #23
figgifiggi>> Det er dumt at kassere ting der stadig er brugbare.

Hvor tit står computer dele af? HD er den eneste der er i fare zonen, men det er en sprit ny jo også.
Resten brude virke resten af livet, stort set :)

btw, det bundkort har indbygget Netkort og lydkort.
Men hvis du gerne vil have et lidt bedre lydkort så har jeg da et par forslag hvis det er.
Avatar billede goatshrine Nybegynder
19. september 2002 - 15:16 #24
figgifiggi>>> Den PC du forslår der er rent junk.

Det er onboard GFX... ubrugligt.
dvs han skal lægge næsten 1000kr oven i for et ordentligt GFX kort.
Avatar billede figgifiggi Nybegynder
19. september 2002 - 15:17 #25
jeg har heller ikke kasseret min gamle PC, den bruger jeg til at lege server på.
Avatar billede goatshrine Nybegynder
19. september 2002 - 15:19 #26
oste>>
Gå ind på www.edbpriser.dk

OG find det forskellige hardware du skal bruge.

Bestil eventuelt det hele hos en forhandler, det kan nogen gange spare nok penge i fragt til at det er billigere og så skal du kun have kontakt til en forhandler.
Avatar billede figgifiggi Nybegynder
19. september 2002 - 15:21 #27
Det kan meget vel passe, goatshrine, jeg slyngede bare et eksempel ud. Jeg så ikke, at den havde onboard grafik, så vile jeg heller ikke havde foreslået den.
Om PCen er noget bras kommer vel an på, hvad han vil bruge den til.