Avatar billede shavoh Nybegynder
19. september 2002 - 10:38 Der er 11 kommentarer og
4 løsninger

Sletning af temp. internetsider

Hey i debatten

Hvordan sletter man ALLE offline internetsider i XP?
Jeg har lavet flueben i alle tænkelige sletnings muligheder under Funktioner/Internetinstillinger.
Men der er en adresse som bli'r ved med at blive stående!
Endvidere har jeg været inde i "denne computer" og kigge i forskellige temp. mapper.

På forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2002 - 10:39 #1
går ind i mappen windows og under temp intnetfiles og slet den der
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2002 - 10:39 #2
var tænkt som svar
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. september 2002 - 10:58 #3
Funktioner - Internetindstillinger - Klik på ryd oversigten.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. september 2002 - 10:58 #4
gruf> vi snakker XP ;)
Avatar billede shavoh Nybegynder
19. september 2002 - 11:44 #5
Ja... det er XP pro. ! Men er ikke ved PC'en lige nu, så kan ikke huske den rigtige "genvej".
Avatar billede freddy04 Nybegynder
19. september 2002 - 13:08 #6
hvis ikke alle ryd-knapperne virker, har du måske fået fat i en eller anden irriterende reklameside.
Du kan vælge "vis filerne" og så markere dem alle sammen (crtl+a) og slette dem (del).
Eller brug stifinder ...\documents&settings\dit navn\...\temporary internet files\
og slet så hele mappen og evt. undermapper, så skulle du være sikker :-)
Avatar billede freddy04 Nybegynder
19. september 2002 - 13:10 #7
hvis det er under adresselinien at adressen bliver stående, så husk "ryd oversigt" knappen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. september 2002 - 13:23 #8
FREDDY04> det er skrevet ;)
Avatar billede obe-lix Nybegynder
19. september 2002 - 15:49 #9
I både Win XP og 2000 opretter windows unikke indstillinger for hver bruger som logger på PC'en. For at få adgang til internet temp filerne skal du ind under tools > folder options > view > så markere show hidden folder and files ( dette er fra engelsk version ) under DK heder det vist noget med funktioner > mappe indstillinger > vis > vis skjulte filer. Hvis du har XP installeret på dit  C drev ligger internet temp filerne under :

C:\Documents and Settings\DIN_PROFIL\Local Settings\Temporary Internet Files

DIN_PROFIL er lig med det brugernavn du er oprettet under.

Bare manuelt slet alt i denne mappe så er der ikke nogle internet temp filer tilbage ( dette gælder kun for den bruger som der slettes inden under ) er der flere brugere skal alle slettes, hvis du vil have alt væk.

Håber det er til hjælp

/Mic
Avatar billede shavoh Nybegynder
20. september 2002 - 13:16 #10
Hmm..  har også prøvet ovenævnte... men adressen bli'r stadig synlig når man skriver første bogstav af url'en!
Avatar billede obe-lix Nybegynder
20. september 2002 - 21:07 #11
Hvis jeg forstår det rigtigt... er det så selve adresse feltet i IE du gerne vil have ryddet, hvis dette er problemet vil jeg foreslå at du henter System Mechanic, dette er et alletiders stykke værktøj til at rydde op med.

Programmet kan hentes på download.com i en shareware version ( gælder 30 dage og er et fuldt program ).

Installeret programmet og gå ind under Internet options og følg vejledning er rimeligt nemt at bruge.

PS hvis du har fulgt min vejledning med at rydde temp filerne ligger der ikke noget på din disk ud over adressen, selve temp filerne er der ikke mere, så hvis du ikke er på nettet og du så trykker på det link i adresse feltet kommer der ikke nogen side frem.
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. september 2002 - 21:16 #12
shavoh> Funktioner - Internetindstillinger - Klik på ryd oversigten.
Avatar billede shavoh Nybegynder
21. september 2002 - 10:53 #13
obe-lix> Ja det er en adresse som popper frem hver gang jeg skriver det første bogstavi "adresselinien".
Fx. www.d  ( -og så kommer resten, www.dba.dk/m.m......)

Jeg har "levet" med det i et et stykke tid, men nu irriterer det mig at jeg simpelthen ikke kan få det væk.

Men jeg prøver at hente System Mechanic.. og vender tilbage.

Har hørt at browseren "opera" skulle være udemærket, da den har en funktion som gør at man kan slette ALT offline realateret!
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. september 2002 - 11:54 #14
shavoh> HAR du prøvet det jeg skriver???
Avatar billede obe-lix Nybegynder
24. september 2002 - 09:03 #15
Har du prøvet System Mechanic, hvis du ikke er glad for at have nogen form for history liggende i din explorer kan du sætte "SM" til at ryde op efter dig hver gang du lukker PC'eren.