Avatar billede ela Nybegynder
18. september 2002 - 21:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Netkort og Grafikkort laver konflikt

Jeg har en 400 mhz AMD k6 II. 256 mb SD RAM, Geforce 4 MX 420 grafikkort, ATI motherboard, soundblaster 128 med realtech netkort.

Jeg har lige købt mit grafikkort men det funker ikke sammen med mit netkort. Når mit netkort er der og man installerer grafikkortet fryser computeren så snart den loader driverne.

Jeg mangler en "meget i dybden" beskrivelse af hvordan jeg løser problemet. Ikke bare noget med at ændre IRQ'er men hvordan jeg gør fra punkt til punkt. Altså en helt normal forklaring til et helt normalt computerdumt menneske :)
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2002 - 21:56 #1
Men det hjælper altså ikke, hvis du bare rygger dit netkort, til en anden PCI port ?
Avatar billede ela Nybegynder
18. september 2002 - 21:58 #2
Nej det har jeg prøvet og den laver stadigt det samme trick :(
Avatar billede ela Nybegynder
18. september 2002 - 22:25 #3
måske er der et eller andet jeg skal ændre i bios?
Det er et AGP kort
Avatar billede rbl Praktikant
19. september 2002 - 00:50 #4
har du prøvet at afinstallere alle drivere til dit netkort, få grafikkortet til at fungere, og så installere driverne til netkortet igen ?
Avatar billede ela Nybegynder
19. september 2002 - 03:04 #5
det er prøvet men det samme jeg installerer netkortet bliver skærmen sort igen når jeg genstarter :(
Avatar billede lazac Nybegynder
19. september 2002 - 10:44 #6
Er dit netkort et PCI eller ISA-kort?
Avatar billede ela Nybegynder
20. september 2002 - 01:02 #7
eh... AGP
Avatar billede ela Nybegynder
05. juni 2004 - 23:40 #8