Avatar billede ib_14 Nybegynder
18. september 2002 - 14:01 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

ny computer med sort skærm

jeg har bygget to helt ens computer men den ene vil ikke komme med skærmbillede er der nogle der kan forklare dette eller komme med et godt bud på hvad jeg kan gøre
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. september 2002 - 14:04 #1
det kan jo være mange ting, kommer der et bip når den starter
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. september 2002 - 14:06 #2
gør der ikke det kan du prøve at lægge den døde på bordet på et antistatisk materiale - boardposen - koble de nødvendigste ting til og starte den.
Avatar billede ib_14 Nybegynder
18. september 2002 - 14:06 #3
nej desvære ikke
Avatar billede ib_14 Nybegynder
18. september 2002 - 14:09 #4
må der være styresytem på disken eller kan det være det
Avatar billede iceworld.tk Nybegynder
18. september 2002 - 14:15 #5
Ikkew hvis der ikke kommer et "dyt" for Dyt'et hviser at Bios'en funker og at maskinen er ved at boote
Avatar billede amd Nybegynder
18. september 2002 - 14:20 #6
prøv at presse dit AGP kort noget bedre fast
Avatar billede ib_14 Nybegynder
18. september 2002 - 14:20 #7
nu er der en tom disk i der bipper stadigvæk ikke
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. september 2002 - 14:21 #8
der behøver ikke at være et system på, men bippet viser at den checker computeren.

Der kan som sagt være mange ting i vejen, og når jeg foreslå bordet er det fordi bundkortet kan kortslutte til kabinettet og så vil den være død.

Du kan godt sætte den i kabinettet, men se efter at der ikke er et metalstykker eller skrue der kortslutter.

Desværre skal jeg i byen nu, derfor lægger jeg et svar.
Avatar billede ib_14 Nybegynder
18. september 2002 - 14:24 #9
amd er prøvet og skiftet mellen de to maskiner det hjælper ikke på den ene er det iorden på den anden sort skærm
Avatar billede ib_14 Nybegynder
18. september 2002 - 14:25 #10
har også prøvet at skubbe grafikkort længer ind men det kan det ikke og låsen kan låse så tror det er på plads
Avatar billede amd Nybegynder
18. september 2002 - 14:50 #11
Okay... det er fordi AGP kort skal sidde xtremt præcist...
Prøv at brug rammene fra den anden maskine og se om det så virker
Avatar billede _stoffer_ Nybegynder
18. september 2002 - 18:19 #12
Sort skærm og intet bip tyder ofte på en død CPU:(. Ka du prøve at bytte om på CPU'erne.
Avatar billede jnielsen Nybegynder
18. september 2002 - 19:11 #13
Prøv evt. at holde insert nede under opstart, det kan være det er CPU overvågning (dvs. den kun kan starte hvis den kan registrere omdrejninger på cpu-fan)
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. september 2002 - 09:55 #14
Takker for pointene, hvad fandt du så ud af?
Avatar billede ib_14 Nybegynder
27. september 2002 - 08:31 #15
at der sad rester af prosesor på bagsiden af køleren så død
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. september 2002 - 09:38 #16
oh oh, ikke så godt ;o(