Avatar billede plexzel Nybegynder
17. september 2002 - 20:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Resetning af bundkort?

Jeg har overclocket min 2.2 til 2,6 (den gik i fuck gør den eller ikke normalt) hvordan er det lige jeg resetter mit bundkort (udover at tage batteriget af som ikke virker (hvor langtid skal det være taget af?)) - skal jeg resete ved at kortslutte en jumper eller noget?
(har et soltek bundkort...p4)
Christoffer... help fast :)
Avatar billede amd Nybegynder
17. september 2002 - 21:04 #1
Du skal resette cmos..
dette gøres med en lille jumper der skal flyttes så starter du pcen kort og slukker igen. sæt den tilbage og du har en ren bios
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. september 2002 - 21:13 #2
det er såmænd ikke nødvendigt at starte pc'en med jumperen flyttet, alt er glemt i samme øjeblik du har flyttet jumperen.
Nogle anbefaler at man blot tager batteriet ud et øjeblik medens computeren er slukket, flytter man så jumperen er man 100% sikker på at bios er resat.
Husk blot at stille på dato & klokke samt Loade Deafult Setup (F7) - Save&Exit
Avatar billede amd Nybegynder
17. september 2002 - 21:23 #3
Takker for pts:o)
Avatar billede plexzel Nybegynder
18. september 2002 - 09:37 #4
np. :)