Avatar billede jensfudge Nybegynder
16. september 2002 - 13:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Dynamiske IP-adresser og ZoneAlarm

Hej
Jeg har en TDCADSL modemløsning, med to dynamiske ip-adresser. Mine to pc'ere er sat sammen via en switch. Jeg har sat ZA op så de kan se hinanden, men når jeg får en ny ip-adresse fra TDC's DHCP-server, skal jeg ind og pille i ZA igen. Da jeg satte ZA op kørte jeg via hostname, men den er "dum", for den oversætter hostname til en ip-adresse, og gemmer den.

Er der nogen der ved hvordan jeg skal få ZA til at benytte hostname frem for ip-adresse?

Ved at læse en del spørgsmål her på siden, kan jeg se at "man" generelt synes at ZA er noget skrammel, og mange svar på folks spørgsmål omkring ZA går på at skifte firewall.
Jeg vil lige pointere at jeg vil gerne have hjælp til at få ZoneAlarm til at håndtere ovennævnte problemstilling, jeg vil ikke have hjælp til at downloade TinyAlarm eller nogen anden firewall :-)

Jens
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. september 2002 - 15:42 #1
Problemet er at ZA er en personlig firewall, som er lavet til stand alone pc der er på nettet og dermed er den ikke ret god til at håndtere disse netværksrelaterede problemer. DU har også ret når du skriver at ZA ikke er et godt valt, det er ikke fordi at ZA er dårlig, men fordi den er meget brugt, hvorfor det bedst kan betale sig for en hacker at koncentrere sig om den. Desværre vil et skift til en anden personlig firewall ikke løse dit problem.

Hvis du vil have løst dette problem, tror jeg du er nødt til at kikke på en netværks firewall i egen boks, cisco eller zywall for at nævne 2, jeg er dog ikke skråsikker på hvordan disse håndtere dynamisk tildelte IP adresser
Avatar billede clausbjuul Nybegynder
15. oktober 2002 - 14:01 #2
Da du kender begge de dynamiske ip-adresser kan du jo bare ligge begge disse ind som local/trustede adresser og sætte sikkerhedsniveauet for local/trustede til det niveau du nu ønsker.
Avatar billede zerocrash Nybegynder
03. december 2002 - 15:30 #3
Hej Jens.

Allerførst vil jeg gerne bede dig undersøge hvilken version af ZA du bruger?
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2002 - 15:32 #4
Du kan konfigurere ZA til at acceptere alle adresser i et subnet i stedet for en enkelt IP-adresse.
Selvom du får nye IP-adresser får du ikke nyt subnet. Det skal du taste ind i ZA og så er den klaret.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2003 - 14:18 #5
:o)