Avatar billede bad24 Nybegynder
15. september 2002 - 21:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

150 Opening ASCII mode data connection for /bin/ls hvad satan!

Jeg er lige fundet et kæmpe problem.
når jeg prøver at forbinde til nogle FTP servere, så for jeg denne fejl "150 Opening ASCII mode data connection for /bin/ls.
426 Data connection closed, transfer aborted."
Det er min firewall, den må blokke en eller anden port.
Men Hvilken?

nFO: har en computer som står som gateway/router til nettet med Kerio WinRoute PRO.

men problemmet er på klienten!

//Lars
Avatar billede goulduck Nybegynder
15. september 2002 - 21:03 #1
Er du sikker på at det er din firewall som laver ged? Hvilken firewall er der tale om?

Har du prøvet passive mode i dit FTP program.
Avatar billede bad24 Nybegynder
15. september 2002 - 21:07 #2
da jeg havde BlackIce gjorde den det samme, jeg deaktivere den bare, og problmmet var løst. Men nu da jeg har en Rigtig server, som gateway, har jeg det samme problem.
firewallen er Kerio WinRoute PRO, den virker som gateway og firewall (firewallen skulle være lige så sikker som en Hardware firewall) Da ALLE porte er lukket (blockked) og skal så åbne dem der skulle kunne sende til mig, men jeg ved jo ikke hvilken Port eller hvilken Protocol det er. :(

//Lars
Avatar billede goulduck Nybegynder
15. september 2002 - 21:20 #3
Har du prøvet passive mode i dit FTP program?
Avatar billede bad24 Nybegynder
15. september 2002 - 21:22 #4
ja
Avatar billede bad24 Nybegynder
15. september 2002 - 21:30 #5
Hvad med Buferzone eller hvad han hedder???
Avatar billede jespernaur Nybegynder
15. september 2002 - 22:22 #6
FTP bruger port 21 og 20
Avatar billede bad24 Nybegynder
15. september 2002 - 22:29 #7
fik hjælp af en anden.
vi sagde bare i Winroute den skulle åbne den Port som den FTP server køre på, for både TCP/UDP og indtastede den lokale ip.

//Lars
Avatar billede hermes Nybegynder
15. september 2002 - 22:33 #8
Sæt port mappingen i firewall til at pege på serverens interne ip, så klarer NAT resten.