Avatar billede vkjaersgaard Nybegynder
13. september 2002 - 09:20 Der er 1 kommentar

MySQL, direct connection med TCP/IP

Jeg har check på MySQL,- men kun når jeg bruger PHP eller en MySQL client. Jeg har imidlertid brug for at kunne connecte direkte til IP:3306 via en seriel->TCP/IP adaptor (IOCON). Altså, når min lille blackbox modtager en seriel karakter via RS232 så etableres en forbindelse (TCP/IP connection) til IP:port dit og dat.
Det funker smukt.

Her er det jeg ønsker at mit RS232 (intelligent 8031 baseret apparat) skal kunne fyre MySQL kommandoer af til databasen.

Hvor finder jeg (og jeg har læst MySQL manualen, pyh..) en måde at gøre det på??

Altså; connect til MySQL uden en "client".

mhv
Verner
Avatar billede morw Nybegynder
22. marts 2003 - 21:02 #1
Du vil lave din egen API? Hvad sprog er det kan det ikke køre C++?

Ellers må du læse sovsen til nedenstående og så sevl se hvad der sker på socket niveau:

http://www.mysql.com/products/mysql++/index.html