Avatar billede boomer Nybegynder
13. juli 1999 - 23:04 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Eksperten - En joke??

Hejsa...

Det er både ganske morsomt og sørgeligt at besøge eksperten.

Sørgeligt fordi at serveren halvdelen af tiden slet ikke svarer og at  søgefunktionen ikke virker, selvom den har virket engang.

Det er til gengæld ganske morsomt når man klikker på "Hosted af Digiweb" i bunden.

Citat:

Der blev lagt stor vægt på at både liniekapaciteten og "oppetiden" var helt i top, da det på forhånd var forventet at sitet ville blive meget populært.

Med deres store erfaring i at håndtere krævende opgaver, faldt valget helt naturligt på Digiweb, som den danske web-hotel udbyder, der kunne tilbyde den absolut bedste ydelse.

Citat slut.

Jeg er ikke i tvivl om at der sikkert er en oppetid på 99%, vel at mærke om natten mellem 4 og 5, men om aftenen når man normalt er på nettet er der 50% chance for at serveren svarer....

Admin: Har I overvejet at flytte server endnu engang, og hvorfor reklamerer i for Digiweb når kvaliteten er så lav?

Bliver i betalt for det, eller hvordan??
Avatar billede admin Novice
13. juli 1999 - 23:13 #1
Vil du uddybe det med søgningen ?

Den skal laves bedre, men ikke før databasen kan klare det.
Avatar billede boomer Nybegynder
13. juli 1999 - 23:14 #2
Ok, det undrede mig bare at I reklamerede sådan for Digiweb når der nu er så, uhm, usikkert om man får kontakt...
Avatar billede boomer Nybegynder
13. juli 1999 - 23:15 #3
Fedt, søgning virker!

Jeg synes bare der i lang tid stod "BETA!" uden mere, og jeg orkede ikke at tjekke det idag...

Er den ikke lige kommet op at køre?
Avatar billede floffy Nybegynder
13. juli 1999 - 23:20 #4
admin>> Jeg er nysgerrig, som andre også sikkert: Kører du MS SQL-server eller blot Access-driver?

Hvad er dine fremtidsplaner?
Avatar billede admin Novice
13. juli 1999 - 23:24 #5
Hold godt fast i bordet ! Eksperten kører stadig med Access :)
Men skal over på en MySql ...
Vi har fået MySql basen, men der skal lige justeres lidt.

boomer: Jo søgningen er først kommet igår:
http://www.eksperten.dk/info_nyt.asp?id=13
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
14. juli 1999 - 00:18 #6
Access det må da være en joke så kan man da bedre forstå hvorfor det kører så langsomt og ustabilt, men det er dejligt i vil over på mySQL .
Avatar billede cyberesben Nybegynder
14. juli 1999 - 00:32 #7
skal i så også køre linux og perl og php3?
Avatar billede admin Novice
14. juli 1999 - 00:41 #8
Vi holder os til ASP.

Hvad er jeres erfaringer med MySql ?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
14. juli 1999 - 00:54 #9
jeg har ikke fået det til at køre...
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
14. juli 1999 - 01:10 #10
bedre end access dårligere en SQL (den rigtige SQL)
Avatar billede admin Novice
14. juli 1999 - 01:15 #11
Hvorfor dårligere ? Brager den ned ?
Avatar billede boomer Nybegynder
14. juli 1999 - 07:32 #12
Jeg tillader mig at kopiere det Thomas skrev ved http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=2482:

det kommer an på datamængden, og antal brugere du skal håndtere, er der mange brugere så glem access. Har du ikke så mange penge at bruge til database software så er det kun sql server 7 der holder, den spiller ekstremt godt sammen med asp og iis og kan håndtere meget store datamængder(et felt af type tekst, kan indeholde 2GB .. modsat access notat felt der kun indeholder 65000 tegn ) med forrygende hastighed, sql server er ikke så dyr og man kan få en speciel licens til når man kun skal bruge den på internettet. Jeg mener MS bruger selvfølgelig sql server og de er blandt verdens mest hittede sites. Er penge derimod ikke noget problem, så kommer man ikke uden om Oracle, helst på en unix maskine (ikke legetøjs linux) eller på NT, der skal gerne være 32-64 processorer i og x antal GB ram, så har du det hurtigeste der findes indenfor databaser på denne planet.

mht. access så har jeg lavet/vedligeholder et website med 4000 unikke brugere (30000 hits) om dagen, som bruger db kald til en access database på alle sider, og det kører rimeligt fornuftigt. Det skal også siges at access 2000 er en pæn sjat hurtigere end access97 i mine indledende test, det er jo nok fordi den bygger på en mini sql server.

glem følgende databaser fordi de enten er for langsomme eller der er for mange problemer med dem:
mySQL (gratis)
Filemaker PRO (joke db, tekst filer er hurtigere)
DB2 (virker ikke helt så godt med asp)
Avatar billede long Nybegynder
14. juli 1999 - 11:07 #13
Hvordan har i det med at køre MS SQL på samme server som IIS ?
Avatar billede long Nybegynder
14. juli 1999 - 11:08 #14
Og hvad er problemet med MySQL ?
(undskyld jeg skriver 2 gange)
Avatar billede sirius Nybegynder
14. juli 1999 - 12:02 #15
Ikke for noget men de erfaringer jeg har med Digiweb så skulle det da gerne være nogle kanon gode servere..
http://www.cyberlife.dk
http://www.computerpriser.dk
http://www.clanworld.org
og mange flere kører på Digiweb..
OG kun en gang det sidste år har jeg opdaget at serveren var nede..
Avatar billede thomas Nybegynder
14. juli 1999 - 12:32 #16
optimalt for eksperten ville være webserver med iis4 og databasen liggende på en server for sig selv med MS SQL Server .... meeeeen det koster kassen for den konfiguration, og såvidt jeg ved har Jacob(vidunderdrengen der har lavet eksperten) ligesom os andre ikke uendeligt mange penge, men hvis vi havde, havde eksperten nok set således ud hvis man må have lov at drømme lidt:

Webserver: 2 * 500MHz Pentium III, 512MB Ram, 5 * 9,1GB disk i Raid 5. Pris 35.000,- excl. moms.
NT Server 4 Enterprise (40.000,- m. 25 klienter)
IIS 4, pris 0kr

database server: samme hardware som webserver
NT Server 4 Enterprise (40.000,- m. 25 klienter)
SQL Server 7 Enterprise (50.000,- for internet versionen med uendeligt antal brugere)

Fast 2MBit linje, 100.000,- i årlig afgift + 150.000,- for trafikken årligt.

som i nok kan se er det en hammer dyr installation, selv om serverne kun er i dual konfiguration.

men det ville give eksperten et kæmpe boost, hvis database delen blev flyttet over på en anden server, jeg mener det må digiweb simpelthen have stående ... og helst med masser af proc. og ram.

Til long:
problemet med MySQL er jo netop at den er umulig at få til at virke, bare se på de forskellige posts og så er den ikke så hurtig som MS SQL Server. Optimalt lægger man ALDRIG SQL Servere (uanset mærke) på samme maskine som webserveren.
Avatar billede boomer Nybegynder
14. juli 1999 - 13:06 #17
Sirius: De andre sider kører aldeles fortræffeligt, men så må det jo være noget galt i koden på denne side, eller hvordan?
Avatar billede boomer Nybegynder
14. juli 1999 - 13:07 #18
Jeg tror at ihvertfald cyberlife.dk og computerpriser.dk har flere records i databasen end eksperten.
Avatar billede admin Novice
13. juli 1999 - 23:10 #19
Vi er klar over problemet. Selve Eksperten systemet fungerer fint. Også serveren. Det er databasen der er presset.

Der bliver gjort noget ved det ...  :)
Avatar billede floffy Nybegynder
13. juli 1999 - 23:10 #20
Jeg vil give dig ret i at serveren har mange defekter, men jeg betragter det nu ikke som en joke.

Jeg funderer mere over om det er SQL-serveren eller webserveren har en defekt, så se dog at få den løst.

Hvis der overhovedet køes på SQl-server eller egen server. Ellers så se at få det gjort.
Avatar billede floffy Nybegynder
13. juli 1999 - 23:11 #21
OK
Avatar billede cyberesben Nybegynder
14. juli 1999 - 14:05 #22
thomas>> ja det ville være kanon med den konfiguration, men måske lidt overkill?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
14. juli 1999 - 14:07 #23
boomer>> du må regne med at på eksperten, er det optil flere hundrede records der skal hentes, hver gang EN bruger ser en af indlæggende
Avatar billede Dan Nim Seniormester
14. juli 1999 - 18:04 #24
cyberesben...og hvorfor så det ?.

Så vit jeg ved, er der ikke et svar hvor der er over 100 replyet.

( nok undtagen Netstrejken )
Avatar billede cyberesben Nybegynder
14. juli 1999 - 18:43 #25
chatstuff>> det var lige netop netstrejken jeg mente.

og så må du regne med at den skal hente data med om det er kommentar, svar, eller hvad og tidpunktet på hvornår der blev postet og brugnernavnene skal den også hente... så det bliver en masse data...
Avatar billede boomer Nybegynder
14. juli 1999 - 19:01 #26
cyberesben: På cyberlife.dk skal der sikkert hentes data fra en del forskellige tables på forsiden, såeh....

desuden holder argumentet ikke når eksperten.dk slet ikke svarer, eller at man ikke kan svare på et spg, altså hvor den bare står og tænker, uden nogen virkning.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
14. juli 1999 - 19:28 #27
definer lige "står og tænker"
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
14. juli 1999 - 19:37 #28
timer out
Avatar billede sirius Nybegynder
15. juli 1999 - 11:45 #29
Det skal lige siges at:
http://www.cyberlife.dk
http://www.computerpriser.dk
http://www.clanworld.org
ikke er på samme server som eksperten.dk
men på en anden digiweb server. Jeg bragte det kun op fordi vi snakkede om  kvaliteten af digiweb....
Avatar billede boomer Nybegynder
15. juli 1999 - 13:04 #30
sirius: Måske skulle eksperten også flytte derover? :-)

cyberesben: Fint nok, nu ved jeg hvor jeg ihvertfald ikke skal købe fast opkobling!
Avatar billede boomer Nybegynder
14. juli 1999 - 20:06 #31
timer out, uden endda at siden er blevet loaded igen, som når man trykker på "Udfør", altså ingen respons efter man har trykt på "Udfør".
Avatar billede cyberesben Nybegynder
14. juli 1999 - 20:38 #32
Avatar billede long Nybegynder
14. juli 1999 - 21:00 #33
hvad har det med sagen at gøre ?
Avatar billede boomer Nybegynder
14. juli 1999 - 21:09 #34
Det undrede også mig.....
Avatar billede cyberesben Nybegynder
14. juli 1999 - 21:11 #35
ikke noget, men jeg synes bare han har nogle gode råd som jeg gerne vil give videre