Avatar billede mkjeldsen Nybegynder
11. september 2002 - 09:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Flytte aftaler mellem kalendere

G'morn eksperter

Vi har fået installeret en ny exchangeserver, og har flyttet mail, kalenderaftaler m.m. ved hjælp af *.pst filer.

Men når vi nu importerer dem på brugernes maskiner, lægger bl.a. kalenderaftalerne sin i en engelsk Calender-mappe, og ikke i den "normale" danske kalender.

Mit spørgsmål er nu således....

Hvaodant i h...... får man de kalenderaftaler flyttet ind i den rigtige mappe???
Avatar billede tlaursen Nybegynder
11. september 2002 - 09:34 #1
Grunden til at det står på engelsk, er at i sandsynligvis har et backup program der tager backup af jeres server. Hvis denne backup kører før klienten har haft fat i sin malboks, vil den komme til at stå på engelsk. Det var forklaringen på hvorfor den er engelsk (Spurgte du om det ;-).
Her bruger vi Outlook 2000, så min forklaring om klienten er baseret på denne.
Vi har kun 2 ting sat op på den enkelte klient. Dette chekkes inde i Outlook under > Programmer > serviceprogrammer. Der skal være Exchange server og Outlook adresse kartotek.
På fanebladet "levering" skal posten leveres i "Postkasse - Bruger".
Avatar billede mkjeldsen Nybegynder
11. september 2002 - 09:52 #2
Ja det er jo nok godt nok (jeg er wendelbo), men det løser ikke mit problem med at få flyttet aftalerne på chefens maskine fra den engelske til den danske kalender
Avatar billede tlaursen Nybegynder
11. september 2002 - 09:55 #3
Hvis du stadig har chefens *.pst fil, så slet ham på Exchange serveren, opret ham igen, log ind på hans mailklient, flyt mails og aftaler igen. Så skule den gerne være dansk.
Avatar billede tlaursen Nybegynder
11. september 2002 - 09:56 #4
Hvis ikke dette virker, kan det være fordi der ikke er installeret danske "templates" på din exchange.
Avatar billede mkjeldsen Nybegynder
11. september 2002 - 09:58 #5
sælvfølgelig er der nok ikke det, jeg kikker og vender tilbage
Avatar billede mkjeldsen Nybegynder
11. september 2002 - 10:55 #6
Tak for hjælpen
Avatar billede tlaursen Nybegynder
11. september 2002 - 11:03 #7
var det templates?