Avatar billede fri-hash Nybegynder
09. september 2002 - 22:19 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

webserver på win2000pro

jeg har netop indstalleret sygate  personal firewall pro, og vil gerne have den til at tillade http-trafik på port 80. jeg har "allowed" Services and Controller app samt Generic Host Process for win32 Services, samt naturligvis apache.exe , men der er ikke adgang (serveren kører fint, der er ingen prob på 127.0.0.1)

Nogen der kan hjælpe ??
Avatar billede anuseren Nybegynder
10. september 2002 - 00:25 #1
software firewalls stinker alligevel...

:o)
Avatar billede goulduck Nybegynder
10. september 2002 - 06:30 #2
anuseren> Så er du vist i den forkerte kategori anuseren.

fri-hash> Og jeg går ud fra at den virker uden firewall?
Avatar billede fri-hash Nybegynder
10. september 2002 - 09:52 #3
yes, den kører fint uden firewall
Avatar billede anuseren Nybegynder
10. september 2002 - 11:36 #4
goulduck... Nejda... jeg siger bare at software baserede firewalls næsten er nyttesløse...

fri-hash... Hvad er ip-adressen på din webserver så man evt kunne se på den?
Avatar billede fri-hash Nybegynder
10. september 2002 - 13:48 #5
den er http://80.62.20.243 og http://xtra.lir.dk peger også derpå
Avatar billede anuseren Nybegynder
10. september 2002 - 13:50 #6
hvad er det så problemet er?

jeg kan da sagtens se du har installeret apache og det hele...?
Avatar billede fri-hash Nybegynder
10. september 2002 - 13:50 #7
den skriver indimellem at generic host processor er blevet blokeret selvom den har status "allow"
Avatar billede anuseren Nybegynder
10. september 2002 - 13:51 #8
kig i event loggen... hvad er fejlkoden?
Avatar billede fri-hash Nybegynder
10. september 2002 - 14:04 #9
der står ikke nogen fejl kode i traffic loggen ,,, der er ikke nogen log der hedder event log
Avatar billede anuseren Nybegynder
10. september 2002 - 14:09 #10
aaarrrrhh... mon ik...

højreklik på denne computer. administrer. event wiever...
Avatar billede fri-hash Nybegynder
10. september 2002 - 14:16 #11
nå, jeg kiggede i firewall'ens logger ... jeg kan ikke finde noget inde i event viewer
Avatar billede fri-hash Nybegynder
10. september 2002 - 14:17 #12
når jeg selv klikker på links af 13:48 her på siden ser jeg siden fint
Avatar billede anuseren Nybegynder
10. september 2002 - 14:18 #13
jeg ved ikke om det bare er mig der er lidt forvirret...

men spørgsmålet lyder...

vil gerne have den til at tillade http-trafik på port 80

så vidt jeg kan se er der masser af adgang...?
Avatar billede fri-hash Nybegynder
10. september 2002 - 14:19 #14
får du en side frem når du klikker på de 2 links??
Avatar billede anuseren Nybegynder
10. september 2002 - 14:22 #15
for 2. gang... ja...
Avatar billede fri-hash Nybegynder
10. september 2002 - 14:24 #16
damn havde slet ikke set din kommentar 13:50 - SORRY
Avatar billede anuseren Nybegynder
10. september 2002 - 14:24 #17
rofl... det er ok.
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. september 2002 - 20:39 #18
Du bør ikke bruge en software baseret firewall på en server. Jeg ved godt at det ikke svare på dit spørgsmål, men hvis du vil have sikkerhed, bør du bruge de rigtige værktøjer, det andet giver i bedste fald kun falsk trykhed og sikkert en masse problemer
Avatar billede fri-hash Nybegynder
11. september 2002 - 07:49 #19
anuseren > jeg giver gerne lidt points for din ihærdighed selvom jeg aldrig fandt ud af hvad problemet egentlig var

bufferzone > nu er det som nævnt tidligere ikke en egentlig server, det er min personlige arbejdscomputer, hvor jeg indimellem har behov for at kunne fremvise en webside i kortere tidsrum