Avatar billede ducks Nybegynder
09. september 2002 - 18:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

2 tabeller ved siden af hinanden

Hvordan laver jeg 2 tabeller som står ved siden af hinanden? Og hvorfor er det at når jeg lavet et par tabeller indeni hinanden fatter den ikke altid at de skal være 100% højt :/ ?
Avatar billede kongstad18 Nybegynder
09. september 2002 - 19:16 #1
Når du er inde i Dreamweaver, og du så selecter hele tabellen. Så nede i dit værktøjs vindue kan du specificere hvor mange Columns og Rows der skal være :)
Avatar billede ducks Nybegynder
09. september 2002 - 19:22 #2
jeg har nu:

en tabel om:
  en tabel til toplogo
  en tabel til menu og selve siden
  en tabel til copyright

men jeg kan ikke bestemme hvor mange % den midterste skal være høj, dvs. den 'adlyder' ikke min 'ordrer'?
Avatar billede kongstad18 Nybegynder
09. september 2002 - 19:26 #3
Jeg bliver desværre nød til at smutte nu da jeg har en aftale. Håber der er en anden som kan hjælpe dig...ellers kommer jeg tilbage senere.

Men et hurtigt råd, Lav en stor tabel med 1 af det hele. Del den så op i mindre områder ved at højhre klikke og bælge tabel, og så brug insert, og split funktionerne....møjn
Avatar billede kongstad18 Nybegynder
09. september 2002 - 22:06 #4
Okay,når du har valgt hele tabellen, så den står i værktøjs vinduet.
Der finder du noget som hedder W og H , der kan du sætte nogle tal ind. H står for Height...altså højde, mens W står for Width...altså bredde. Hvis du sætter 800 i H, så skulle den blive rimelig høj!
Kan du finde ud af det?
Avatar billede ducks Nybegynder
10. september 2002 - 15:12 #5
Fandt mig frem til det selv, men tak for hjælpen :)
Avatar billede kongstad18 Nybegynder
10. september 2002 - 18:48 #6
Okay, det var så lidt makker :)