Avatar billede g-lock Nybegynder
09. september 2002 - 11:47 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

bundkort men SDRAM og XP CPU

hej jeg skal købe et nyt bundkort fra ASUS

det skal kunne køre med SDRAM og EN XP CPU hvilket skal jeg købe??????
Avatar billede md_craig Nybegynder
09. september 2002 - 11:58 #1
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264627901

det er det eneste jeg kan finde...

Men lad nu være med at købe det til SD-Ram... prøv kig lidt praktisk på det du køber nu et bundkort til en 800,- senere vil du så opgradere til DDR, og vupti så bruger du igen 900-1500,- på et nyt bundkort... kunne du mon ikke få nogle DDR ram for de 800,- du køber bundkort for nu ???
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. september 2002 - 12:20 #2
jeg stod i9 den situation at jeg havde investeret i SDRAM, samtidig var jeg lidt træt af mit Soltek mobo med en P3.

Så jeg investerede i et Asus P4B-E og en P4 1,5Ghz, og det har jeg endnu ikke fortrudt, den kører som en drøm og har gjort det siden.
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. september 2002 - 12:23 #3
Jeg kører selvfølgelig WinXP, og sjovt nok brokkede WinXP sig med en blå skærm efter installering af mobo+CPU.
Hvad gør man så når man ikke har lyst til at installere WinXP igen med alle de programmer og indstillinger der skulle laves efterfølgende, ja jeg gennemførte en Repair og vips, så kørte WinXP med det nye bundkort og CPU, no problems at all ;o)
Avatar billede g-lock Nybegynder
09. september 2002 - 13:18 #4
hej retaxes

lad os lige slå en ting fast jeg er LINUX bruger og alt det der microdollor shit kan i stoppe skrot op, LINUX styre for vildt

man det er et nyt bundkort men SDRAM og en XP CPU og P4 og alt andet P fuck kan få samme tur som windows
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. september 2002 - 13:37 #5
ja, men ingen tvivl om at Linux er godt - det samme sagde man også om OS2 Warp, det var vildt godt, men desværre havde man ikke adgang til de programmer der brugtes i Win 3.1/Win95, så OS2 gik som bekendt nedenom og hjem.
Håber selvfølgelig ikke det samme sker for Linux, men det er kun forbeholdt et fåtal af brugere i forhold til M$.

Men du finder nok det bundkort du skal bruge
Avatar billede md_craig Nybegynder
09. september 2002 - 15:16 #6
g-lock  >>> """man det er et nyt bundkort men SDRAM og en XP CPU og P4 og alt andet P fuck kan få samme tur som windows"""... hvad mener du nu med det ???

du er godt nok konservativ...

nå men jeg har smidt et linkt, det var det eneste ASUS bundkort jer lige kunne finde der opfyldte dine krav, nu kan du jo se om du kan bruge det eller ej... ;o)

jo Linux er godt, men jeg har det nu fint med min ...windows XP pro
Avatar billede bundgaard Nybegynder
09. september 2002 - 15:19 #7
kan da anbefale et ECS bundkort (K7S5A)

understøtter både SD & DDR ram..og også AMD XP
Avatar billede diamant Nybegynder
09. september 2002 - 15:44 #8
Hvorfor ikke køb en bundkort med den KT333 shipset? Den kan meget (USB2, Ultra ATA 1333 etc.) Men bare ikke en ASUS, de har nemlig problemer med den og deres KT bundkort er ikke stabil. Den MSI Ultra 333 ARU er stabil. Der er også en fra Gigabyte der kan styre 4 serial hard diske udover de 4 almænlige IDE.
Avatar billede _stoffer_ Nybegynder
09. september 2002 - 17:59 #9
"Men bare ikke en ASUS, de har nemlig problemer med den og deres KT bundkort er ikke stabil"

Hvad er dog det for noget vrøvl!!! Hverken indhold og grammatik giver på nogen måde mening. Har ejet to ASUS boards, mit tidligere A7V-266-E og mit nuværende A7V333 og de kører klippestabilt.
Og hvis du skal komme med så nogen udtalelser så giv dog i det mindste en begrundelse og eventuelt et link om hvorfor de kører dårligt.
Avatar billede md_craig Nybegynder
09. september 2002 - 18:22 #10
_stoffer_ >>> måke det bare er en generel negativitet over for noget godt ;o)
ASUS er nemelig godt... tidligere Boards + mit nuværende:

ASUS P2B
ASUS CUV4X
ASUS P4B533-E

alle har kørt upåklagelige...

envidere har jeg kenskab til en som har/har haft

ASUS P4S533
ASUS CUSL2
ASUS P2B

og han har heller aldrig haft problemos...

eller også kunne det tænkes at det var et engangs tilfælde, at man har været uheldige med et enkelt board, der i såfald skulle have været byttet...
Avatar billede torben.s Nybegynder
09. september 2002 - 19:26 #11
jeg har og vil helt klart anbefale Asus a7v333. det kører klippestabilt med xp hos mig. her nogen links så du ved hvad jeg snakker om...
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/06/16/2536015
Avatar billede md_craig Nybegynder
09. september 2002 - 20:27 #12
torben.s >>> der er  bare lige det at det ikke er til SD ram... men vælger han at skifte til DDR så er det en klar vinder... ;o)
Avatar billede torben.s Nybegynder
09. september 2002 - 20:59 #13
tjaa, han kan kåbe ddr ram og lade som om det er sd ram eller sætte fsp ned til 66 mhz :)
Avatar billede md_craig Nybegynder
09. september 2002 - 22:39 #14
torben.s >>> heh... det tror jeg kunne blive en ny sjov sport... UnderClocking... ;o)

tror det er fordi han har SD-RAM...

hmm... hvad mon min P4 vil sige til at køre 33MHz på bus (133 FSB) LOL...
Avatar billede g-lock Nybegynder
25. september 2002 - 19:27 #15
i er gået galt i byen men p CPU`er så glem jeg spurte...
Avatar billede torben.s Nybegynder
25. september 2002 - 19:35 #16
i er gået galt i byen men p CPU`er ???? huh...