Avatar billede fri-hash Nybegynder
08. september 2002 - 16:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

webserver / firewall

jeg har indstalleret apache webserver og zonealarm firewall(den gratis) på w2kPro.

i modsætning til min tidligere indstallation på win98, er der i w2k et program "services and controls" der skal have adgang gennem firewall for at jeg har fået det til at virke.... troede jeg da, for det er kun mig selv der kan se siderne. når jeg bruger den ip der ses på myip.dk: http://80.62.20.171 , eller domænenavn: http://xtra.lir.dk - så ser jeg siderne på webserveren fint, men andre computere på internettet kan ikke

nogen ideer, eller hører spørgsmålet til under "firewalls"?
Avatar billede goulduck Nybegynder
08. september 2002 - 17:16 #1
Hvilke "rettigheder" har du givet services and controls?
Avatar billede fri-hash Nybegynder
08. september 2002 - 17:37 #2
den har både adgangs- og serverrettigheder for både trustet- og internet-zone
Avatar billede goulduck Nybegynder
08. september 2002 - 17:45 #3
Virker det fint, uden firewall?
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. september 2002 - 21:28 #4
Jeg håber ikke du forventer at du nu er sikker da du har en firewall. Det er du ikke for det har du ikke.

For det første Zonealare er ingen firewall, selvom firmaet gerne vil have dig til at tro det. ZA er det der med et dårligt ord kaldes "en personlig firewall" og den er tilmed en af de dårligste af slagsen. En personlig firewall er lavet til at beskytte en pc/arbejdsstation, der er på nettet med et modem eller tilsvarende forbindelse. En personlig firewall er ikke til brug på netværk, og ikke til at beskytte servere.

Jeg vil anbefale dig at fjerne ZA og få noget ordentilgt. Za giver i bedste falt falsk trykhed og i værste fald giver den dig stabilitets- og driftsproblemer.

Hvis du gerne vil sikre dig, skal du vælge en firewall med mulighed for dmz og så placere din webserver der.
Avatar billede fri-hash Nybegynder
09. september 2002 - 07:04 #5
bufferzone>> point taken, men det er jo ikke rigtigt svar på mit spørgsmål - serveren ligger på min arbejdsstation, og er hovedsageig til udvikling og test og til lejlighedsvise kortvarende publiceringer via internet, og har altid fungeret fint på min win98se.
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. september 2002 - 09:33 #6
Fint. Der er overhoved ingen problemer i at afvise, jeg ser sjældent efter om det er en kommentar eller et svar jeg giver
Avatar billede fri-hash Nybegynder
09. september 2002 - 22:23 #7
dette spørgsmål er ikke længere relevant, da jeg (på bufferzones opfordring i andres firewallspørgsmål) har læst lidt på www.sygate.com, har jeg valgt at give deres personal firewall pro en chance....

den kunne jeg dog godt bruge lidt hjælp til ;-) http://www.eksperten.dk/spm/256051