Avatar billede dronten Nybegynder
02. september 2002 - 21:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

kør program i andet program

er det muligt i delphi at køre en exe fil inden i en form uden at den kommer udenfor?
Avatar billede bongobride Nybegynder
02. september 2002 - 21:08 #1
Ja, du kan køre det andet program som child...
Avatar billede dronten Nybegynder
02. september 2002 - 21:11 #2
hvordan det?
Avatar billede no_doubt Nybegynder
02. september 2002 - 21:19 #3
Hvis man skal vise en internetside fra et Delphi-program gøres det f.eks. med:
shellexecute(Form1.Handle,'open','http://www.Kelloggs.dk/','','',SW_MAXIMIZE);
Tilsvarende startes et program med:
shellexecute(Form1.Handle,'open',Navn,Parametre,Mappe,Visning);
Her skal Form1 erstattes af navnet på den form, hvorfra programmet kaldes og Navn er en sti til programfilen, Parametre er programmets startparametre, Mappe er startmappen og Visning er en af følgende: SW_HIDE Hides the window and activates another window.
SW_MAXIMIZE Maximizes the specified window.
SW_MINIMIZE Minimizes the specified window and activates the next top-level window in the Z order.
SW_RESTORE Activates and displays the window. If the window is minimized or maximized, Windows restores it to its original size and position. An application should specify this flag when restoring a minimized window.
SW_SHOW  Activates the window and displays it in its current size and position.
SW_SHOWDEFAULT Sets the show state based on the SW_ flag specified in the STARTUPINFO structure passed to the CreateProcess function by the program that started the application. An application should call ShowWindow with this flag to set the initial show state of its main window.
SW_SHOWMAXIMIZED Activates the window and displays it as a maximized window.
SW_SHOWMINIMIZED Activates the window and displays it as a minimized window.
SW_SHOWMINNOACTIVE Displays the window as a minimized window. The active window remains active.
SW_SHOWNA Displays the window in its current state. The active window remains active
SW_SHOWNOACTIVATE Displays a window in its most recent size and position. The active window remains active.
SW_SHOWNORMAL Activates and displays a window. If the window is minimized or maximized, Windows restores it to its original size and position. An application should specify this flag when displaying the window for the first time.
Husk at tilføje shellapi til Uses-listen!
Avatar billede freeall Nybegynder
03. september 2002 - 08:53 #4
no doubt: Læs spørgsmålet: "køre en exe fil inden i en form uden at den kommer udenfor"
Det du beskriver er bare en kommando sendt til Windows, som altså får det til at køre udenfor det program vi selv har lavet.

dronten: Hvis du finder ud af det på egen hånd, så post det lige her. Jeg er også interesseret. Jeg spurgte tidligere inde på #delphi (IRC - EFnet), og der var nogle af de gamle gutter som mente det ikke var muligt, men hvem ved.
Avatar billede jarihj Nybegynder
03. september 2002 - 10:46 #5
Jeg har ikke leget med det, men jeg vil gætte på at man via den nye applications/form handle (man skal lede, da det ikke fås fra shellexecute) kan få fat på dens main-form og derefter med mere eller mindre besvær sætte dens parent til feks ens egen form1.
Avatar billede dronten Nybegynder
04. september 2002 - 22:04 #6
freeall >> jeg skal nok lige poste det hvis jeg finder ud af det
Avatar billede dronten Nybegynder
04. september 2002 - 22:05 #7
.
Avatar billede freeall Nybegynder
05. september 2002 - 07:50 #8
rigtig mange tak
Avatar billede no_doubt Nybegynder
08. september 2002 - 22:59 #9
procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
var
  sti: string;
begin
  sti:= extractFilePath(application.exename)+'PACMAN\'; // indeholder nu stien til spillet
  shellexecute(Form1.Handle,'open',pchar(sti+'pacpc2.exe'),'',pchar(sti),sw_showmaximized);
end;