Avatar billede raggie Nybegynder
01. september 2002 - 21:04 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Anmelde en hacker.

En hacker har prøvet at hacke sig ind på mit system. Norton Internet Security har fundet han/ hendes ip-adresse. Den er beskrivet som en trojansk hest. Kan jeg ikke anmelde personen på en eller anden måde anonymt, da jeg ikke gider alt det pjat med politiet osv., da jeg for angreb fra forskellige ret ofte.

Ip-nummeret er:

Avatar billede raggie Nybegynder
01. september 2002 - 21:04 #1
SVAR
Avatar billede galleon Nybegynder
01. september 2002 - 21:06 #2
jo du kan anmelde ham men er ligemeget du vil sikkert opleve det tit
Avatar billede galleon Nybegynder
01. september 2002 - 21:07 #3
hey det er mit ip nr

just kidding :D
Avatar billede mr-bob Nybegynder
01. september 2002 - 21:08 #4
i mange tilfælde så er det bare en der skriver en tilfældig ip.....  hvis du bare vidste hvor mange jeg detector der prøver at komme ind på min maskine..... det er i hvert fald et par om ugen!
Avatar billede galleon Nybegynder
01. september 2002 - 21:10 #5
hvis han sidder bag et modem kan du godt glemme at anmelde ham
Avatar billede raggie Nybegynder
01. september 2002 - 21:10 #6
:-) - men på hvilken hjemmeside kan jeg anmelde personen. Og er det den direkte adresse til personen, eller er det bare firmaets ip. Jeg har StofaNet, og de har et ip-nummer der følger med manualen og abonnementet, men jeg tror det er for alle under StofaNet, eller er det?
Avatar billede raggie Nybegynder
01. september 2002 - 21:11 #7
galleon - det ved jeg ikke, men er der ikke en side hvor det er muligt at anmelde ham/ hende?

Bare en mulighed?
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
01. september 2002 - 21:13 #8
Avatar billede raggie Nybegynder
01. september 2002 - 21:13 #9
Jeg synes det er svineri, og gider ikke finde mig i det længere. mr-bob, det gør jeg også, hvilket er grunden til at jeg er træt af det.
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
01. september 2002 - 21:13 #10
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
01. september 2002 - 21:15 #11
hmm...
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
01. september 2002 - 21:16 #12
hvis du ikke gider at anmelde ham til den danske ordensmagt så er der jo ikke så meget at gøre
Avatar billede raggie Nybegynder
01. september 2002 - 21:18 #13
Den sidste adresse dur ikke, men jeg er gået fra det første, og ind under hacking, men er det anonymt, da der står adresse, telefonnummer mm.?

Ikke fordi at jeg selv er hacker, men bare fordi at jeg ikke vil ringes op hele tiden af politiet for at få stillet spørgsmål.
Avatar billede raggie Nybegynder
01. september 2002 - 21:21 #14
Okay, jeg har anmeldt hackeren. Tak for hjælpen!
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
01. september 2002 - 21:22 #15
hvis du anmelder et mord, får morderen så af vide hvem der har afsløret ham?
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
03. september 2002 - 16:48 #16
raggie,

Tror du at en anonym anklage har nogen værdi?
Jeg kan garantere dig at den lander i den nærmeste papirkurv!

Grundlaget for det danske retssystem er at en forbrydelse skal kunne bevises, og hvordan skal man kunne bevise at den stakkels mand har gjort noget ulovligt når der ingen vidner eller beviser er!

>Ikke fordi at jeg selv er hacker, men bare fordi at jeg ikke vil ringes
>op hele tiden af politiet for at få stillet spørgsmål.

At blive ringet op i forbindelse med en efterforskning, er en del af det at gøre din borgerpligt... Prøv at læse en af Franz Kafkas romaner, det vil give dig et helt nyt syn på livet.

Desuden er Norton AV og IS værdiløse produkter. At basere en sag på dem er at tabe sagen på forhånd.