Avatar billede deffejohn Nybegynder
29. august 2002 - 18:56 Der er 39 kommentarer og
2 løsninger

TDCs sikkerhedspakke

Har lige bestilt ADSL hos TDC. Jeg fik af vide at jeg for 10kr ekstra om måneden kunne få en firewall- og et anti-virus program.
Kan det betale sig??
Er TDCs sikkerhedspakke bedre end freeware programmer som zonealarm og panda antivirus??
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2002 - 18:58 #1
Sikkert ikke!
Avatar billede bbs Nybegynder
29. august 2002 - 18:59 #2
Undersøg hvad det er. Er det Macafee eller Norton som antivirus så kan det let betale sig.
Avatar billede random_act Nybegynder
29. august 2002 - 19:01 #3
Jeg mener det er norman firewall og antivirus man får med. De er ikke noget værd. Man skal have sygate firewall (der er en gratis trial). Og man skal have norton antivirus og den kan man købe til 350.- i bilka.
Konklusion man skal ikke have den pakke.
Avatar billede brixz Nybegynder
29. august 2002 - 19:01 #4
ahh hold da op. En virus scanner stopper sgu da de samme vira hvis blot du opdaterer og det skulle ikke være bedre bare fordi at Norton eller Mcafee er så store firmaer
Avatar billede deffejohn Nybegynder
29. august 2002 - 19:03 #5
random: er sygate bedre end zonealrm??
Avatar billede webmasterdk Praktikant
29. august 2002 - 19:03 #6
En udmærmet antivirus scanner som er gratis og let at opdatere er AntiVir www.free-av.com
Avatar billede simonvalter Praktikant
29. august 2002 - 19:04 #7
det er norton hvad jeg kunne se .. men hvis du skal betale 10kr/m så kan det ikke betale sig da programmet koster 200kr hvis du skal have det over længere tid ... der er massere af freeware anitvirus/firewall der er lige så godt .. og hvis du også får en router med så er der massere af sikkerhed i den. TDC er alt for dyre og hvis de tilbyder dig noget extra så kan det sikkert ikke betale sig. men når der ikke er mere konkurrence på markedet så må vi leve med dyrt inet .. :/ men jeg ville ikke falde for deres extra pakker ;OP
Avatar billede deffejohn Nybegynder
29. august 2002 - 19:05 #8
denne anti-virus fra tdc opdaterer automatisk...
nogle som har personlige erfaringer med tdcs sikkerhedspakke?
Avatar billede bbs Nybegynder
29. august 2002 - 19:05 #9
Hvorfor tror du at de er blevet så store brixz? Desuden plejer det at være de 2 der først kan løse viraet´..
Avatar billede simonvalter Praktikant
29. august 2002 - 19:07 #10
deffejohn > de fleste antivirus programmer har automatisk update.
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
29. august 2002 - 19:07 #11
TDC's sikkerhedspakke er ikke noget værd... og der er mange andre gratis alternativer... men Norton er efter min erfaring meget god, selv om den koster lidt...
Jeg har selv fået TDC's sikekrhedspakke gratis i et år... fordi jeg købte en USB flash Disk... men jeg droppede den for den var ikke særlig effektiv og Norton virker bare bedre...
Avatar billede random_act Nybegynder
29. august 2002 - 19:07 #12
Jeg kender en med pakken... han bruger den aldrig for han har sygate FW og Norton antivirus.
Sygate er meget bedre end zonealarm. Og den er næsten lige så let.
Avatar billede deffejohn Nybegynder
29. august 2002 - 19:10 #13
random->hvorfor er sygate bedre?? gi et eksempel:)
Avatar billede simonvalter Praktikant
29. august 2002 - 19:11 #14
heh ja
Avatar billede prodic Mester
29. august 2002 - 19:12 #15
Såvidt jeg ved så er det ikke Norton men Norman, og Norman(ukendte eller ej for de fleste) så har deres AV-program endnu engang opnået en 100% award som mange andre alternative programmer ikke har opnået(dog har Norton/Panda også opnået den).

Men der findes altid alternativer til pakken - problemet er bare at finde f.eks en firewall der ikke er så kendt, at alle kender hullerne i den(som i f.eks ZoneAlarm).
Antivirus programmer er der også altid alternativer til, alt efter smag/behag, nogle koster et beløb per år og andre er gratis med der tilhører af sjove problemer.
Avatar billede deffejohn Nybegynder
29. august 2002 - 19:15 #16
prodic->hva sir du til sygate??...hvis du kender den? Jeg kender selv kun zonealarm!
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
29. august 2002 - 19:17 #17
sygate er meget bedre end zonealarm... zonealarm er faktisk også meget dårlig...
Avatar billede deffejohn Nybegynder
29. august 2002 - 19:18 #18
brian->kan du ikke gi et eksempel?? Jeg vil gerne vide hvorfor sygate er bedre end zonealarm.
Avatar billede prodic Mester
29. august 2002 - 19:19 #19
Personligt kender jeg ikke til brugen af Sygate, men via omtale har jeg da hørt godt om den. Dog har den også den ulempe at den er forholdsvis kendt - og det har også nogle ulemper som f.eks ZoneAlarm også lider under.
Avatar billede deffejohn Nybegynder
29. august 2002 - 19:22 #20
Så vil jeg købe Nortan Antivirus, men hvis jeg nu KUN vil have en freeware firewall skal det så være sygate eller skal jeg beholde min zonealarm?
Avatar billede random_act Nybegynder
29. august 2002 - 19:24 #21
Zonealarm kan selv jeg slå fra med mine ringe hacker skills. Jeg gør det tit på min brors maskine hvis jeg skal have nogle filer fra ham og jeg ikke gider spørge. Zonealarm ghoster porte hvilket er godt men den forhindre ikke portscannere på samme efektive måde som sygate. Sygate blak holer portne når der bliver portscannet, zonealarm siger bare "hej jeg er her ikke" til scanneren (hvilket gør at scaningen gennemføres).
Avatar billede prodic Mester
29. august 2002 - 19:26 #22
Hvis valget står imellem ZoneAlarm og Sygate, så ville jeg vælge Sygate.
Før du vælger Norton AV, så prøv evt. Panda AV.
Priserne er ca. det samme og begge programmer har gode anmeldelser.
Kort sagt find det program der passer din person bedst(og får nogle gode tests/kritik)
Avatar billede random_act Nybegynder
29. august 2002 - 19:27 #23
Astaro er en over fed firewall men den køre vidst nok kun på linux.... Den har haft en fejl i sin tid og den fejl blev fundet 3 versioner senere end den der var fejl i. Det er DEN BEDSTE firewall uden tvivl men jeg mener ikke den er lavet til windows.
Avatar billede deffejohn Nybegynder
29. august 2002 - 19:27 #24
prodic smider du ik os lige et svar?
Avatar billede prodic Mester
29. august 2002 - 19:31 #25
deffejohn->Nej det er ligegyldigt - fordel du dem bare. Så længe du er tilfreds så er alt godt.
Avatar billede deffejohn Nybegynder
29. august 2002 - 19:33 #26
prodic->tak tak...du var til stor hjælp:)
Avatar billede tumben Novice
29. august 2002 - 21:22 #27
Dem der siger at norMAN fra TDC ikke er noget værd..og blablba...det ville være rart med nogle uddybninger af dette.
HVAD er det der er galt med den pakke...eller er det ikke snarere en automatis reaktion..dvs "når der ikke er norTON..så dur det ikke.
Jeg har norMAN og det funker da, som det skal..eller HVA ?????
Avatar billede random_act Nybegynder
29. august 2002 - 21:25 #28
Tør du give mig din IP?? hvis norman er den eneste beskyttelse du har så har du ingen styresystem i morgen.
Avatar billede tumben Novice
29. august 2002 - 21:29 #29
ggaabbbb.hvad med at fortælle lidt om hvad der er galt
Avatar billede hasmi Nybegynder
29. august 2002 - 21:30 #30
random-act > Norman er ikke en firewall, men et antivirusprogram

Jeg har ikke selv Norman antivirusprogrammet, men et par af mine venner er godt tilfredse. Programmet snupper virusser, som det skal.
Avatar billede tumben Novice
29. august 2002 - 21:31 #31
TDC pakken er OGSÅ en firewall..
Avatar billede random_act Nybegynder
29. august 2002 - 21:34 #32
Norman er også en firewall.
Avatar billede tumben Novice
29. august 2002 - 21:41 #33
Ja OG ???
Avatar billede random_act Nybegynder
29. august 2002 - 21:46 #34
Det var til hasmi....
Avatar billede tumben Novice
29. august 2002 - 21:57 #35
jo tak men vil du ikke .kommenterer HVORFOR det er en dårlig firewall
Avatar billede random_act Nybegynder
29. august 2002 - 22:00 #36
Fordi man kan scanne den som død og helvede og man kan disable den fra nettet uden problemer (har et lille progi til det) hvis man ikke bare bruger en af de bag døre der er i den.
Avatar billede tumben Novice
29. august 2002 - 22:04 #37
det er jo svært at modargumenterer ...har du prøvet det i virkligheden eller er det noget du har hørt..jeg kunné fristes til at lade dig prøve...men det er nok lidt overmodigt..
Avatar billede random_act Nybegynder
29. august 2002 - 22:09 #38
Jeg har prøvet det et par gange på ham jeg nævnede i en tidligere kommentar. Jeg skal ikke prøve det på en maskine hvor jeg ikke har underskriftter på at jeg må. Det at du siger jeg må på dette forum hjælper mig ikke i retten hvis det går helt galt.
Avatar billede tumben Novice
29. august 2002 - 22:13 #39
Ok..jeg lever ihverttilfælde så i lykkelig uvidenhed om ..om jeg har haft uventede gæster..maskinen har stået tændt i snart 2 år...med norman.
har aldrig haft virus..
Avatar billede simonvalter Praktikant
30. august 2002 - 01:44 #40
random_act snakker bare for meget ( det lille progi existerer kun i din fantasi) og hvad så om der er nogen der kan scanne dine porte .. det bliver gjort hele tiden .. din isp gør det irc servere gør det og der er normalt ikke nogen hackere der har interresse i normale adsl brugere .. selvfølgelig skal du beskytte dig og norman/norton/zonealarm whatever er som regel nok til den normale bruger :P
Avatar billede simonvalter Praktikant
30. august 2002 - 01:47 #41
random_act du må godt ligge en besked på gbit.dk den er ikke særlig sikker men jeg tvivler på at du kan =)