Avatar billede johnemanuel Nybegynder
28. august 2002 - 19:38 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

OPRYDNING AF/i PC

hvordan rydder man op i sin pc?
jeg er på højt brugerniveau, og er altså ud over at afinstallere programmer, MEN jeg har aldrig rigtig kigget nærmere på registries eller hvad/hvor der nu engang er noget at hente.

ps. har ikke noget mod komplicerede forklaringer, men husk lige at det skal være til at forstå.
Avatar billede galaxy Nybegynder
28. august 2002 - 19:39 #1
hent regcleaner
Avatar billede galaxy Nybegynder
28. august 2002 - 19:42 #2
eller få fat i 'Norton Cleansweep'... det er godt
Avatar billede galaxy Nybegynder
28. august 2002 - 19:45 #3
Regcleaner kan du hente gratis her:

http://www.vtoy.fi/jv16/shtml/regcleaner.shtml
Avatar billede rkhdk Nybegynder
28. august 2002 - 19:47 #4
johnemanuel => er det ikke på tide du lukker nogle af dine gamle spm?

http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=johnemanuel&option=22

http://www.eksperten.dk/regler.phtml $ 2.1.11
"Er der ikke indløbet tilfredsstillende svar på et spørgsmål efter 7 dage, er det dog tilladt at lukke det oprindelige spørgsmål, og oprette et nyt identisk"
Avatar billede johnemanuel Nybegynder
28. august 2002 - 19:58 #5
kan man ikke gøre det manuelt?
jeg kan godt lide tanken om at jeg ved hvad jeg har foretaget mig...

rkhdk: jeg skal kigge på det.
Avatar billede galaxy Nybegynder
28. august 2002 - 20:11 #6
Jo, du kan godt gøre det manuelt, men følgende anvisning er helt på dit eget ansvar:

1, Du starter simpelthen regedit og starter søgninger efter alle de programmer du VED du har afinstalleret. hver gang du finder en reference, som du er SIKKER på, at ikke skal bruges mere, sletter du den simpelthen.

2, Når du ikke kan komme i tanker om flere afinstallerede programmer, begynder du selv at lede. Det nemmeste er, at starte med HKEY_CURRENT_USER/Software og HKEY_LOCAL_MACHINE/Software mapperne. Det er nemlig her de fleste referencer til installeret (og i dette tilfælde, delvist afinstalleret) software befinder sig. Igen sletter du kun referencer, du er sikker på, ikke skal bruges mere.
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. august 2002 - 21:06 #7
Jeg løb en dag min registreringsdatabse manuelt igennem ... det tog LAAAAANG tid. Der står altså meget der inde.

Men kig på det program som galaxy henviser til (Regcleaner). Det bruger jeg selv og det finder en masse ting - og du kan også manuelt fjerne nogle ting derigennem.
Avatar billede johnemanuel Nybegynder
29. august 2002 - 16:37 #8
cool - lige inden jeg tildeler point er der andre ting man kan gøre
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. august 2002 - 20:27 #9
johnmanuel => synes ikke der er sket så meget med de åbne spm!!
Avatar billede johnemanuel Nybegynder
30. august 2002 - 18:06 #10
rkhdk, va mener du? jeg har da enten tildelt point eller afvist
Avatar billede rkhdk Nybegynder
31. august 2002 - 11:41 #11
johnmanuel => nemlig! det er jo det der var meningen!

tag eks:

http://www.eksperten.dk/spm/85616

hvis deres svar ikke løste dit problem, så sig det istedet for at afvise..
hvis problemet er klaret uden hjælp fra svarene, så lave et svar og accepter dette!

Du holder folk for nar, ved at afvise, uden at give en grund, og ikke lukke spørgsmålet!
Hvordan ville du have det, hvis du svarede på et spm, og dette svar blev afvist uden nogen grund, og spørgeren bare blev væk uden at lukke spørgsmålet?
Avatar billede johnemanuel Nybegynder
31. august 2002 - 18:09 #12
det ville jeg sådan set være ligeglad med. jeg tror nemlig godt, at nogen af dem der svarer er klar over, at deres svar ikke er fyldestgørende. det afspejler sig jo af at der er så mange der blot skriver som kommentar.

da jeg har mange af disse spml som ikke er afsluttet korrekt, efter din mening, vil jeg ikke gå igang med at skrive kommentarer til dem alle, men vil da for fremtiden huske det, så jeg ikke støder nogen.

afsluttende skal nævnes at grunden til at jeg ikke har gjort det som du foreslår er, at jeg som ny bruger på eksperten så et spml der netop var som du foreslår, og det var der stor utilfredshed med fra en eller anden...

og lad mig nu ikke spilde mere af din tid!