Avatar billede nih Novice
25. august 2002 - 22:43 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

google

Jeg har google som startside.

Nu er min browser (ie6) begyndt at ville downloade en fil: '/fra google[1]' hver gang jeg åbner google.com
Jeg kan som normalt vælge: åbne, gemme, anuller eller flere oplysninger.

Hvad er det for noget ????????
Avatar billede nih Novice
25. august 2002 - 22:45 #1
Hvi jeg gemmer filen, ser den sådan ud i notepad:

<?xml version="1.0"?> <!DOCTYPE wml PUBLIC "-//WAPFORUM//DTD WML 1.1//EN" "http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml"><wml><card id="card1" title="card1"><onevent type="onenterforward" ><go href="http://www.google.com/wml?hl=ro" method="get"/></onevent><onevent type="onenterbackward" ><prev/></onevent></card></wml>

Niels
Avatar billede htm Nybegynder
25. august 2002 - 22:45 #2
Prøv og tjek din startside i IE6 den kan være at den er blevet sat til noget andet af en eller anden webside!
Avatar billede htm Nybegynder
25. august 2002 - 22:46 #3
Det ser ud til at du har fået ændret den til www.google.com/xml ??
Avatar billede nih Novice
25. august 2002 - 22:48 #4
Nej, startsiden er:

http://www.google.com/

Niels
Avatar billede kan_jeg_taelle Nybegynder
25. august 2002 - 22:52 #5
Jeg tror det er en fejl på google.com, for igår aftes da Jeg prøvede at gå ind på google.com ville den også have mig til at downloade en eller anden fil, og Jeg har ikke google.com som startside.
Avatar billede nih Novice
25. august 2002 - 22:53 #6
Glad for jeg ikke er den eneste.
men hvad betyder det XML ????
Avatar billede htm Nybegynder
25. august 2002 - 22:53 #7
Hmmm - ja det kan godt være at det er en periodisk fejl jps google.com eller IE6 - jeg har aldrig haft fejlen!
Avatar billede htm Nybegynder
25. august 2002 - 22:54 #8
XML er programmerings-sproget til WAP (mobiltelefoner)
Avatar billede nih Novice
25. august 2002 - 22:54 #9
en 'xml cookie' måske ;)
Avatar billede htm Nybegynder
25. august 2002 - 22:55 #10
kan_jeg_taelle> Bruger du også IE6?
Avatar billede htm Nybegynder
25. august 2002 - 22:56 #11
Prøv at slet midlertidige filer funktioner-internetindstillinger- og slet filer og ryd oversigt!
Avatar billede kan_jeg_taelle Nybegynder
25. august 2002 - 22:57 #12
htm: Jeps :)
Avatar billede htm Nybegynder
25. august 2002 - 22:59 #13
Kunne være goolge.com der ikke er så glad for IE6 - måske! Prøv og opdatere IE6 ved windowsupdate
Avatar billede nih Novice
25. august 2002 - 23:02 #14
Det må være fordi google ikke kan kende forskel på ie6 og en wap telefon.

Jeg prøver mig frem - tak for interessen :o)

Niels
Avatar billede htm Nybegynder
25. august 2002 - 23:03 #15
I orden - tak for point!
26. august 2002 - 07:36 #16
http://www.w3schools.com/xml/xml_whatis.asp
What is XML?
XML stands for EXtensible Markup Language
XML is a markup language much like HTML
XML was designed to describe data
XML tags are not predefined in XML. You must define your own tags
XML uses a Document Type Definition (DTD) or an XML Schema to describe the data
XML with a DTD or XML Schema is designed to be self-descriptive

Så XML er ikke et programmerings sprog, ej heller til mobiltelefoner :).

/Casper www.enter-s.dk