Avatar billede walker Nybegynder
22. august 2002 - 14:37 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til at lave en chat...

Hej.
Jeg er ved at bygge et site op, men er stødt ind i problemet: Jeg aner ikke hvordan jeg får lavet min chat... Jeg har en SME Server(RedHat) men skal jeg have en IRC-Server installeret, hvor og hvordan får jeg det?
Jeg aner ikke meget om CHAT og IRC, så guide mig, og få lidt point ud af det ;-)

MVH
Walker
Avatar billede walker Nybegynder
22. august 2002 - 14:45 #1
Jeg har ikke lavet sitet endnu... Dvs. Jeg roder med noget, men har ikke lavet noget layout endnu.

Men hvordan fungerer det? Kan jeg connecte til min chat server, med f.eks Java Applet eller Flash? Eller skal man ha en tilhørende client ?
Avatar billede walker Nybegynder
22. august 2002 - 23:05 #2
Ok. Jeg har lidt oppe nu... Der er hverken funktioner eller noget, bare en skitse til et muligt layout...

Add. http://www.pandia.dk
Avatar billede budda Nybegynder
24. august 2002 - 04:14 #3
Så på dette :
http://www.phpwizard.net/projects/phpChat/
Det er en PHP chat der bruger IRC som "Back-bone"
Avatar billede walker Nybegynder
28. august 2002 - 17:00 #4
Ok, den vil jeg lige kikke på :-)
Avatar billede walker Nybegynder
28. august 2002 - 18:35 #5
Ok. Det er php scripts, som skulle virke, men det jeg søger er hvordan jeg laver min egen... Skal jeg ha installeret en IRC server på min server? og hvilken & hvor? Hvordan connecter jeg til den, evt med flash? osv...
Avatar billede budda Nybegynder
28. august 2002 - 20:15 #6
DVS.
1. Du vil lave dit eget IRC netværk
2. Du vil have et guide til hvordan du laver en chat der understøtter IRC i Flash ???

GL
Avatar billede walker Nybegynder
30. august 2002 - 19:48 #7
Ja og Nej... Jeg ved intet om hvordan IRC virker, men findes der evt. andre chat-servere, som jeg kan bruge eller hvad?
Ok. Jeg er TOTAL NEWBEE her mht chat og servere osv.

Hvordan laver jeg den hurtigste chat, hvor jeg selv kan bestemme layout samt special tegn (f.eks smilys, etc.)???
Avatar billede budda Nybegynder
30. august 2002 - 21:03 #8
Lav lortet i PHP+Mysql
eller ASP+Mysql
Alt efter hvad der passer dig bedst..Jeg brugte ca. 2 måneder på at lærer det grundlæggende i PHP og MySQL
Og jeg har spicialiseret mig i multi users systemer, eks Chat.
Det er bare med at finde logikken i lortet :)
Avatar billede walker Nybegynder
30. august 2002 - 22:57 #9
Ok... Men er det hurtigt nok? Hvor mange brugere kan fyres gennem sådan et system? Det er jo ikke meget ved hvis der logger 10 brugere på chatten, som snakker lidt, og så får de en vente tid på 10 sek pr. besked på en ok forbindelse ;-) Know what I mean?
Avatar billede budda Nybegynder
31. august 2002 - 04:34 #10
Jeg har engang haft haft 120 på chatten som rekort..
Den tjekkede beskeder hvert sek og chatten kørte ordenligt uden lag eller noget..
Bare chatten har en ordenlig linje den står på
Avatar billede walker Nybegynder
06. oktober 2002 - 11:21 #11
...
Avatar billede budda Nybegynder
06. oktober 2002 - 11:34 #12
begrundelse ??