Avatar billede heaven.dk Nybegynder
21. august 2002 - 22:44 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver man et gange tegn i excel (ikke * ) multiplikation

Hvordan laver man et gange tegn i excel (ikke * ) multiplikation - Hvis du vil hjælpe mig, siger jeg tak =)
Avatar billede skwat Praktikant
21. august 2002 - 22:45 #1
mener du som i . bare lidt højre oppe men ikke helt oppe?
Avatar billede esoulman Nybegynder
21. august 2002 - 22:47 #2
Eventuelt Indsæt -> Symbol -> Normal Text
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
21. august 2002 - 22:48 #3
Er du kun interesseret i hvordan gangetegnet ser ud visuelt?
Avatar billede proximus86 Nybegynder
21. august 2002 - 22:48 #4
ehm hvad mener du ? der er (+,-,*,/) andre tegn kan man ikke bruge i excel ? f.eks. =b1*b3    =Xxxx.
Avatar billede vieri Nybegynder
21. august 2002 - 22:49 #5
·

[alt] + 0183
Avatar billede vieri Nybegynder
21. august 2002 - 22:50 #6
250·5 = 1250
Avatar billede mugs Novice
21. august 2002 - 22:51 #7
Jeg tror ikke der er andre tegn for multiplikation:

Beregningsoperatorer i formler:
Operatorer angiver den beregningstype, der skal udføres på en formels elementer. I Microsoft Excel er der fire forskellige beregningsoperatorer: aritmetisk, sammenligning, tekst og reference.

Matematiske operatorer udfører grundlæggende matematiske operationer, f.eks. addition, subtraktion eller multiplikation, kombinerer tal og frembringer numeriske resultater.

Matematisk operator

+ (plustegn)    Addition    3+3
– (minustegn)    Subtraktion
Negation    3–1
–1
* (stjerne)    Multiplikation    3*3
/ (skråstreg)    Division    3/3
% (procenttegn)    Procent    20%
^ (indsætningstegn)    Eksponentialfunktion    3^2 (det samme som 3*3)
Avatar billede nicklasb Nybegynder
21. august 2002 - 22:58 #8
du kan bruge [Alt + 250]
Det er den løsning der rigtigt bruges i det latinske tegnsæt som gange.. Og det ser godt ud.. 250·5 = 1250

/Nicklas B.
Avatar billede nicklasb Nybegynder
21. august 2002 - 23:01 #9
den ligner meget vieris.. Men tror min vil virke i lidt flere tilfælde en den anden... Den jeg har skrevet er den man brugte helt tilbage fra dos-tiderne.. Der brugte man kun op til 255 forskellige.. Og der ligger den som nr 250..

Og så er den jo også lidt nemmere både at skrive og huske.. Det er kun tre tal.. 1½·2 = 3 ;)

/Nicklas B.
Avatar billede vieri Nybegynder
21. august 2002 - 23:03 #10
· = ·
([alt]+0183 = [alt]+250)

:o)
Avatar billede nicklasb Nybegynder
21. august 2002 - 23:29 #11
oki..

0183 = Fire tal
250 = Tre tal

Tre tal er lettere end fire :o)

og nej.. Jeg kan ikke få dem til at være det samme.. De ser ens ud.. Ja.. Men prøv at oprette en mappe ved navn [alt + 0183] og gå så ind i dos'en og skriv;
del [alt + 250]
eller bare dir [alt + 250]

Det finder den ikke.. Kun hvis mna gør det med den man har oprettet den med.. så ved ikke hvor ens de er??
Avatar billede sjap Praktikant
22. august 2002 - 08:45 #12
Der findes jo også lige det almindelige gangetegn ×. I modsætning til * (asterisk) benyttes dette tegn for multiplikation på alle lommeregnere og lignende. * bruges kun på computere - guderne må vide hvorfor.

× skrives med Alt 0215
Avatar billede heaven.dk Nybegynder
22. august 2002 - 16:38 #13
Mange tak =) Det var [ALT] + 250 jeg manglede ... mange tak
Avatar billede nicklasb Nybegynder
22. august 2002 - 16:50 #14
hmm.. så har du vist klikket forkert!

Hvis du prøver at læse var jeg den første der skrev 250'eren.. Og vist også den eneste..