Avatar billede dommerby Nybegynder
20. august 2002 - 10:14 Der er 8 kommentarer

Kinesiske tegn i Photoshop 7.0

Jeg har behov for at skrive kinesiske tegn i photoshop 7.0, hvilket ikke umiddelbart er muligt. Er der nogen, som ved, hvordan jeg kan få det til at virke?
Avatar billede prodic Mester
20. august 2002 - 10:22 #1
Et gæt...

Displaying CJK type options

--------------------------------------------------------------------------------

In order to view and set options for working with Chinese, Japanese, and Korean type, you must select Show Asian Text Options in the Preferences dialog box. You can also control how font names are displayed--in English or in the native language.

To display CJK type options:

Do one of the following:
In Windows and Mac OS 9.x, Choose Edit > Preferences > General.
In Mac OS X, Choose Photoshop > Preferences > General.
Select Show Asian Text Options.
To display CJK font names in English:

Do one of the following:
In Windows and Mac OS 9.x, Choose Edit > Preferences > General.
In Mac OS X, Choose Photoshop > Preferences > General.
Select Show Font Names in English.
Avatar billede schaefner Juniormester
20. august 2002 - 10:26 #2
Skal du ikke bare downloade en font:
http://www.pspgrafik.dk/fonts/fontzips/VTMEO___.zip
Avatar billede michael-k Nybegynder
20. august 2002 - 16:52 #3
jo download en font og du kan skrive kinesiske tegn  at det så ikke giver mening for en kineser er så et andet problem :-)
Avatar billede bayzer Nybegynder
23. august 2002 - 10:45 #4
download kinesiske fonts her:
http://www.1001fonts.com/font_details.html?font_id=584
Så kan du bare skrive derud´a...
Avatar billede ossi Nybegynder
23. august 2002 - 15:20 #5
Hvis du bruger Windows kan du f.eks. installere en IME.. Det ville jeg mene var det nemmeste!
Avatar billede dommerby Nybegynder
25. august 2002 - 17:11 #6
Jeg har selv løst problemet, men tak for hjælpen.
Avatar billede michael-k Nybegynder
27. august 2002 - 22:53 #7
okay hvordan gjorde du det og kan du ikke lukke spørgsmålet så ??
Avatar billede michael-k Nybegynder
09. februar 2003 - 01:31 #8
søger stadig svaret :)  og en lukning af spørgsmålet ender jo med at de kinesiske tegn er uddød inden du får lukket ;)