Avatar billede wzglobal.com Nybegynder
18. august 2002 - 13:41 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Oversættelse: Dansk -> Tysk

Nogle som vil oversætte denne stump tekst til tysk:

Loni er en pige. Hun har en far, men ingen mor - hun er død. Hendes far har en veninde fra arbejdet som hedder Helga. Loni ved at han gerne vil giftes med Helga, men det vil Loni ikke tillade. Hun savner hendes rigtige mor. En dag kommer Helga på besøg. Faren åbner døren, og hilser på Helga. Loni bliver forvirret, og løber ind på sit værelse. Et øjeblik efter kommer Helga ind på Lonis værelse. De taler så sammen, men Loni vil ikke lytte på hende. Helga siger at Loni er uretfærdig. Men hun er ligeglad. Helga går udenfor med Lonis far. De står bare og venter på at Loni skal svare dem på, om hun vil give dem en chance. Loni beslutter sig for at give dem en chance, og hun løber ud for at sige det til dem. Men de er gået en tur. Loni beslutter sig for at løbe efter dem.

og helst rigtigt :)
Avatar billede codie Nybegynder
18. august 2002 - 13:57 #1
Loni ist ein Mädchen. Sie hat einen Vater, außer keiner Mutter, Sie ist tot. Ihr Vater hat einen Freund von der Arbeit, ihr Name ist Helga.
Loni weiß, daß er Helga gern heiraten würde, aber Loni wird das nicht erlauben. Sie vermißt ihre wirkliche Mutter.
Eines Tages kommt Helga auf einen Besuch. Der Vater öffnet die Tür und sagt guten Tag zu Helga. Loni wird verwirrt, und Läufe zu ihrem Zimmer.
Ein Moment nach, Helga kommt in Lonis-Zimmer. Sie reden, aber Loni wird ihr nicht zuhören. Helga sagt, daß Loni ungerecht ist.
Aber sie sorgt sich nicht. Helga geht mit Lonis-Vater draußen. Sie stehen dort und warten auf Loni, ihnen zu antworten,
wenn sie ihnen eine Chance geben wird. Loni entscheidet sich, ihnen eine Chance zu geben, und sie läuft ab, um ihn/es zu ihnen zu erzählen.
Aber sie sind für einen Spaziergang gegangen. Loni entscheidet sich, nach ihnen zu laufen.
Avatar billede bullefardk Nybegynder
18. august 2002 - 13:58 #2
hehe... er det en historie i Alles Klapt?
Avatar billede bullefardk Nybegynder
18. august 2002 - 13:58 #3
vi er også igang med en historie om loni som bor alene med hendes far
Avatar billede bullefardk Nybegynder
18. august 2002 - 13:59 #4
og så kommer hends far hjem med en ny.. hun vidste godt at det skulle være hendes mor
Avatar billede codie Nybegynder
18. august 2002 - 13:59 #5
Ja, jeg syntes osse nok at jeg havde set det før.. :)
Avatar billede codie Nybegynder
18. august 2002 - 14:00 #6
Men det er ikke taget fra bogen, for den har jeg sgu ikke mere :D
Avatar billede amite Mester
18. august 2002 - 14:00 #7
Du kan bare oversætte det til Engelsk og så oversætte det til tysk via:
http://babelfish.altavista.com
Avatar billede wzglobal.com Nybegynder
18. august 2002 - 14:00 #8
Ja det er den i Alles Klapt ;) hehe... fatter ikke rigtigt tysk, men kan jeg se at der er andre der gør :)
Avatar billede lundsfryd Nybegynder
18. august 2002 - 14:02 #9
amite >> Ja, det skal nok blive til et 11-tal ;-)
Avatar billede wzglobal.com Nybegynder
18. august 2002 - 14:02 #10
amite - ja men bliver det så rigtigt? :p jeg har prøvet sådan noget før.... virker ikke rigtigt! :/ ellers havde jeg nok gjort det ;)
Avatar billede codie Nybegynder
18. august 2002 - 14:03 #11
Ja, det er sgu ikke altid til at regne med de der programmer osv..
Avatar billede stof Nybegynder
18. august 2002 - 14:04 #12
Jeg ved godt det langt fra er helt tigtigt men her er da en begyndelse... kan du ikke selv rette den til da???

jeg har bare brugt oversætteren fra intertran...

Loni ist ein Vogel. Sie hat ein Patres , doch kein Mutter sie ist außer betrieb. Ihres Patres hat ein läßlich vom Anstellung das heißt aufgerufen Helga. Loni bekannt jene er gern vil bemannen - Jagd beim Helga , doch it'll Loni null zulassen. Sie auslassen ihres zünftig Mutter. EIN label bevorstehend Helga am Bedienung. Die Achtung übersichtlich die Pforte , und begrüßen am Helga. Loni beweist afoul , und Bischof in am sein Stube. EIN Augenblick über Wahrheit hinter bevorstehend Helga in am Lonis Stube. Sie Sprecherin so dazwischen , doch Loni vil null anhören am ihr. Helga sagt jene Loni ist ungerecht. Doch sie ist lässig. Helga geht von außen beim Lonis Patres. Sie Ständer nur bloss erst und erwartend darauf Loni werden Antwort Sie am , bei Sie vil eingeben Sie ein alternativ. Loni entscheidend sie selbst zu eingeben Sie ein alternativ , und Sie Bischof gegen jene sitzen jene zu Sie. Doch Sie sind futsch ein übergehen. Loni entscheidend sie selbst zu nachlaufen Sie.
Avatar billede codie Nybegynder
18. august 2002 - 14:05 #13
Den kan jo tage fejl af hvad du skriver.. Hvis der nu er et ord der betyder flere ting, som for eksempel "right"
Det betyder jo både : rigtigt og højre ;)
Avatar billede wzglobal.com Nybegynder
18. august 2002 - 14:07 #14
Jeg har lige prøvet at rette codie's tekst til:

Loni ist ein Mädchen. Sie hat einen Vater, außer keiner Mutter, sie ist tot. Ihr Vater hat eine Freundin von der Arbeit, ihr Name ist Helga. Loni weiß, dass er Helga gern heiraten würde, aber Loni wird das nicht erlauben. Sie vermißt ihre wirkliche Mutter. Eines Tages kommt Helga auf einen Besuch. Der Vater öffnet die Tür und sagt guten Tag zu Helga. Loni wird verwirrt, und Läufe zu ihrem Zimmer. Einem Moment nach, kommt Helga in Lonis Zimmer. Sie reden, aber Loni wird ihr nicht zuhören. Helga sagt, dass Loni ungerecht ist. Aber sie sorgt sich nicht. Helga geht mit Lonis Vater draußen. Sie stehen dort und warten auf Loni, ihnen zu antworten, wenn sie ihnen eine Chance geben wird. Loni entscheidet sich, ihnen eine Chance zu geben, und sie läuft ab, um es zu ihnen zu erzählen. Aber sie sind für einen Spaziergang gegangen. Loni entscheidet sich, nach ihnen zu laufen.

Ser det så rigtigt ud?
Avatar billede li2 Nybegynder
18. august 2002 - 14:09 #15
alles klapt det er fanme lang tid siden jeg havde den hele 3 år
Avatar billede codie Nybegynder
18. august 2002 - 14:10 #16
Jaaaa, okay du har lige fået rettet mine "stave"fejl der ;)
Man er jo ikke perfekt :)
Avatar billede wzglobal.com Nybegynder
18. august 2002 - 14:11 #17
okay :) jeg lader lige teksten ligge lidt... skal lige se om der er andre der kan finde nogle fejl!
Avatar billede codie Nybegynder
18. august 2002 - 14:12 #18
Ellers så brug en ordbog ;)
Avatar billede wzglobal.com Nybegynder
18. august 2002 - 14:15 #19
ja det kunne jeg jo også :) normalt fatter jeg godt tysk, men nu er vi kommet igang med datid, så er det ikke så let mere :/
18. august 2002 - 14:19 #20
wzglobal.com så er det jo meningen du skal prøve  at lærer det ved selv at skrive dit refferat på tysk, i stedet for at lade andre gøre det :)...
Avatar billede wzglobal.com Nybegynder
18. august 2002 - 14:25 #21
xzxzx-kan-ikke-logge - ja men det er lidt svært når man intet kender til datid ik'? havde selv prøvet, men det gik ikke så godt.... og man lærer jo også af andre :)
Avatar billede codie Nybegynder
18. august 2002 - 14:35 #22
SÅ må du bare høre efter hvad læreren fortæller dig ! :D
Avatar billede wzglobal.com Nybegynder
18. august 2002 - 14:37 #23
Hehe det kunne jo være en ide ;)
Avatar billede codie Nybegynder
18. august 2002 - 14:43 #24
Nååååårh.. Feedback ? :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
18. august 2002 - 14:49 #25
"Opgaver" kategorierne er beregnet på IT relaterede opgaver.

Husk på Eksperten er et IT forum. Derfor skal alle spørgsmål der IKKE er IT relaterede placeres i "Diverse" kategorierne.

Spm. flyttet til "Fri Debat"

NanoQ/coadmin
Avatar billede wzglobal.com Nybegynder
18. august 2002 - 14:50 #26
Jep, kommer tilbage om en time... og hvis der ingen ændringer er har du lige tjent 100 points :) Hygge!!
Avatar billede wzglobal.com Nybegynder
18. august 2002 - 14:51 #27
nanoq - okay, havde jeg så ikke lige tænkt over :)
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2002 - 14:52 #28
HAHA den tekst har vi også lige haft i tysk... :D
Avatar billede codie Nybegynder
18. august 2002 - 14:58 #29
Tror såmænd at Alles Klappt er standard-tyskbogen i folkeskolen, over hele Danmark :)
Avatar billede wzglobal.com Nybegynder
18. august 2002 - 15:15 #30
Ja det må det vel være :) Fint nok, for så er der jo andre til at hjælpe én :)
Avatar billede wzglobal.com Nybegynder
18. august 2002 - 16:14 #31
Nå men her får du point :) Tak for hjælpen.... hehe exp.dk er nyttigt ;)
Avatar billede codie Nybegynder
18. august 2002 - 16:17 #32
Jeg takker for point.. :) Du spørger bare igen, hvis der er noget med Alles Klappt :D
Avatar billede hien Nybegynder
18. august 2002 - 16:22 #33
Hehe så lidt... mig der takker :)
Avatar billede codie Nybegynder
18. august 2002 - 18:12 #34
hien ?