Avatar billede ravnborg Nybegynder
10. august 2002 - 20:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ZoneAlarm i Netværk

Jeg ahr lavet et netværk med 2 maskiner igennem en switch.
Jeg har Zonealarm på dem begge, men zonealarm lukker for netværket, hvordan får jeg zonealarm til at godkende trafik på netværket?

Jeg har læst at det gør den automatisk, men den har ikke intet meldt om at den har fundet et netværk!!

Ravnborg
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. august 2002 - 20:31 #1
Zonealarm er en personlig firewall, der ikke er beregnet til sikkerhed på netværk. Zonealarm har et meget skidt rye i professionelle og semiprofessionelle kredse. Da ZA er en af de mest udbredte, er det også den flest hackere koncentrere sig om og derfor den der oftest gennembrydes.
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, da jeg selv går langt uden om ZA
Avatar billede goulduck Nybegynder
11. august 2002 - 00:59 #2
Er et stykke tid siden jeg har rodet med ZA, men du kan definere IP adresser, som skal behandles som lokale adresser.
Avatar billede ravnborg Nybegynder
11. august 2002 - 15:31 #3
Inde under ->Firewall er der tilsluttet en zone der hedder NEW NETWORK den har næsten samme IP som mine computerer sidste nr er 0 istedet for 165. er dette min netværk forbindelse?

Hvis jeg sætter den til TRUSTED er der så KUN åbnet for mit netværk??
Avatar billede bonden Nybegynder
11. august 2002 - 19:59 #4
Du skal oprette de maskiner på netværket, der skal have adgang. Det er lidt mere bøvlet i den nye version af ZA end den gamle. (en ny opdatering kom her for en måneds tid siden)
Du kan også være fiks og åbne for alle IP-er på dit netværk - det gør du under "IP-range"
Avatar billede ravnborg Nybegynder
11. august 2002 - 20:39 #5
Hvordan kan man se alle Ip'erne?
Avatar billede bonden Nybegynder
11. august 2002 - 20:47 #6
Du kan se din egen IP ved at åbne en dospromt og skrive "ipconfig" - højst sandsynligt noget med 192.168.1.et-eller-andet
Avatar billede ravnborg Nybegynder
11. august 2002 - 23:02 #7
Jeg kender godt mine computers IP.adr men hvordan finder det område de ligger under når jeg har dynamisk IP, sådan at jeg kan indtaste ip-range
Avatar billede bonden Nybegynder
11. august 2002 - 23:17 #8
Ved at indtaste eks. 192.168.1.1 - 192.168.1.254 som det område, hvor der er fri adgang
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
12. august 2002 - 23:06 #9
hvis du har sat din lan forbindelse til trusted og du via en switch deler internet over en router eller lignende hvor sikkert er det så ??????
skal man ikke sætte lan til internet zone og så lave en undtagelse på de IP adresser der bruger Lan netværker og så stadig have lan netværkert til internet zone
Eller har jeg misforstået noget ????

Har selv et netværk med 2 stk pc og over en switch som så deler internet forbindelse over en router