Avatar billede brosnjikov Nybegynder
10. august 2002 - 09:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvilken CPU-køler?

Jeg sidder og overvejer at købe en ny CPU-køler til min comp. Har haft kig på mange forskellige kølere - bl.a. Zalmans viftekølere (idéen er skrottet fra min side) - nogle ThermalRight køleprofiler med selvvalgt blæser - og ThermalTake produkter...
I øjeblikket har jeg specielt kig på Thermaltakes Vulcano9 - og Silent Storm / Vulcano 7+.
Hvilken af disse vil egne sig bedst til mit system?

ASUS A7V333
AMD PalominoXP 1800+
pt. en modded Vulcano6Cu køler

Har læst andre spm her på Eksperten om samme emne - og mange steder er Silent Viking blevet anbefalet... Den duer IKKE til mit behov... Har kørt sådan én på et system nogenlunde magen til mit - med en  idle-CPU temperatur på over 70º! Og det VAR monteret korrekt.

Et af de store spørgsmål ang. Vulcano9 / 7+ er, hvad vægten er. Jeg kan ikke finde den nogen steder! Jeg kan godt lide 7+'erens 100% kobber-profil - mod 9'erens alu med kobberbase - til gengæld har 9'eren nogle fede features...
Hvad vil I anbefale?
Avatar billede nuki Nybegynder
10. august 2002 - 10:17 #1
Helt klart 9eren da den med garanti ikke bare falder af eller knækker soklen.

Du kan læse en guide om den her http://www.tweakup.dk/guider/koelerguide/koelere/volcano9.htm

-Nuki
http://urgh.dk
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
10. august 2002 - 11:01 #2
nuki> Ved du noget om vægten på 7+ / 9?
Avatar billede radiohead Nybegynder
10. august 2002 - 11:03 #3
vægten på 7+ er 700 gram 9´eren ved jeg ikke

-Radiohead
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
10. august 2002 - 11:06 #4
Det ser vist ud som en 9'er... Vil gerne have vægten på 9'eren...
På EDBpriser har jeg set noget med, at Silent Storm (modded 7+) vejer 300g - og 7+ vejer 0,7kg... Det er altså de 0,7kg, der er rigtigt?
Avatar billede radiohead Nybegynder
10. august 2002 - 11:06 #5
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
10. august 2002 - 11:09 #6
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724637922
Det er dét link der forvirrede mig... Det er jo samme køleprofil - bare en lidt svagere blæser
Avatar billede nuki Nybegynder
10. august 2002 - 11:10 #7
9eren er ½kg mener jeg
Avatar billede nuki Nybegynder
10. august 2002 - 11:12 #8
Den falder ikke af da den nue bruger alle tre ben på soklen
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
10. august 2002 - 11:17 #9
nuki> Silent Storm/7+ bruger også alle tre ben... Men det ser vist ud til at det bliver en 9'er, jeg skal have...

radiohead> Læg et svar, så får du del i point...
Avatar billede radiohead Nybegynder
10. august 2002 - 12:56 #10
Nej skidt med det. Mit var jo ikke et svar :)