Avatar billede cjessen Nybegynder
09. august 2002 - 19:39 Der er 8 kommentarer

Intet domænenavn ved login

Min bærbare computer giver af en eller anden grund ikke længere mulighed for at vælge domæne, når jeg vil logge ind. Jeg har (eller rettere har haft) mulighed at vælge at logge på et domæne eller på den lokale computer. Nu er den valgmulighed forsvundet og jeg kan ikke logge på maskinen... Nogen forslag?
Avatar billede tblaster Nybegynder
09. august 2002 - 19:43 #1
Er du ikke kommet til at sætte computeren til at være på et workgroup og ikke et domæne? Det kan du jo ændre der hvor du ændre computerens navn ... jeg mener det er ved at vælge egenskaber på denne computer og så vælge computernavn ... sådan er det på xp!
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. august 2002 - 20:22 #2
Winkey+Pause så får du Denne Computer op og kan ændre det der som tblaster er inde på
Avatar billede tblaster Nybegynder
09. august 2002 - 20:28 #3
Den genvej kendte jeg ikke ... den virker også under XP! Et fint tip ... det vil jeg da benytte mig af ... det er noget hurtiger end at skal igennem egenskaber på denne computer :-)
Avatar billede cjessen Nybegynder
10. august 2002 - 10:12 #4
tblaster: din forklaring kan fint passe, men da jeg ikke kan logge på overhovedet, får jeg ikke adgang til computerens egenskaber...
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. august 2002 - 10:54 #5
har du prøvet i fejlsikker tilstand
Avatar billede tblaster Nybegynder
10. august 2002 - 11:11 #6
jamen kan du ikke bare logge på med din kode og brugernavn uden at logge på et domæine?

Ellers så skal du prøve at trykke på esc og se om du ikke kan komme udenom loginen ... hvis disse 2 muligheder ikke findes så prøv at logge på uden at angive noget eller så prøv via fejlsikker tilstand som retaxes forslog!
Avatar billede cjessen Nybegynder
10. august 2002 - 15:57 #7
Jeg kan ikke logge på, heller ikke som lokal administrator af maskinen. Ingen af jeres forslag virkede, desværre.
Avatar billede julieh Nybegynder
27. november 2002 - 13:40 #8
har du netstik i maskinen ?

har du evt. prøvet at logge på som guest ?