Avatar billede skadhauge Nybegynder
08. august 2002 - 22:10 Der er 13 kommentarer

URGENT HELP!!!!!!

Jeg har en win98 comp, som har haft en virus fil inde
i RECYCELD mappen ( Papirskurven ) denne fil slettede jeg jo bare med Mcafee, uden at gøre den ren, for da den jo lagde derinde troede jeg ikke den udgjorde nogen trusel for Styresystemet.......
Men hver gang jeg prøver at starte et program som fx. regedit skriver den at den ikke kan finde lhrw.exe som skal bruges til at starte programmet...... og det er både ved OFFice programmerne og msconfig mm...
wtf to do?
Kan man undellete den fil eller hva gør man?
Self kan man format c:, men det kan godt blive en langsom proces på en 486 100 mhz 32 mb ram .... :(
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. august 2002 - 22:19 #1
Installer win98 oveni - det skader ikke og div. indstillinger bleiver ikke berørt
Avatar billede skadhauge Nybegynder
08. august 2002 - 22:24 #2
som i kør win98 installation fra win98 styresystem eller dos?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. august 2002 - 22:36 #3
Du kan undelete hvis du ikke har overskrevet den.... Men det er jo svært at vide om man har: http://www.recover98.com

Du kan også gøre som foreslået.

Den bedste løsning vil dog uden tvivl være at formatere disken og lave en total reinstallation, så er der ikke andet galt som du bare ikke har opdaget endnu.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. august 2002 - 22:44 #4
prøv evt at check denne adresse i registreringsdatabasen:

HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command

da du ikke kan kører exe filer, kopiere du kopiere "c:\windows\regedit.exe" til "c:\windows\regedit.com". kør nu regedit.COM, og find stien jeg skrev. i "Command" skulle der kun stå: "%1" %*

Jeg kan ikke lige finde stedet hvor det her stammer fra.. jeg kan huske det i hovedet da min far fik en ligende virus.. kan ikke huske hvad den hed..

/theSurfer.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. august 2002 - 22:45 #5
men PAS PÅ når du befinder dig i registreringsdatabasen !!

du må IKKE slette noget som helst!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. august 2002 - 22:48 #6
hovsa.. stien er:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes\exefile\shell\open\command

se dette link (det er på engelsk):

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.yaha.f@mm.html
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. august 2002 - 22:49 #7
Avatar billede dstruct Nybegynder
13. august 2002 - 14:00 #8
og skift til NORTON 2002 bagefter :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
13. august 2002 - 19:19 #9
følg mine instruktioner :)

/theSurfer.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. august 2002 - 18:22 #10
skadhauge> du har afvist mit svar..

Hvis du ikke kan bruge min løsning, kom med nogle flere detaljer, så vi kan komme frem til et tilfredsstillende svar.

/theSurfer.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. december 2003 - 02:23 #11
Dette spørgsmål mangler input.
Det kan være at spørgeren mangler at acceptere/afvise svar/komme med feedback, eller af en svarer mangler at lægge et svar/komme med feedback.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. maj 2005 - 18:10 #12
yellow... sker der noget her?
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. maj 2005 - 18:26 #13
"URGENT HELP!!!!!!"

hmmmmm....