Avatar billede ragout.dk Nybegynder
07. august 2002 - 09:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvad betyder "CMOS settings wrong"

Efter at have flyttet, og samlet min PC igen, kommer følgende besked frem, når jeg starter min PC "CMOS settings wrong – press F1 for setup" herefter sker der intet. Hvad betyder det og hvordan starter jeg min PC op igen?
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
07. august 2002 - 09:57 #1
prøv at load default CMOS/BIOS det skullle løse dit prob.

Cyber_Freak
Avatar billede a-tot Nybegynder
07. august 2002 - 09:58 #2
Din Pc's batteri er formentligt brugt. Skift det ud og genstart PC'en via tryk på DEL under opstart
Avatar billede a-tot Nybegynder
07. august 2002 - 09:59 #3
Ja og derefter som cyber_freak skriver.
Avatar billede a-tot Nybegynder
07. august 2002 - 10:03 #4
Du kan også bare trykke på F1 som Pc'en anbefaler så kommer du i BIOS'en og kan vælge default setup. Men hvis fejlen kommer igen efter at du har haft Pc'en slukket i et par timer, så er det batteriet som er tomt.
Avatar billede ragout.dk Nybegynder
07. august 2002 - 10:14 #5
Tak til jer begge. Jeg sidder af gode grunde ikke ved min egen PC i øjeblikket, men jeg vil prøve det så snart jeg har mulighed for det.
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
07. august 2002 - 10:15 #6
held&lykke :D
Avatar billede ragout.dk Nybegynder
12. august 2002 - 08:55 #7
I må begge undskylde den lange ventetid, men jeg gjorde i første omgang, hvad cyber_freak foreslog, og det virkede, så du får pointene, måske jeg senere skal skifte batteriet ud, men jeg venter lidt med det. Tak for hjælpen begge to.
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
12. august 2002 - 12:14 #8
jeg er har jo for at hjælpe, takker for pointne :D