Avatar billede opturder Nybegynder
06. august 2002 - 15:22 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

auth

Hvordan auther jeg mig selv på en chan. hvor jeg er operator?
Avatar billede jay Nybegynder
06. august 2002 - 15:24 #1
kommer da an på hvem og hvad du skal authe dig med
Avatar billede opturder Nybegynder
06. august 2002 - 15:25 #2
L Bot?
Avatar billede opturder Nybegynder
06. august 2002 - 15:30 #3
hvad mener du? (Er lidt noob på det område!)
Avatar billede jay Nybegynder
06. august 2002 - 15:34 #4
hmmm har ikke lige så meget erfaring med L, men mener det er noget med at man skal authe med Q, men du kan eventuelt checke quakenet.org og se om du kan finde noget.
Avatar billede jay Nybegynder
06. august 2002 - 15:36 #5
har du allerede et password og et brugernavn, eller har du lige fået L på din kanal?
Avatar billede jay Nybegynder
06. august 2002 - 15:38 #6
fandt lige lidt på quakenet.org, her er lidt copy/paste:

Before you can use our services Q and L you will need a Q account, here's how to get one:

Saying 'Hello' to Q

This will create a Q account with the name of the nick you are using at the moment.
You do this by typing the following command:

/msg Q HELLO user@mymailhost.xx user@mymailhost.xx

A generated password will be sent to the email address you supplied. You can verify that you have done this correctly by typing: /msg Q whois (eg. /msg Q whois John).

If you see a message back from Q that includes the line:
-Q(TheQBot@CServe.quakenet.org)- John is authed as John.
..then you know you have said 'hello' correctly.

Change your Q password

When you say 'hello' to Q, you will be assigned a default password. We strongly suggest that you change it.

Change your password by using the following command:

/msg Q newpass (for example, /msg q newpass notjohn notjohn).

Q will acknowledge a successful password change by displaying:
-Q(TheQBot@CServe.quakenet.org)- OK, password changed.

Set your email

We strongly suggest that you set your email address in Q, your address will only be used in case you forget your password.

Do this by:
/msg Q email your@email.address

The operators will NOT retreive a lost password, you can only get it back if you set your email address in Q.

You are now ready to use our services.
Avatar billede jedii Nybegynder
06. august 2002 - 15:47 #7
opret svar
Avatar billede jedii Nybegynder
06. august 2002 - 15:49 #8
udlover lige 5 points mere hvis du fortæller mig hvordan jeg får +o flag?
Avatar billede jay Nybegynder
06. august 2002 - 15:52 #9
regner med du mener autoop, dette gøres således:

/MSG L CHANLEV #kanal nick +ao

Derefter får vedkommende autoop, på den pågældende kanal, dette kræver dog også at vedkommende er authed
Avatar billede jedii Nybegynder
06. august 2002 - 15:58 #10
Sorry, you do not have permission to view/change user flags on #stilling.
- Æv
Avatar billede jay Nybegynder
06. august 2002 - 17:14 #11
yeah well forsøgte at komme ind og hjælpe dig, men blev så kicked + bannedm....
Anyway tror lige jeg nåede at se at du ikke er master eller owner af L-botten (det er ikke dig der har "bestilt" den), du skal have fat i ham/hende der har fået den og få ham/hende til at gøre som jeg skrev ovenfor.