Avatar billede _et Praktikant
05. august 2002 - 02:16 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Hvilken firewall

Hvilken software firewall er god??

Jeg vil gerne kunne lukke for de enkelte porte.
det skal være simpelt men effektivt og ikke have for mange wizard'er

Jeg bruger en 2000 advanced server, hvis den kan nogle triks vil jeg også gerne høre om dem.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
05. august 2002 - 02:39 #1
Du kan rolig downloade en firewall free fra denne adresse. http://www.zonealarm.com/store/content/home.jsp Det er en ganske effektiv alarm, som stopper rigtig mange hackere. Du kan jo også købe programmet firewall fra Norton men zonealarm er meget effektiv og ganske gratis for private brugere.
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. august 2002 - 09:57 #2
Jeg vil anbefale at du går langt uden om zonealarm, den er ikke særlig god og har et meget dårligt rye i professionelle og semi professionelle kredse.
Zonealarm bruges af mange mennesker, hvorfor det er den firewall de fleste hackere koncentrere sig om og dermed har lettest ved at omgå. Du skal også være opmærksom på at zonealarm er lidt vandskelig at fejrne fra dit system, når du først har installeret den

Jeg vil anbefale at du kikker på sygates personlige firewall, Let at bruge og sætte op, og giver rimelig god sikkerhed. den er gratis og kan hentes på www.sygate.com.

Hvis du ikke har noget imod at betale lidt, vil jeg anbefale Callisoft's "
Den Personlige Firewall" den koster ca, 350, kr giver god sikkerhed da den anvender er lidt særlig teknologi
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
07. august 2002 - 02:12 #3
Jeg vil ikke anbefale ZA eller Norton.

Prøv istedet Sygate Personal Firewall eller endne bedre, Tiny firewall 2.

http://www.tinysoftware.com
http://www.sygate.com
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. august 2002 - 23:42 #4
aaa 2500>DITTTTTO. sygate hellere end Tiny da denne ikke er så udbredt
Avatar billede overloaded Mester
18. august 2002 - 03:30 #5
FireWall-1 er verdens bedste firewall.
Men det tager også 14 dage for en pro tekniker at sætte op.
Avatar billede anje Nybegynder
28. august 2002 - 05:26 #6
Denne her er måske lige sagen, der 30 dages gratis prøvetid, samt dansk support: http://www.tryus.dk/bitguard.asp
Avatar billede _et Praktikant
29. august 2002 - 08:40 #7
Jeg prøver lige anja og aaa_2500's foreslag, de ser lovende ud. :-)
Avatar billede cesar_dk Nybegynder
04. oktober 2002 - 14:16 #8
Hvad med at anskaffe dig en Riktig Firewall, en selvstendig maskine som kun køre Firewall det vil du få meget mere ud af, desuden så behøver din server ikke bruge kræfter på firewall funktioner.
Smoothwall og Firewall-1 vil jeg klart anbefale.
Avatar billede netspec Nybegynder
08. oktober 2002 - 01:00 #9
Hejsa

Jeg har selv testet flere firewalls hos diverse kunder (forsøg på at trænge igennem deres forsvar - efter tilladelse selvfølgelig). Hvis det skal være en softwarefirewall vil jeg personligt anbefale Tiny Firewall (www.tinysoftware.com som aaa_2500 også skriver). Personligt bruger jeg dog en hardwarefirewall, men det er jo også noget dyrere.

Min personlige favorit til en overkommelig pris er Cisco Pix 501 (som jeg selv bruger - pris ca. 5.000 kr). Kommer dog an på hvor mange brugere der forventes at anvende systemet. En Pix 501 bruges af private og små virksomheder (under 10 bruger). Hvis der er flere brugere end 10, så kan du overveje en Pix 506 (eller endda en Pix 515).

Mvh.
Jan