Avatar billede kgl Nybegynder
28. august 2000 - 21:19 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

PCM-CIA installation

Jeg er i gang med at reinstallere en bærbar computer og skal have installeret det tilhørende eksterne CD-ROM drev og PCM-CIA kort. PCM-CIA er fra \"ARGOSY\" og CD-ROM drevet er \"no name\".

Jeg har formateret harddisken og starter selvfølgelig med en startdisk og den fremkommer til sidst under indkøring skrives der \"no drives found, aborting installation

-> ERROR: PCI READ CONFIGURATION FAILURE

Jeg har forsøgt mig med en del driver, men samme fejl fremkommer. Er der nogen der har en løsning ?.

Avatar billede goulduck Nybegynder
29. august 2000 - 07:15 #1
Du skal nok finde og indlæse en driver til PCMCIA porten ..
Avatar billede powell Nybegynder
29. august 2000 - 09:29 #2
Hvilken PC snakker vi her om? (model, type, størelse osv.?)
Avatar billede kgl Nybegynder
29. august 2000 - 09:52 #3
powell -> Bærbar Lemel 586 20MbRAM 120 MHz skal du bruge flere oplysninger?
Avatar billede kgl Nybegynder
29. august 2000 - 09:53 #4
goulduck -> Det er rigtigt at jeg skal installere en driver til pcmcia porten, men hvilken og hvordan gøres det ?
Avatar billede powell Nybegynder
29. august 2000 - 10:03 #5
Jeg tror du finder det du søger her:

http://www.argosy.com.tw/

Advarsel : Meget langsom
Avatar billede powell Nybegynder
29. august 2000 - 10:04 #6
Eller også kører min forbindelse af h...til?
Avatar billede powell Nybegynder
29. august 2000 - 10:08 #7
Gå derefter ind i Driver download, 0g vælg den driver du har behov for, jeg tror ikke det vil forvolde dig de store problemer. Hvis jeg ikke tager meget fejl, ligger der også en step to step vejledning i indstallationen.

Hvis der ikke gør skal den indstalleres via windows, da har den sikkert fundet et udefinærbart objekt i din enhedshåndtering, klik her og så på opdater driver.

Held og lykke
Avatar billede powell Nybegynder
29. august 2000 - 10:09 #8
Inden du kan se driver download, vælg da Tech Support. (Jeg var igen for hurtig)
Avatar billede sjensen Nybegynder
29. august 2000 - 10:53 #9
Ja, der er selvfølgeligt rigtigt det med driverne til pcmcia porten, men jeg ville nu starte med at gennemgå maskinens bios-opsætning. Noget tyder på at den er ude af trit med maskinens indhold. Måske fordi batteriet der vedligeholder den ikke er blevet opladeet gennem længere tid, eller fordi det er færdigt.

Prøv at starte maskinen og gå ind i bios (eller opsætningen eller hvad det nu er på en Lemel maskine) og check opsætningen af diverse interne/eksterne enheder. Typisk skal du enable pcmcia porten inden den kan bruges, ligesom du skal fortælle den at den har et cd-rom drev og en harddisk o.s.v.
Avatar billede powell Nybegynder
29. august 2000 - 11:00 #10
sjensen: Hvis den ikke var enabled i BIOS\'en ville da skrive: ERROR: PCI READ CONFIGURATION FAILURE?

Avatar billede sjensen Nybegynder
29. august 2000 - 11:12 #11
powel: PCI og PCMCIA er 2 forskellige ting. PCI skal blot sættes til AUTO og man kan med fordel sætte Reset til enabled, hvoefter systemet scanner indholdet af PCI slots, hvorimod PCMCIA er en port der skal en driver til.

PCI read config failure skyldes formentligt at der er konflikter mellem de IRQ og DMA adresser der bruges og dem der fast er sat til ISA.
Avatar billede powell Nybegynder
29. august 2000 - 11:13 #12
OK - Da kan man da bare se...
Avatar billede xtom2 Nybegynder
12. december 2000 - 22:19 #13
luk spm.?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
09. januar 2001 - 01:22 #14
juhuuu?
Avatar billede kgl Nybegynder
25. januar 2001 - 23:02 #15
Svaret blevet fundet på aragosy\'s hjemmeside,

tak for hjælpen.