Avatar billede z_master Nybegynder
26. august 2000 - 16:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Overophedning af computer

Davs,
jeg har en GAMMEL K6-200 MHZ og den virker bare slet ikke.

Når jeg installere Windows 98 stopper den mange gange under installationen, stopper når den har kørt scandisk med en scanning af database fejl eller når den opdaterer systemindstillinger til sidst i installationen, så kommer den med en General Failure og laver MANGE gange blå skærme og inde I Windows 98, hvis den bliver installeret stopper den også mange gange.

Windows NT gider slet ikke at installere.. Den kommer med en Blå skærm (Kernel dump) noget med  authentication_AMD?

Win2k Gør lige præcis det samme, som Windows NT?

Jeg har gættet mig frem til at det måske er problemer med at CPU\'en bliver for VARM.

Så er mit spørgsmål om det er muligt at proppe en nyere køler på? og ville det hjælpe? F.eks en PII, PIII, ATHLON køler?

plus måske en ekstra blæser til at få luften udskiftet.
Avatar billede asmodeus Nybegynder
26. august 2000 - 16:53 #1
Højst sandsynlig fungere CPU´en fint - det lyder meget mere som en RAM fejl! Så med mindre der er tale om en turbo clocket K6´er så ville jeg satse mine penge på noget ny ram!
Mvh/
Asmodeus
Avatar billede z_master Nybegynder
26. august 2000 - 17:57 #2
Asmodeus >> Jeg vil prøve at udskifte Rammen...
Avatar billede micki24 Nybegynder
26. august 2000 - 17:58 #3
Kontrollere om alle blæsere kør!
Rens evt. diverse blæsere køle profiler for støv og snavs.
Sæt sdram CAS latency til 3 eller højere (BIOS)
Avatar billede fido82 Nybegynder
26. august 2000 - 18:13 #4
jeg har oxo probs med den der memorydump authentich amd, 100 point fra mig til den der løser problemet!!!!§§
Avatar billede z_master Nybegynder
26. august 2000 - 18:39 #5
Alle blæsere kører, dog har den på CPU\'en nogle gange problemer med at starte, så man bliver LIGE nød til at give den en ekstra hånd.

Avatar billede pladask Nybegynder
27. august 2000 - 11:02 #6
Jeg har selv, på en AMD K6-2/350MHz, prøvet at der opstod fejl under inst. af Win98! Så pillede jeg rammen ud og gav ham nogen fra min maskine, så kørte det! Så der må være tale om en RAM fejl!
Avatar billede burningice Nybegynder
28. august 2000 - 17:47 #7
se at få skiftet rammen