Avatar billede warberg22 Nybegynder
28. juli 2002 - 11:53 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Lydkort får WinXP til at bryde sammen

Jeg har netop geninstalleret Windows XP, men ved første opstart fandt den ikke mit lydkort, SB Live 1024. Jeg tog det ud og satte det i igen, og ved opstart kommer meddelelsen "der er fundet ny hardware", men jeg kan intet gøre. Så snart musen bevæges eller der sker ændringer i skærmbilledet, bliver systemet langsomt. Ikke engang Ctrl-Alt-Del virker. Kun når kortet afmonteres, fungerer tingene normalt. Har prøvet andre slots.

Hardware: ASUS A7V, AMD Thunderbird 800 MHz
OS: Windows XP Pro
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. juli 2002 - 12:05 #1
lyder som en irq konflikt
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. juli 2002 - 12:07 #2
prøv at sætte PNP and PCI til NO
Avatar billede hub Nybegynder
28. juli 2002 - 12:16 #3
Når nu du er i BIOS, så prøv at finde punktet "reset configuration data" - alternativt lav en reset af BIOS
Avatar billede pentium4 Juniormester
28. juli 2002 - 13:12 #4
Ellers prøv at tage alle kort ud af Pc'en undtagen dit grafikkort.
Så formater du og installer Windows igen og som det første installer du Chipset-driverne inden du installer grafikkortet.
Så sætter du kort'ne i igen og installer driverne.
Så skulle du ikke få problemer med IRQ'erne.
Avatar billede warberg22 Nybegynder
28. juli 2002 - 16:01 #5
hub> har prøvet, det hjælper ikke
retaxes> kan du uddybe dette, der er flere options med PNP og PCI
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. juli 2002 - 16:31 #6
jeg mener blot at man kan sætte PNP og PCI til NO, så fastsætter WinXP selv de irq der skal bruges.

WinXP kan faktisk bruge flere enheder på samme irq.

Har man APIC i bios og enabler den kan man få flere irq til rådighed end man normalt kan.

Det normale antal irq går fra 0-16
Avatar billede uffe_steffensen Nybegynder
28. juli 2002 - 18:22 #7
Det er jo ganske åbenlyst at man bare skal lave en reparationsinstallation af xp og så virker det :-) hehe
Avatar billede pentium4 Juniormester
28. juli 2002 - 23:09 #8
Den lugter vist lidt af, at der er en som skal have flyttet nogle point fra en konto til en anden. Den ene er oprettet d. 25 Juli og den anden d. 28 Juli....
Avatar billede warberg22 Nybegynder
28. juli 2002 - 23:27 #9
pentium4> efter at have prøvet mig lidt frem og ikke regnede med at der kom flere råd her, geninstallerede jeg, og nu virker det. Derfor point til Uffe Steffensen...
Ellers andet du har ondt i røven over?
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. juli 2002 - 23:33 #10
warberg> spar lige på dine sproglige udgydelser her på Eksperten!
Avatar billede warberg22 Nybegynder
28. juli 2002 - 23:45 #11
retaxes> synes bare det var en mærkelig beskyldning at komme med. Hvis jeg var en point-fusker havde jeg nok ikke besværet mig med at besvare bl.a. dit svar. Jeg er nu her, og har på fornemmelsen at nogen går lidt for meget op i dette...
Avatar billede pentium4 Juniormester
28. juli 2002 - 23:52 #12
Efter hvad jeg kan læse i det indlæg som "uffe steffensen" skrev, så var det han forslog, at du skulle køre en rep.-installation og ikke en ny installation som du så åbenbart har gjort.
Så burde du selv have lavet et svar og taget point'ne selv når ingen af svar'ne har hjulpet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. juli 2002 - 23:52 #13
Nu har du jo forklaret hvorfor at det gik som det gik, så din slutbemærkning kunne du godt have udeladt, men sket er sket.
Avatar billede warberg22 Nybegynder
29. juli 2002 - 00:01 #14
pentium4> anyway, det var osse rep.-installation jeg kørte