Avatar billede sbjerre Nybegynder
27. juli 2002 - 16:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ip adresser under windows 95

Hej derude.
Jeg skal høre om der er nogen der ved hvordan man får IP adressen frem under windows 95....
Hvem kan hjælpen med det....
Jeg skal hente nogle dokumenter fra en win95 maskine fra en der kører XP men når jeg ikke kender IP adressen på den med win95 er det svært at søge efter maskinen
Der er vist en funktion under win98 der hedder "ipconfig"!!
Er der noget lignende under win 95

Håber der er nogen der kan hjælpe, da det er længe siden jeg har rodet med win95

Er det ellers muligt at opgradere en 95 til en 98 uden tab af data, da det jo ellers er en mulighed....

Vh og god sommerferie fra
Søren
Web/ sbonline.dk
Avatar billede -123- Nybegynder
27. juli 2002 - 16:43 #1
du kunne bare lave en ftp serv på din 95/XP pc og hente det på den måde
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
27. juli 2002 - 17:05 #2
kan du ikke på ind på www.myip.dk på den maskine med "win 95" og så se din ip derfra..!?
Avatar billede annikadk Nybegynder
27. juli 2002 - 17:09 #3
hvis ipconfig ikke virker, så prøv med winipcfg.
Avatar billede annikadk Nybegynder
27. juli 2002 - 17:10 #4
og ja, det skulle være muligt at opdatere til 98, men tror nu ikke det er eneste måde ;)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. juli 2002 - 17:17 #5
Som annikadk skriver: winipcfg er win 95's version af ipconfig. Win 98 har både winipcfg og ipconfig.
Avatar billede sbjerre Nybegynder
27. juli 2002 - 19:22 #6
Alt ok tak for hjælpen alle.... det var den med winipcfg jeg manglede, så det kører simpelthen som hans i grethe nu....
Tak for det...
Avatar billede annikadk Nybegynder
27. juli 2002 - 20:33 #7
selvtak