Avatar billede uffe_steffensen Nybegynder
25. juli 2002 - 19:41 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

har Stofa og kan ikke sende filer i messenger

Som titlen antyder har jeg Stofanet, men når jeg bruger msn messenger og jeg vil sende en fil til en af dem jeg chatter med så virker det ikke...
Jeg havde win98 før og nu har jeg skiftet til win2k men med samme problem - kender ikke andre hvor det ikke virker...
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2002 - 19:43 #1
har du nogen firewall sat op?
virker det ikke til NOgle af dine venner?
Avatar billede uffe_steffensen Nybegynder
25. juli 2002 - 19:49 #2
det virker ikke generelt - altså aldrig :-)
Ved ikke med firewall...hvor kan man se det?
Ellers er der ingen problemer med uploads i andre programmer mm.
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2002 - 19:51 #3
jamen har du installeret et firewall program?
og prøv at send til andre brugere..evt en anden stofa bruger....
bruger oz selv msn og har INGEN problemer
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
25. juli 2002 - 19:53 #4
bruger stofa med win2000 og jeg kan heller ikke sende filer via MSN.

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2002 - 19:54 #5
Jeg har også samme problem det har aldrig virket hos mig...
Jeg kan ikke sende til nogen af mine venner og de kan heller ikke sende til mig
Avatar billede uffe_steffensen Nybegynder
25. juli 2002 - 19:56 #6
det lyder som om at det er et problem med stofa - eller det må jo næsten være noget i konfigurationen for brug af stofa?
Jeg har ikke selv installeret noget firewall program...
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2002 - 19:57 #7
hmmm.... jeg har haft både win9x 2k xp og unix....og har ikke haft nogle problemer overhovedet......
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2002 - 19:57 #8
prøv at kontakte deres support...de har åbent endnu...og kryds fingre for du får fat i en af de kloge derude *G*
Avatar billede uffe_steffensen Nybegynder
25. juli 2002 - 19:59 #9
hehe, prøver lige....
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2002 - 20:00 #10
det kan være du er heldig og får nulstillet dine mb *G* har jeg fået 2 gang *G*
Avatar billede uffe_steffensen Nybegynder
25. juli 2002 - 20:06 #11
hehe, så heldig var jeg desværre ikke martin - men de damer og herrer... nu kan jeg selv svare på det - Problemet ligger i, at jeg har en statisk IP adresse og skal have en dynamisk for at kunne sende filer via messenger... Hvis der er nogen af jer der har samme problem som mig, så burde I kunne kontakte jeres lokale Stofa udbyder og få dem til at ændre jeres abonnement til dynamisk IP i stedet for statisk IP :-)
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2002 - 20:08 #12
øhhh??? har statisk...og det virker altså *G*
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2002 - 20:08 #13
og thx for point *S*
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
25. juli 2002 - 20:09 #14
Jeg har fast IP, og siger du at det er derfor jeg ikke kan sende filer?
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2002 - 20:10 #15
jah startfirma det er det....
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2002 - 20:10 #16
men uffe... jeg vild a gerne lige høreom det hjalp på problemet?
Avatar billede uffe_steffensen Nybegynder
25. juli 2002 - 20:13 #17
ja, men jeg skal lige ned til stofa i morgen og få dem til at ændre det til dynamisk, så skal jeg nok skrive om det hjalp... *S*
til martin: har du stofa eller noget andet, for ellers kan det da være noget ved stofa's statiske IPer... :-o
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2002 - 20:24 #18
jeg har stofa.... og har statisk ip..... da jeg fikd et havde jeg dynamisk... men ringede til support og de sagde man ik ku så ringede jeg til hovedestationen (horsens) og 2 min efter havde jeg fast ip....
Avatar billede uffe_steffensen Nybegynder
25. juli 2002 - 20:33 #19
hvorfor ville du have fast ip i stedet for dynamisk - er der nogen fordele ved den ene frem for den anden?
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2002 - 00:48 #20
jeg sku have en server op...og så er det træls at skal til at ændre dns hele tiden når ens ip skifter
Avatar billede well_r Nybegynder
26. juli 2002 - 00:53 #21
jeg har selv stofa(med fast IP) og tror mest på teorien om at det er fordi MSN prøver at pinge svar tilbage til den IP man har angivet i "netværks-halløjet".. altså den der 192.168.xxx.xxx > og den findes jo kun internt hos os stofabrugere og ikke så snart vi kommer på nettet hvor den BURDE pinge "212.10.xxx.xxx"
hvis i forstår?

har ikke læst jer andres svar.. .. kun skimte ;)