Avatar billede akn1987 Nybegynder
25. juli 2002 - 19:37 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Opgradering af PC, Geforce 4 ti4200 128mb ram

Jeg har en Pc:
Athlon 1000mhz
512mb pc133sdram
msi geforce 2mx m400
Jeg kører Windows Xp, har prøvet 98,me,2k, men synes at Xp kører bedst.
Jeg er begyndt at opleve at nye spil kører dårligt på min Pc (Sof2, GTA3, Warcraft3 etc.) Nu overvejer jeg at opgradere mit grafikkort med et geforce 4 ti4200 med 128mb ram. Dette kort koster ca. 1450kr. Er det et godt køb? Eller er det noget andet jeg skal opgradere? Jeg har ikke mange penge og vil ikke bruge mere end 1500kr.
Avatar billede uffe_steffensen Nybegynder
25. juli 2002 - 19:46 #1
har du set på pakkerne til spillene hvor der står minimum requirements?
Der kan du nok få svar til om det er grafikkortet der halter - men umiddelbart lyder som om at det nok er det. Geforce 2 mx til GTA3...av - nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor meget ram der er på det, men jeg gætter på 32? - Det grafikkort du foreslog lyder også som en god ide. :-)
Avatar billede akn1987 Nybegynder
25. juli 2002 - 19:50 #2
Der er 64mb ram På mit kort.
Avatar billede uffe_steffensen Nybegynder
25. juli 2002 - 19:53 #3
så ka du jo lige kigge på pakken til GTA3 og se hvad minimum requirements er til det spil... - jeg vil gætte på at det nok er 64 :-)  ...men jeg kan ikke forestille mig, at det skulle være andet end grafikkortet der halter efter hvad du har skrevet af system spec.'s
Avatar billede akn1987 Nybegynder
25. juli 2002 - 20:02 #4
Minimumskravet er på 16mb.
Avatar billede akn1987 Nybegynder
25. juli 2002 - 20:02 #5
16mb grafikkort
Avatar billede akn1987 Nybegynder
25. juli 2002 - 20:03 #6
Min cpu er ikke et svagt led så???
Avatar billede uffe_steffensen Nybegynder
25. juli 2002 - 20:10 #7
minimumskravet for GTA3 til processor er så vidt jeg ved 700 Mhz, så det burde ikke være noget problem - men jeg har fået at vide at nogle spil kører bedre på en intel end på en amd.... ved nu ikke om det er problemet - du ka jo lige vente og se om der kommer nogle mere kvalificerede svar :-) *g*
Avatar billede _stoffer_ Nybegynder
25. juli 2002 - 20:13 #8
Det vil nok hjælpe lidt at opgradere grafik, men du skal nok ikke forvente et kæmpe boost. Dette skylde at du kører med PC133 ram som er den klare flaskehals i dit system.
Du vil med dit nuværende system aldrig kunne udnytte Ti4200 kortet fuldt ud da ram'ene simpelthen ikke vil kunne levere oplysninger nok til det.
Hvis du ikke vil ofre så mange penge kunne du IMO ligeså godt købe et GF3 TI200 da dette vil give ca. det samme.
Selvfølgelig er et TI4200 mere fremtidssikret, men det er op til dig.
Avatar billede akn1987 Nybegynder
25. juli 2002 - 20:22 #9
Stoffer ==> Ville dette kort hjælpe mig til at kunne køre de nyeste spil, eller ville jeg overhovedet ikke kunne mærke forskel?
Avatar billede intel4004 Novice
25. juli 2002 - 20:50 #10
SDRAM eller DDRRAM er fuldstændig ligegyldigt, du vil under alle omstændigheder kunne mærke forskel på et Geforce3 TI200 og et G4 TI4200. Det er ikke systemhukommelsen der har noget at sige, men selve AGP slottet og den type ram der sidder på grafikkort. Data fra grafikkort skal jo igennem CPU for at komme til RAM, og det er CPU'en der henter data fra RAM til grafikkort, så en opgradering af CPU vil sikkert gøre underværker.

Men DDRRAM vil da selvfølgelig være en glimrende opgradering hvis du opgraderer CPU'en...

Intel4004
Avatar billede akn1987 Nybegynder
25. juli 2002 - 21:23 #11
Jeg tror jeg starter med grafikkortet, så må Cpu, DDRram og Motherboard vente til næste gang jeg kommer til penge :-)
Avatar billede Dribble Nybegynder
26. juli 2002 - 12:37 #12
uffe steffensen ----> ja det er rigtigt nok at nogen spil køre bedrer på Intel end AMD, men det er jo også omvendt.....og sådan vil det altid være
Avatar billede nomad Nybegynder
27. juli 2002 - 11:52 #13
Jeg har lidt de samme problem i GTA3 dog ikke i hverken SOF2 eller WARCRAFT 3 MIT svin har følgende specs...

1200MHz Duron in a box
ECS K7S5A Socket a VIA(et eller andet chip)
196MB SD-RAM pc100
Palit Daytona Geforce 3 TI200 m. 128MB DDR-RAM (NICEREN)

Det hakker enda selvom jeg kører med 800X600X16bit farver.
Jeg kan ikke rigtig forstå det Hvad er der galt???