Avatar billede ormholt Nybegynder
24. juli 2002 - 22:53 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Startside i IE6

Jeg har et problem - ligegyldig hvad jeg gør så kan jeg ikke ændre startsiden i min browser. Hver gang jeg starter browseren går den ind på en side som jeg ikke ønsker som startside. Jeg har prøvet stort set alt - slettet midlertidige internetfiler, cookies, gendannet standardindstillingerne for browseren, fjernet IE og installeret den igen - intet virker!!!!
Nogen der har et forslag for det er møgirriterende...
Avatar billede sune.jakobsen Nybegynder
24. juli 2002 - 22:57 #1
Det lyder som om der ligger et eller andet skummelt program og leger med dine internetindstillinger... Prøv at tjeck dine installerede programmer igennem og tjek om der er noget du ikke kender til!!
Avatar billede dramsgaard Nybegynder
24. juli 2002 - 22:57 #2
kan du ikke bare højreklikke på internet ikonet på skrivebordet, vælge egenskaber, og så skrive hvilken startside du vil have??
Avatar billede ormholt Nybegynder
24. juli 2002 - 23:05 #3
sune.jakobsen>> ja det var jo også det jeg tænkte - jeg kan bare intet finde....findes der nogle programmer der kan finde sådanne skumle programmer???
dramsgaard>> Det har jeg prøvet indtil flere gange - siden er ændret tilbage når browseren åbnes igen...
Avatar billede dramsgaard Nybegynder
24. juli 2002 - 23:08 #4
prøv at gå ind i kør ->skriv "msconfig" -> og vælg start, og se om der er et program der ser mystisk ud, og slå det fra...
Avatar billede sune.jakobsen Nybegynder
24. juli 2002 - 23:11 #5
Noget i stil med dette kan vel bruges:
http://download.com.com/3000-2144-7899250.html?tag=lst-0-11
Avatar billede pilfinger Nybegynder
24. juli 2002 - 23:12 #6
der er et program som hedder Lavasoft Ad-aware 5.8 som scanner din pc for programer(sladerhanke) som sender oplysninger vidre til softwear producenterne deet er sikkert sådan en der liger og drille
Avatar billede ormholt Nybegynder
24. juli 2002 - 23:18 #7
dramsgaard>> Der er intet mystisk i msconfig....

hjemmesiden den starter på er http://superwp.by.ru/ hvis det kan være til hjælp for nogen....?
Avatar billede dramsgaard Nybegynder
24. juli 2002 - 23:22 #8
så prøv programmet ad-aware som pilfinger foreslår... det plejer at være ret godt til at finde den slags programmer som ligger i baggrunden
Avatar billede ormholt Nybegynder
24. juli 2002 - 23:54 #9
Der er intet der virker - det er sgu irriterende - det ligner en formatering...
Avatar billede sune.jakobsen Nybegynder
25. juli 2002 - 00:00 #10
Prøv evt. at søge efter http://superwp.by.ru/ i registreringsdatabasen og så slet alle forekomster af denne, eller ændre den til din egen startside!!! Husk en backup først!!
Avatar billede uffe_steffensen Nybegynder
25. juli 2002 - 23:26 #11
det er den version af IE du har installeret der er skyld i det... Jeg går ud fra at den startside du ikke kan få ændret er msn.dk eller lig.
Du må installere en anden version af IE...
www.microsoft.com / under downloads
Avatar billede yousif Nybegynder
25. juli 2002 - 23:29 #12
Det samme skete for mig, men jeg kiggede i registerings databasen og løste problemet.

Start -> Kør -> Kig efter http://superwp.by.ru/ under:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main
Avatar billede ormholt Nybegynder
25. juli 2002 - 23:29 #13
uffe.steffensen>> Det er ikke msn.dk - det er som jeg skriver superwp.by.ru og der må umiddelbart ligge en form for snylteprogram på pc'en som sætter denne side til startside - det er at finde dette program eller "snylter" der er problemet.
Avatar billede yousif Nybegynder
25. juli 2002 - 23:51 #14
ormholt>har du prøvet det jeg har skrevet??
Avatar billede ormholt Nybegynder
25. juli 2002 - 23:55 #15
yousif>>Skulle lige til at skrive - nej det har jeg ikke men det lyder MEGET fornuftigt. Desværre er jeg ikke lige i nærheden af den computer jeg har problemet på så der går nok lige et par dage. Jeg vender tilbage og siger om det lykkedes :-)
Avatar billede yousif Nybegynder
26. juli 2002 - 12:23 #16
Start -> Kør -> Kig efter http://superwp.by.ru/ under:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main

skulle være

Start -> Kør -> "regedit"
Kig efter http://superwp.by.ru/ under:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main