23. juli 2002 - 23:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Annoncering på nettet, de rette søgeord

Hejsa,

jeg søger lidt information (hjemmesider eller her på Exp) om annoncering på nettet.

Søgemaskiner - mener jeg har set en hjemmeside om det på en tidspunkt.

Og andre måder at promere sig på, banner reklame.

Har i nogle tips - så post dem :)

/Casper www.ildstorm.dk
Avatar billede flax Nybegynder
23. juli 2002 - 23:20 #1
Hvem er din målgruppe Casper?
Avatar billede flax Nybegynder
23. juli 2002 - 23:21 #2
Flot simpel side ellers... Prøv med indexer.dk og lav noget aftaleværk med dem..
23. juli 2002 - 23:27 #3
Tak, jeg har prøvet som du sagde at høre dem på Indexer.dk ad.

/Casper www.ildstorm.dk
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. juli 2002 - 12:32 #4
Der er masser af sider om søgemaskineoptimering og du kan også spørge her, det er mit fag, så jeg skal nok være der. Du kan jo prøve at søge på webpromotion, så skal du bare se.

Generelt er der mange ting man kan gøre, som virker godt generelt både i søgemaskiner og andre steder. Her er nogle trind du kan gennemgå

1. Målgruppe analyse. Find din målgruppe. jo mere præcist jo bedre er det.
2. Skab indhold. Skab det indhold din målgruppe har brug for. Uden indhold kan dine sider ikke markedsføres. Meget indhold og godt indhold.
3. Søgeordsanalyse. Find ud af hvad din målgruppe søger efter inden for dit flet. Du kunne jo spørge dem. Skab derefter indhold der macher disse søgninger.
4. Optimering at dine sider til dine søgeord. Optimer dine sider således at hver side max er optimeret til 3 søgeord, men gerne kun et pr.side.
5. SKaf links. Find andre sider, der er relevante for dit indhold, skriv til webmasterne og spørg dem om de vil linke til din side. Foreslå selv hvor linket skal side og hvad linkteksten skal være.

Når du er færdig med dette, så vend tilbage, så tager vi fat på næste del
24. juli 2002 - 14:00 #5
1. Målgruppen må være folk som vil lære at lave hjemmesider :). Mere præcist handler det om HTML, CSS. Der er i midlertid en som har tilbudt at skrive nogle artikler om ASP. Begynder som øvet.
Jeg tænkte på om et spørgeskema vill være en god ide?

2. Jeg lagde blødt ud første dag med 7. artikler (5. CSS, 2 HTML). Og der er er forberedt endnu en HTML og CSS artikel, sidst er der også en 5 skrevne ASP artikler. Er det for lidt? Ud over det er der en lille håndfuld links.

3. Okay, sammen med et ev. spørgeskema kunne man spørge direkte "Hvad vil du se mere af" eller "Hvad søger du" ? Ellers kunne man høre ad på de mere aktive forums som Exp.dk og på USENET ?

4. Det var en gode ide.

5. Jeg var lidt i tvivl om det så jeg spurgte på Startfirma.dk om det var spam, jeg fik nogle paragrafer, og kunne ikke se det. Fik derefter at vide, at han ikke ville være så glad for det.
Nu prøvede jeg alligevel at spørge ad på b.l.a. internetplads.dk , dekreative.dk (fik en aftale på plads) og endnu et par sider.

/Casper www.ildstorm.dk
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. juli 2002 - 14:29 #6
1. og 3. Det er altid en god ide med interaktion. Giv dine brugere mulighed for at spørge, fortælle hvad de gerne vil have. Gennemsøg eksperten og andre fors for atfinde ud af hvad det er folk efterspørger og giv dem så det.

2. det er en meget fin start, jeg ville ønske at jeg havde tidt til at lave så mange artikler første dag. udbyg gerne meget man kan ikke have for meget indhold

5. Det er ikke spam at henvende sig til en webmaster, hvis du har sat dig ind i hvad hans site omhandler og har et forslag til præcist hvor på hans side et link til dine sider kunne hjælpe hans brugere (læs lige det jeg har skrevet en gang til, det vigtige er "hjælpe hans brugere" deter det du skal tage udgangspunkt i). Links til dine sidet er væsentlige da de tæller meget i placering i bl.a. google.

6. Husk din interne linkstruktur er meget vigtig. alle dine sider skal kunne nås i max 3 klik med musen
24. juli 2002 - 22:23 #7
1. Okay jeg prøver at lave at udarbejde et spørgeskema i PHP.

5. Okay, jeg så lidt på chart.dk o.lign lister for at se hvilke sider der kunne være interessante, og har sendt en 10 mails ud og et ev. samarbejde. Resterne plads regner jeg med at oprette en bruger på Danban, hvor jeg ved man kan vælge kunt få sidt banner vidst i f.eks. Webdesign kategori.

6. Jeg tror den er ved at være der, og er smatiddig i gang med en søgemaskine - til artiklerne og forum indlæg.

Jeg prøvede en søgning på Google.com på
http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=%22IT+Hj%C3%A6lp%22&btnG=Google+Search (samme her http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=IT+Hj%C3%A6lp ) og vil da mene når Exp.dk er nordens største IT hjælpe forum at den burde ligge højt, men den ligger ikke en gang på top 10. Eksperten putter et spørgsmål i metatag beskrivelse, kan det skyldes derfor - at søgemaskinerne ikke kan lide det?

/Casper www.ildstorm.dk
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. juli 2002 - 22:34 #8
Specielt google er fuldstendig ligeglad med metatags. Jeg ved godt at der en masse amatører der tror at metatags er vejen frem, men verden har flyttet sig de sidste par år.

Der er kan være mange grunde til at eksperten ikke ligger særligt godt i google.

1. eksperten handler om mange forskellige emner, hvorfor det er meget vandskeligt at ligge godt, da googles "værdisætning" spredes over mange emner.
2. Det vigtigste i gogle er links der peger på dig, og disse links skal være relevante, d.v.s. handle om det samme som dig. Google arbejder med noget der hedder pagerank, ekspertens pagerank er 6 af 9. ikke dårligt, men i lige den branche vil de bedste ligge på 7 og op, hvorfor eksperten ligger under.
3. Eksperten er selvfølgelig dynamisk opbygget. Det kan godt give lidt problemer i forhold til søgemaskinerne, selv om de er blevet bedre til det efterhånden.

Hvad angår charten, er den meget sjov, den giver bare ingen trafik overhoved. Koncentrer dig og de der giver trafik. Google er den vigtiste, efter fuldt af alltheweb (sol, kvasir m.m). Yahoo og jubii er en selvfølge. Herefter finder du alle de store som altavista, excite, entireweb, msn, aol osv osv
26. juli 2002 - 02:02 #9
Okay tak for dine mange råd - de er uvuderlige!