Avatar billede deadlock Nybegynder
05. juli 1999 - 12:05 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

Går ned under netværksbrug

Mit problem er at når jeg bruger Internettet har min computer en tendens til at låse. den gør det kun når jeg er ved at scrolle (f.eks. på en lang side). da det ikke er særligt fedt vil jeg gerne have løst problemet. den gør det også nogle gange når man f.eks. spiller hjertefri.
Avatar billede joker73arb Nybegynder
05. juli 1999 - 12:32 #1
Hvis din windows låser jævnligt (ikke kun under iexplorer!!!), kan det være en programfejl. Dette kan evt. løses ved at geninstallere windows, oven på den gamle windows. På denne måde er det minimalt hvad du mister af opsætning...

Joker
Avatar billede m-jensen Nybegynder
05. juli 1999 - 13:37 #2
På et tidpunkt havde jeg også problemer med programmer der pludselig låste, og for det meste nå jeg med muse trak i noget, det fik jeg løst ved at justere på hardwareaccelerationen.

Åben Egenskaber for denne computer
Vælg fanebladet ydeevne.
Vælg knappen grafik nederst i dialogboksen.
Avatar billede floffy Nybegynder
05. juli 1999 - 13:49 #3
Sørg også for at have de nyeste drivere til dit hardware. Især skærmkort.
Avatar billede sirius Nybegynder
05. juli 1999 - 14:51 #4
hmm få dig nogle flere ram så er dit problem noc løst
Avatar billede bjarne73 Nybegynder
05. juli 1999 - 16:06 #5
Joker73arb har ret, det er oftest den bedste løsning at geninstallere Win.
Avatar billede joker73arb Nybegynder
05. juli 1999 - 16:17 #6
Bjarne73>>> endelig er der een der er enig med mig...takker...
Avatar billede deadlock Nybegynder
05. juli 1999 - 16:25 #7
jeg er ikke glad for at sige det her men der er ikke nogle af jeres forslag der virker da jeg har prøvet det, og jeg kan/vil ikke fjerne hardwareaccelerationen da mit Voodoo kort ikke virker hvis jeg gør det.

Foreløblig tak for hjælpen

Deadlock
Avatar billede cyberesben Nybegynder
06. juli 1999 - 04:16 #8
det kan også være dine ram
Avatar billede overload.dk Nybegynder
06. juli 1999 - 09:55 #9
Køb nogle flere ram og få installeret win igen - ram i dag er BILLIGE!

PS: Hvor gammel er det lige din PC'er er?

PPS: Ram kan købes til indkøbspriser gennem mig :)

overload@get2net.dk
Avatar billede bjarne73 Nybegynder
06. juli 1999 - 10:15 #10
Hvis der er nogen der overvejer at købe RAM gennem overload til "indkøbspriser" så overvej lige hvad interesse han skulle have i at sælge uden fortjeneste med mindre det er RAM af en tvivlsom oprindelse.
Avatar billede overload.dk Nybegynder
06. juli 1999 - 16:17 #11
Slap lige lidt af Bjarne... - jeg forsøger blot at være flink - desuden er jeg Assiterende Chef i en IT-Virksomhed (http://www.syscom.dk) hvor jeg kan skaffe dem til indkøbspris - vores concept er sælge de produkter til den midste pris da det ikke er det vi tjener på derimod vores konsulent timer!

PS: Ram'ne er levet af Datagrossisten (http://www.datagrossisten.dk)

Hv:
Overload
Att: Peter Loft Jensen - (Hvis nu Bjarne vil anmelde mig tyveri eller landsforræderi :)
Avatar billede overload.dk Nybegynder
06. juli 1999 - 16:22 #12
- Kors hvor kan folk være mistænksomme...
Avatar billede bjarne73 Nybegynder
06. juli 1999 - 17:44 #13
Fedt koncept at sælge ting til indkøbspris....
Avatar billede cyberesben Nybegynder
06. juli 1999 - 18:31 #14
overload>> hvor meget skal du have for 256 PC100 RAM?
Avatar billede overload.dk Nybegynder
06. juli 1999 - 23:30 #15
Øjeblik, så skal jeg lige finde ud af det...

Jeg håber du kan lide kvalitets ram'ne fra det danske firma Memory Card Technology - dem bor vi lige ved siden af i Sønderhøj :)

men som sagt - et øjeblik.
Avatar billede overload.dk Nybegynder
06. juli 1999 - 23:33 #16
Pris pr:
128 MB SDRAM PC100 = 836,25

Kan kontaktes på: sam@syscom.dk eller 87 34 55 23

bare spørg efter Peter (Loft Jensen)
Avatar billede overload.dk Nybegynder
06. juli 1999 - 23:37 #17
bjarne73>> Ja, ikke - sådan burde alle være - det er derfor vi tit har travlt med bestille hjem fra vores leverandør - dvs. også sige jo flere som bruger os jo billigere bliver det fordi jo mere vi køber jo mere rabat får vi... :)

Avatar billede cyberesben Nybegynder
06. juli 1999 - 23:44 #18
overload>> har i ikke også et 256 modul?
Avatar billede overload.dk Nybegynder
07. juli 1999 - 01:28 #19
Vores grossist levere ikke højere end 128 - desværre.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
07. juli 1999 - 01:54 #20
skod man

jeg har 3 slots, ville det være dumt at putte 2x128 i?

eller er mit MB alligevel forældet til den tid?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
07. juli 1999 - 01:57 #21
jeg mener... der er ikke ret meget ved at have 16 MB klodser liggende i dag...
Avatar billede overload.dk Nybegynder
07. juli 1999 - 08:18 #22
Er der noget specielt du skal bruge computeren til, eftersom du åbenbart vil have rimlig mange i?

Indtil videre kører jeg selv med 1x128 og en lille 32 mb klods, så jeg syntes umiddelbart ikke at der nogen dårlig idé for dig at købe nogen - hvad har du i heletaget i nu?

3x 128 = 382 er stadig rimlig godt!
og vil sikkert også langt ind i fremtiden - desuden vil det jo også være dumt at spendere alt for mange penge på ram, når nu de er i gang med at udvikle en ny slags ram (har jeg hørt) så hellere gamme lidt til et nyt motherboard eller li.

Jeg er selv ved at spare lidt op til en Intel (selvfølgelig, AMD K-SUCK) III med 500 Mhz eller lidt over.
For motherboard og Intel'en skal smide 4000 - 5000 på bordet... suk, men okay jeg tjener en del i disse dage.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
07. juli 1999 - 12:23 #23
du må ikke grine men lige nu har jeg 64 PC66 RAM
Avatar billede joker73arb Nybegynder
07. juli 1999 - 12:56 #24
Overload.dk>>>
Undskyld mit franske....Men hvad fand... vil du bruge 382 MB RAM til???!!! Det er da vel ikke en server der huserer et pænt site, men en hjemme pc...ok.ok hvis du kører word,excel,access,diverse spil,Iexploerer m.m. samtidigt (vel at mærke med store dokumenter/DB, åbne i office programmerne, og at man derudover arbejder i alle disse på samme tid), så kan det godt være at man kommer lidt der oppe af, men så sgu da heller ikke mere...
Avatar billede overload.dk Nybegynder
07. juli 1999 - 13:40 #25
JOKER>> Det var bare fremtidstænkning på CyberEsben's veje - skam ikke andet, jeg kører kun med 163 MB ram - det kan godt mærkes! (Men det er også kun WinNT i Win9X kan jeg ikke mærke om der sidder 2 mb ram i eller 163 mb ram - det kører lige forfærdeligt!)

CyberEsben>>
:) Jeg smiler kun, til trøst kører min 1 år gamle bundkort kun 66 mhz og med en sølle Pentium 200 MMX - men med så mange ram har jeg ikke brug for en hurtigere computer lige forløbig!
Avatar billede bjarne73 Nybegynder
07. juli 1999 - 18:21 #26
Overload.dk>>> Jeg ved at Hard'n Soft sælger 128 SD PC100 for kr. 799,- inkl. moms, og de tjener hvad de skal!! De kan for øvrigt sagtens skaffe 256 MB moduler.  -  Jeg tror vist I skal have checket jeres "indkøbspriser"...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
07. juli 1999 - 18:35 #27
*GGGGGGG*
Avatar billede overload.dk Nybegynder
07. juli 1999 - 23:12 #28
Okay, bjarne73 (alder måske?) det var ligesom det jeg gjorde! - desuden har du ikke hørt om FORSKELLIGE leverandøre? og FORSKELLIGE indkøbspriser men prisen på MEMORY CARD TECHNOLOGY ram moduler koster 128 MB SDRAM PC100 = 836,25 (den er den pris jeg gav for en uge siden for mine - og desuden har jeg set MultiShoppen kører med samme ram moduler fra MEMORY CARD TECHNOLOGY og prisen ligger på 1399,- pr. 128 MB klods!

- desuden er MCT super kvalitet - der er derfor deres fortjeneste er steget til det 3-dobbelte iden for de seneste år. - Og det ved jeg, eftersom jeg tit snakker med chefen (en af mine venner er kæreste med chefen's datter :) og fordi firmaet ligger lige ved siden af...

Overload

PS: Så jeg tror vist lige du skal have tjekket din tænke-tank og få dem udskiftet med kvalitets ram :)
Avatar billede overload.dk Nybegynder
07. juli 1999 - 23:15 #29
PS: giv mig deres leverandør og jeg kan skaffe dem billigere - hvis altså det ikke MCT ram man kigger efter.

Avatar billede hanno Nybegynder
23. august 1999 - 15:50 #30
Hvis du bruger en Logitech Mus, kan du prøve at afinstallere softwaren til den, da Logitech og Stabile Drivere ikke er = :-)
Avatar billede deadlock Nybegynder
23. august 1999 - 18:12 #31
Jeg har eb standard mus
Avatar billede cybermike Nybegynder
20. januar 2000 - 11:32 #32
Er der nogender kan huske det oprindelige spørgsmål!

Jeg installerer Windows 98 godt og vel hver månede for at holde min maskine optimal, det er også nødvendigt når man kun har en Pentium200!
Avatar billede deadlock Nybegynder
20. januar 2000 - 17:21 #33
jeg har købt en ny computer siden jeg stilte spørgsmålet og indti videre kører den fint, men jeg er også gået fre AMD K6-2 300 til Intel Pentium III 500. jeg tror det har haft lidt at sige.
Avatar billede cybermike Nybegynder
20. januar 2000 - 21:14 #34
K6 Suxs, men K7 er fuldstændig fed!
Avatar billede deadlock Nybegynder
20. januar 2000 - 21:41 #35
Det kan godt være at K7 er fed med PIII rules!!
Avatar billede deadlock Nybegynder
11. oktober 2000 - 14:48 #36
Hvis der er nogen der vil have point for det her så lav lige et svar da jeg er kommet til at afvise alle de andre og hvis der er ikke er kommet nogen svar inden søndag tager jeg selv de 60 point
Avatar billede cybermike Nybegynder
11. oktober 2000 - 15:05 #37
Just give me some points!

...

Avatar billede cybermike Nybegynder
11. oktober 2000 - 15:05 #38
overload.dk>Hvad skal du have for 64 mb sdram?