Avatar billede clausmeyer Nybegynder
20. juli 2002 - 11:18 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

hvad skal man vælge

hvad skal man vælge af hardware firewall

zyxel zywall 1 eller 10
d-link 804
3com

pris max 5000
det skal være den man får mest for pengene i og funktioner
Avatar billede pallepirat Nybegynder
20. juli 2002 - 11:37 #1
d-link skal det ikke være. De er langsomme til at lave firmware updates og er generelt ikke så erfarene på området.

selve firewall delen i Zyxel 1 og 10 er ens. Den eneste forskel er størrelsen på rom´en og flashrom´en samt VPN appliance. Zyxel er et godt valg.

3com har også en god firewall. Den og så Zyxel´en er faktisk ens. De bruger praktisk taget den samme form for Static Inspection.

Nu skriver du 5000,- Er det ex. moms eller inkl. moms ???

Jeg mener at hvis du vil have en RIGTIG god firewall så skal du kigge på SonicWall SOHO3/TELE3 . Den koster dog et par tusinde mere end de andre, men så får du også en kraftigere fuldblods firewall løsning. http://www.sonicwall.com

Mvh.
PallePirat
Avatar billede pallepirat Nybegynder
20. juli 2002 - 11:45 #2
ahhhh det var jo da et svar;-)
Avatar billede bramming Nybegynder
20. juli 2002 - 11:47 #3
Jeg ville helt klart foretrække det nue Antivireus program der med firewall og det hele har selv investeret i det... og vær gang der er en der kommer ind eller bare prøver så for du en meddelse.. flygter  han ik inden 5 min tror j d r så for du alle hans data.. og kan så straffe ham med politiet...! - læs mere på    www.norton.com

Mvh. >> Bramming
Avatar billede pallepirat Nybegynder
20. juli 2002 - 11:52 #4
Nu udspurgte han sig jo ikke omkring en personal firewall men derimod efter en hardwarebaseret ekstern firewall (ik bramming ;-)
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
20. juli 2002 - 12:12 #5
vi har pt lige nu en efficient router 8135 fra tdc jeg har den mistænkt for ikke og være særlig sikker ,vi har haft mystiske fejl efter routeren er blevet ombytter faktisk 5 min efter den blev koblet på  der bankede det ind med ip numre fra tdc .

og at spørge tdc ,de er da ligeglade man får et svar der hedder alt er nok som det skal være

feks alle grupper under enheds håndteringen var disablet rødt kryds over ,det tog den halve nat igår og få dyret op igen uden fejl

derfor kikker vi på en anden router ,prisen må være op til 5000 incl moms

vedr zywall 1 hvormange maskiner kan den styre

vi har som udgangs punkt

1 pc med 100 mb netkort
1 3com wireless acess point denne skal op og køre 128bit kryptering
1 level one print box

hvis jeg vil lave forsøg med fx ftp server eller web srv kan man koble det på den eller kan den kun styre 1 pc
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
20. juli 2002 - 12:16 #6
kan det være et angreb af typen dos denial of service der står flg i zyxel brochuren om det :dos angreb er en form for vandalisme eller hacker angreb som har til formål at sætte enheder og netværk ud af drift,således brugeren ikke længere har adgang til netværksresourcer , zywall serien vil automatisk opdage og forhindre dos angreb ,derved holdes netværks resourcerne åbne for brugerne

kan det være det der er sket
Avatar billede pallepirat Nybegynder
20. juli 2002 - 12:17 #7
nej nej nej da. Zyxel1 ville til et sådan netværk være rigeligt. Der er ubegrænset noder i Zyxel´en (dette er selvfølgeligt stadig begrænset af hvor meget ram der er i den).
Avatar billede pallepirat Nybegynder
20. juli 2002 - 12:18 #8
Mistede i jeres internet forbindelse pga. af det. Hvis ja så var det et DoS der blev udført på jer. Har i dynamisk IP eller statisk???
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
20. juli 2002 - 12:23 #9
hvad mener du med statisk eller dynamisk ?

der var statid hul .og det mest mystiske der er ikke
Avatar billede pallepirat Nybegynder
20. juli 2002 - 12:25 #10
Jeg mener. Har i fast eller dynamisk ip
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
20. juli 2002 - 12:25 #11
noget jeg syntes er smart med zywall er at den kan sende en mail til en og fortælle om der er angreb ,denne mail kan så viderstilles til mobilen

nu har vi en 2mb linie fra tdc føles ikke sådan men zywallen er kun til en 1mb linie byteder det noget ? jeg har fået at vide af en zyxel teknikker at det vil betyde lidt på vpn through put den vil ligge på 800kbs
zyxel skrev :

Vedr. throughput på ZyWALL 1, har det en 10Mb WAN interface, så du
kan sagtens sætte den på en 2 Mb linie. VPN-throughput vil være max.
800 kb/s, så du skal være opmerksom på denne begrænsning.
Avatar billede pallepirat Nybegynder
20. juli 2002 - 12:28 #12
zywall´en kan sagtens klare en 2 mbit linie. Den har jo 10mbit wan interface og ikke 1 mbit som du skriver. VPN delen kan kun klare 800kb/s pga. at den skal kryptere/dekryptere
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
20. juli 2002 - 12:34 #13
der står i brochuren zywall internet security gateway :

zywall 1 128k-1mbps båndbredde
zywall 10 128k-2mbps båndbredde

hvordan kan det være kommer zywall 1 til og køre dårlig da den kun er til en 1mb linie
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
20. juli 2002 - 12:35 #14
maskinen henter selv ip nummer fra routeren men jeg ved ikke hvorlænge den fast holder nummeret timer/dage
Avatar billede pallepirat Nybegynder
20. juli 2002 - 12:41 #15
Du skal finde ud af om du har fast ip eller dynamisk. ring til tdc. Det er din eksterne ip vi snakker om;-)
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
20. juli 2002 - 12:45 #16
nåe den ja den kender jeg det er 80.xx.xx.xx men der er en efficient 8135 router mellem modem og pc
Avatar billede pallepirat Nybegynder
20. juli 2002 - 12:47 #17
Du skal finde ud af om den er fast eller dynamisk. dynamisk betyder at den skifter med jævne mellemrum og fast betyder at du har den samme lige så længe du betaler dit abbonement;-)
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
20. juli 2002 - 12:49 #18
den er fast ,det ved jeg .
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
20. juli 2002 - 12:50 #19
der fulgte nemlig ip numre med til ftp,mail,web servere
Avatar billede pallepirat Nybegynder
20. juli 2002 - 12:51 #20
ok der
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
20. juli 2002 - 12:53 #21
men har fået og vide af tdc at det nummer ikke kan misbrugses er det sandt ?
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
20. juli 2002 - 12:54 #22
til bramming ,hvad hedder den norton du nævner her ?
Avatar billede pallepirat Nybegynder
20. juli 2002 - 12:56 #23
hvad mener du/de med at det ikke kan misbruges. Der er større chance for at blive cracket hvis man har fast ip end med dynamisk.
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
20. juli 2002 - 13:02 #24
ok fik det svar fra dem
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
20. juli 2002 - 13:04 #25
men tilbage til zywall
noget jeg syntes er smart med zywall er at den kan sende en mail til en og fortælle om der er angreb ,denne mail kan så viderstilles til mobilen

nu har vi en 2mb linie fra tdc føles ikke sådan men zywallen er kun til en 1mb linie byteder det noget ? jeg har fået at vide af en zyxel teknikker at det vil betyde lidt på vpn through put den vil ligge på 800kbs
zyxel skrev :

Vedr. throughput på ZyWALL 1, har det en 10Mb WAN interface, så du
kan sagtens sætte den på en 2 Mb linie. VPN-throughput vil være max.
800 kb/s, så du skal være opmerksom på denne begrænsning.
der står i brochuren zywall internet security gateway :

zywall 1 128k-1mbps båndbredde
zywall 10 128k-2mbps båndbredde

hvordan kan det være, kommer zywall 1 til og køre dårlig da den kun er til en 1mb linie
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
20. juli 2002 - 13:06 #26
er det kun på vpn der er forskel i hastighed
Avatar billede pallepirat Nybegynder
20. juli 2002 - 13:11 #27
Hmmm. clausmeyer > jeg har endnu ikke fundet det sted på zyxel´s site hvor der står at en zywall 1 kun er til 1 mbit brug. send venligst link dertil.
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
20. juli 2002 - 13:43 #28
det står en en brochure jeg har fra zyxel har du en mail så scanner jeg det lige dtil dig
Avatar billede pallepirat Nybegynder
21. juli 2002 - 12:54 #29
pallepirat@fuckjou.com
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
21. juli 2002 - 16:22 #30
mail sendt
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
24. juli 2002 - 12:35 #31
fik ikke ret meget ud af det her