Avatar billede mctaurus Nybegynder
17. juli 2002 - 09:23 Der er 26 kommentarer og
2 løsninger

Er den død eller er der håb ?

Jeg har eller havde en gammel duron 300 MzH med 150 mb ram, et geforce 2 GTS 32mb ram grafikkort, creative 1024 live lydkort, og windows ME.
Jeg startede den op i går uden problemer, gik fra den og da jeg kom tilbage var den død, jeg kan ikke starte den igen, der kommer overhovedet ikke liv i skidtet når jeg trykker på power knappen. Ledning fejler ikke noget og jeg synes heller ikke den lugter som om den er brændt af, hvad kan der være galt ?
Det er den min hustru bruger så det er MEGET vigtigt jeg får den fikset 8)
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. juli 2002 - 09:27 #1
skil kabinettet af og se om der er en ledning der er hoppet ud.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. juli 2002 - 09:27 #2
Det kan være strømforsyningen, det lyder som om det kan være en sikring der er gået.
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2002 - 09:28 #3
Er det en ATX strømforsyning ? Hvis det er så prøv at trække strømkablet ud af den og vent 1 minut, og tænd så og se om der er liv. Er det en AT strømforsyning, har jeg ikke lige en idé.
Avatar billede mctaurus Nybegynder
17. juli 2002 - 09:35 #4
øhm, ups jeg har taget kabinettet af og fulgte ledningen fra power knappen, tog den af ved egenlig ikke hvorfor, men nu kan jeg ikke huske hvor den sad, hvordan finder jeg ud af det når jeg ikke kan hitte min manual ? Jeg har ingen ide´ om hvad mit bundkort hedder.
Hvor sidder der sikringer henne i en pc ?
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2002 - 09:38 #5
Der sikker en sikringer i selv strømforsyningen, den store metal-kasse øverst i kabinettet.
Er det strøm-stikket på bundkortet?
Hvis ja, så er der kun et sted den kan sidde :o)
Avatar billede bc.com Nybegynder
17. juli 2002 - 09:41 #6
Der er faktisk kun sikringer i strømforsyningen i en pc. Det er sikkert 2 pins der hedder noget i stil med "pwrsw",der skal du bare montere ledningen igen. Der må i forvejen være et sted på bundkortet hvor der sidder en hel del andre ledninger med HHD led,speaker,reset sw osv.
Håber at det kunne hjælpe lidt.
mhv.
bccom
Avatar billede bc.com Nybegynder
17. juli 2002 - 09:41 #7
Stavefejl: det er HDD
Avatar billede mctaurus Nybegynder
17. juli 2002 - 09:54 #8
I mit tilfælde er ledningen blå/hvid og der står power sw på den, men jeg har da flere mulighedder for at sææte den forkert. De andre fx power led går ned til en hel klynge af dutter jeg kan sætte den på, der står JFP1 inde i den lille hvide ramme. Der er også et ekelt sted lige ved siden af den kan sættes på, der står JRMS1 ved den. Hjalp det ? Gu d hvor er jeg dog lost når sådanne noget sker 8(
Avatar billede bc.com Nybegynder
17. juli 2002 - 10:03 #9
Står der ikke en angivelse ligesom "power sw" på bundkortet der hvor de andre sidder ? Det kunne jeg da forestille mig.
Avatar billede mctaurus Nybegynder
17. juli 2002 - 10:11 #10
Næh der står ikke noget, men det ville da have været dejligt hvis der gjorde. Der står kun det jeg nævnte før. Kan jeg ikke læse et eller andet sted hvad mit budkort hedder ? for så burde det vel være muligt at finde det på nettet.
Avatar billede bc.com Nybegynder
17. juli 2002 - 10:17 #11
Hvis du har en mail adresse kan jeg sende dig et screenshot af hvordan det plejer at se ud mht. placeringen på bundkortet.
bccom
Avatar billede mctaurus Nybegynder
17. juli 2002 - 10:21 #12
Det kan du tro jeg har, fam.danmark@adslhome.dk
Avatar billede mctaurus Nybegynder
17. juli 2002 - 11:00 #13
Tak for din mail 8) men det ser overhovedet ikke sådan ud i min 8( hvordan ved jeg at det er et atx ?
Avatar billede francke Nybegynder
17. juli 2002 - 11:02 #14
Hvis du kigger mellem Pci slot står navnet på bundkort gerne der!
Avatar billede mctaurus Nybegynder
17. juli 2002 - 11:16 #15
Der står MS5169 VER:2 AL9 er det navnet ?
Avatar billede francke Nybegynder
17. juli 2002 - 11:25 #16
Det er godt nok her, men jeg kan ikke finde en manual lige her og nu!!
http://www.tomshardware.com/mainboard/98q3/980731/socket7-19.html
Avatar billede mctaurus Nybegynder
17. juli 2002 - 12:16 #17
Jeg fandt ud af hvor mit stik skulle sidde takket være Francke, men der sker stadig ikke en skid når jeg trykker på power knappen 8(.
Er det så strømforsyningen det er galt med ? kan man åbne den og lave den eller skal man købe en ny ?
Avatar billede mini-me Nybegynder
17. juli 2002 - 12:20 #18
normalt hvis det ikke er strømforsyningen så vil kølerne på bundkortet stadig kører samt den køler til din cpu... så hvis de bare er døde så www.edbpriser.dk og bestil en ny strømforsyning... prøv evt. at skifte sikringen i den gamle.. det kan være den er gået !!
Avatar billede francke Nybegynder
17. juli 2002 - 12:21 #19
Avatar billede mini-me Nybegynder
17. juli 2002 - 12:21 #20
du kan se om det er atx ved at kigge på det stik der går fra strømforsyningen er det såen en stor bred satan ca 1 x 5cm med en masse farvede kabler så er det atx... men er det såen 2 flade satanner er det AT !
Avatar billede francke Nybegynder
17. juli 2002 - 12:26 #21
Hvis I kiggede på det link jeg har sat ind tidligere ville I se at det er et ATX!!
http://www.tomshardware.com/mainboard/98q3/980731/socket7-19.html
Avatar billede mctaurus Nybegynder
17. juli 2002 - 12:36 #22
WOOT sikringen er i hvertfald gået 8) så kan jeg jo kun håbe at det kun er det der er galt. Jeg synes at I er flere der har været flinke at hjælpe mig. Hvor dan deler jeg pointene ud i mellem flere af jer ??? Det er kun francke og mini-me jeg har fremme i en boks. Jeg vender tilbage lidt senere og fordeler pointene 8) nu skal jeg nemlig ud og købe en sikring hvor den så end kan købes.
Avatar billede mctaurus Nybegynder
17. juli 2002 - 12:41 #23
Jeg fandt også selv manualen på nettet, på den link francke sendte mig 8)) sådan en lille pokers sikring på 5A hvor kan man købe den ?
Avatar billede francke Nybegynder
17. juli 2002 - 12:44 #24
Radioforhandlere osv!
Avatar billede mctaurus Nybegynder
17. juli 2002 - 13:30 #25
ARRGH sikringen sprang da jeg satte strøm til 8( hva pokker kan det skyldes ?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
17. juli 2002 - 13:31 #26
...en kortslutning vel ;)
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2002 - 13:32 #27
Hvis den springer, uden noget er sat til den, ja så skal du købe en ny
Avatar billede mctaurus Nybegynder
17. juli 2002 - 13:38 #28
I skal all have tak for hjælpen 8) jeg må hellere smutte ud og købe en ny strømforsyning.