Avatar billede brems Nybegynder
15. juli 2002 - 21:42 Der er 3 kommentarer

film fra MAC til PC

Hvordan får jeg MACS filformat konverteret til PC.

Det drejer sig om film, og jeg får "firkanter" som
format. Jeg kan ikke lave formatet om fordi den er skrivebeskyttet,som ikke kan ændres.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
15. juli 2002 - 23:02 #1
Du skal hellere ikke lavet formatet om. Mac kan vise både Mpeg2, AVI og DivX film, men nogle gange kræver det bare et plugin. Du har ikke opgivet formatet, så vi kan desværre ikke hjælpe dig.

/per
Avatar billede buymac Nybegynder
13. januar 2003 - 17:29 #2
Vil du lave en .mov om til .avi?

Hvis det er tilfældet kan du gøre det i Quicktime Pro på macen.
Avatar billede yepper Nybegynder
28. juli 2003 - 11:22 #3
Hvorfor skal du lave om, Det forstår jeg ikke ? Er problemet ikke at filerne dels er 'read only' (ændres på windows ved at højreklikke på filen, vælge egenskaber og fjerne fluebenet udfor 'read only') eller at filen mangler en extension (efternavn? ) Mac'en behøver ikke en exension for at læse hvilken filtype der er tale om, men pc'erne er lidt 'dummere' og skal have at vide om der er tale om en .avi eller en .mpg fil. (omdøb filen så den har det rigtige efternavn!) Gå i 'mappeinstillinger' 'vælg' og fjern fluebenet udfor ' skjul filtype for kendte filer' eller noget i den stil ? Herefter kan du se det fulde filnavn !