Avatar billede flash1 Nybegynder
15. juli 2002 - 20:58 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Epox 8KTA3+ Bundkort

Kan dette bundkort klare en Athlon Palomino XP 2000+ 1.67GHz CPU....manualen siger 600-1200mhz, men er dette ikke bare den hastighed produkcenten har testet kortet med?

http://www.epox.nl/english/products/motherboard/ep-8kta3+.htm
Avatar billede rkhdk Nybegynder
15. juli 2002 - 21:01 #1
nej! jeg har det selv..

den kan ikke tage XP CPU'er!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
15. juli 2002 - 21:02 #2
og nej.. en BIOS update klare det ikke :(
Avatar billede rkhdk Nybegynder
15. juli 2002 - 21:10 #3
og du kan i teorien godt komme op på 2324Mhz! med dette bundkort!
Avatar billede flash1 Nybegynder
15. juli 2002 - 21:50 #4
Ok, takker....har lagt lidt flere point i puljen; så hvilket bundkort er så godt til xp cpu'er til timelige penge.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
15. juli 2002 - 21:58 #5
EPoX's 8K3A skulle være godt!

http://www.epox.nl/english/products/motherboard/ep-8k3a.htm

men jeg holder mig til mit 8KTA3+ endnu.. venter med at købe nyt !
Avatar billede macmuh Nybegynder
16. juli 2002 - 10:02 #6
Jeg har selv lige købt - Abit NV7-133R med en XP2100+ og det køre helt kanon. Bundkortet koster kun 1045.-Abit NV7-133R ATX
CPU: AMD Athlon Thunderbird & XP / Duron 700MHz~2.1GHz+
Socket: Socket A#Chip: nForce 415#FSB: 200/266MHz
Slots: ? PCI / 1 AGP / Audio / USB2.0
IDE: 4-Ultra DMA/133#RAID#SCSI: None
Ram: 3 x 184-pins DDR-RAM#Cache: On Chip
Avatar billede pentium4 Juniormester
16. juli 2002 - 12:16 #7
En af mine venner har dette kort og siger, at det bare kører kanont og er nemt at OC. Du kunne også lige gå ind på www.edbpriser.dk under Bundkort og læse de anmeldelser der er derinde ved at klikke på de gule stjerner.
Soltek SL-75DRV4 ATX til 716 kr. http://www.soltek.de/English/home/01.htm
Der er også kommet en nyere model, men den skriver de ikke helt, men næsten lige så godt om og der er denne Soltek SL-75DRV5 ATX til 808 kr. og du kan læse om den på samme link som før.

Selv er jeg mest til Intel's P4 med et Asus P4S333 Bundkort.
Avatar billede pentium4 Juniormester
16. juli 2002 - 12:18 #8
Du skal først vælge Product og så Socket A og så kan du vælge model.
Desværre vil den ikke komme med et direkte link.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. juli 2002 - 20:18 #9
har du fundet ud af hvilket du vil have?
Avatar billede macmuh Nybegynder
17. juli 2002 - 21:42 #10
Jeg er til ABIT det kan jeg ikke komme udenom, men de har også gode OC muligheder.
Epox er også et ok bundkort, men OC er ikke dens stærke side. Jeg mener at man sætter Dibswitch´ne manuelt. Mener jeg..
ABIT har i sin BIOS en HELT fed feature, som giver dig god mulighed for at OC.. Du kan jo prøve at bytte kortet til et ABIT, det er den bedste måde at finde ud af hvad man selv syntes om..
Avatar billede flash1 Nybegynder
17. juli 2002 - 21:50 #11
efter som jeg gerne ville slippe for at skulle ud og købe nye ram, og derfor vil beholde mine SD ram, er der ifølge edbpriser ikke mange muligheder :(

Nogen der har set nogen anmeldelser af:

EPOX EP-8KTA3L+ ATX

eller kender til andre MB som understøtter SD ram og Athlon Palomino XP 2000+ 1.67GHz CPU?
Avatar billede macmuh Nybegynder
17. juli 2002 - 23:48 #12
Du kan kikke på dette link http://www.asus.com.tw/mb/socketa/a7a133/overview.htm
Det burde kunne kører med de oplysninger du skrev.
Avatar billede macmuh Nybegynder
18. juli 2002 - 00:14 #13
Der står godt nok 1400 mhz, men med en XP´er går det til 2000 mhz.
Kortet er godt nok en Asus og ikke et ABIT, men de har jo altid lavet rimelig MB. Godt nok har de været en smule dyrere, det er jo om man kører BMW eller Opel.

Jeg håber du vil finde det et ok bundkort til en billig penge.
Avatar billede pentium4 Juniormester
18. juli 2002 - 12:09 #14
Soltek laver også et der tager SD-Ram "SL-75KAV ATX" som er billigere end det Epox du selv spørger til, nemlig 640 kr. og du kan gå ind på dette link og klikke på de gule stjerner og se, hvad brugerne skriver om det.
http://www.edbpriser.dk/default.asp?Sted=Hardware&ID=1264837913
Avatar billede pentium4 Juniormester
02. august 2002 - 03:16 #15
Takker for point'ne.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. august 2002 - 06:25 #16
Takker For Pointz! ;o)
Avatar billede macmuh Nybegynder
10. august 2002 - 09:31 #17
takker for point´ne
Avatar billede pentium4 Juniormester
11. august 2002 - 11:45 #18
macmuh -> Er man sarkastisk eller hvad? Du har jo ikke fået point, så hvad takker du så for?