Avatar billede clausm Nybegynder
20. august 2000 - 16:53 Der er 1 løsning

mpeg-filer har intet billede

EFter at have installeret win ME, kan jeg ikke længere afspille mpeg-filer. I Windows media player kan jeg høre lyden, men har intet billede, og i WinDVD kan jeg slet ikke åbne mpeg-filer. De samme filer virker helt fint på mine andre PCere (der kører win2000 og Win98).
andre multimediefiler (avi, divX, SMR mm) virker uden problemer på ME-maskinen.
Jeg har prøvet at køre MPEG-filer både fra HD og CD-rom, uden success. Filstørrelsen synes heller ikke at have betydning. Der er samme fejl på 500 k-filer som på 600 mb-filer.
Jeg har prøvet at reinstallere WM player, installere wuindows media tools, samt kopiere mpeg-system filerne fra win2000 maskinen. Intet virker. Findes der en \"standard\" MPEG-codec man kan hente?
Nogen gode ideer?
Avatar billede teknik Juniormester
20. august 2000 - 19:22 #1
Nu har jeg jo ikke lige øvet mig en hel masse i WinME,
men her er en typisk årsag fra tidligere versioner.

Måske skyder jeg miles fra målet..bob-bob
men måske passer den også på dit tilfælde.

jeg skriver de danske valg, så må du selv prøve at finde de tilsvarende på engelsk

hvis du vælger:
-denne computer, -vis, -mappeindstillinger, -filtyper, -filmklip, -rediger,
-rediger, (jeg stammer ikke det er 2xrediger)
-så vises hvilket program der bruges til at afspille .mpg filer.

Dette kan nogle gange være blevet associeret med rundll32.

Hvis du i stedet vælger C:\\windows\\mplayer.exe
så er det til tider løsningen på problemet.

mvh :-)
Teknik