Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2002 - 20:32 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Icq ikonet "fryser" i system tray.

I har sikkert alle oplevet, at den pæne icq blomst i system tray'en "fryser" når der kommer en besked. Sådan at selvom der ikke er sendt en icq besked til en, er der stadig et billede af en der hvor blomsten skulle være..

Nogen der ved hvorfor den gør det, og evt hvordan man undgår det?

- Pac0
Avatar billede resten Nybegynder
11. juli 2002 - 20:34 #1
Prøv at finde icq inde i programmer og kør en "icq database converter"
Avatar billede goulduck Nybegynder
11. juli 2002 - 20:47 #2
Jeg lytter med på denne.. det er fandeme irreterende.

Jeg har endnu ikke fået den til at opføre sig som jeg vil have det.
Avatar billede pacman Nybegynder
13. juli 2002 - 17:55 #3
Jeg tror det er et windows problem og ikke et icq problem, men man kan helt sikkert fikse det ved at genstarte icq, men det er en irreternde løsning...  i andre tilfælde af at ting der ser forkerte ud i taskbar/system tray, kan det "redes" vha. flytte taskbar væk fra dens "normale" plads og flytte den tilbage, men jeg tvivler på det virker i dette tilfælde :/
Avatar billede goulduck Nybegynder
13. juli 2002 - 17:58 #4
Jeg er ved at teste ICQLite .. http://www.icq.com/alpha/icqlite/

Det ser meget lovende ud.
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2002 - 18:07 #5
Jahokay.. men ret ringe iforhold til software versionen ik!
Avatar billede goulduck Nybegynder
13. juli 2002 - 18:25 #6
Software versionene?
Er det mit "Lite" indlæg jeg er kommet med?

Hvis du kun skal chatte, sende/modtage filer så er Lite versionen helt fin.
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2002 - 20:32 #7
Nå, men ingen kunne svare på mit spørsgmål.. lukker igen :(
Avatar billede hb5v6 Nybegynder
14. juli 2002 - 20:33 #8
goulduck> du kan ikke sende/modtage filer på icq lite.
Avatar billede hb5v6 Nybegynder
14. juli 2002 - 20:34 #9
pacr00n, det virker altså hvis du gør, som resten siger. Laver en database convert.
Avatar billede resten Nybegynder
14. juli 2002 - 20:35 #10
:-)
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2002 - 20:54 #11
Har jeg prøvet.. det virker stadig ik
Avatar billede goulduck Nybegynder
14. juli 2002 - 21:10 #12
hb5v6 > Jeg kan godt sende og modtage filer med ICQ Lite

Har ikke konfiguret min router eller ICQlite på nogen måder.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. juli 2002 - 21:12 #13
det er den nye version af ICQ der sucks!
Jeg har haft en ældre installeret, og der er problemet ikke.
Mine kammerater har samme problem med den nye ICQ.
Avatar billede goulduck Nybegynder
14. juli 2002 - 21:19 #14
metal_hansen> Det vil jeg også sige! :-) Der har ikke været problemer med dette før.
Avatar billede resten Nybegynder
14. juli 2002 - 21:26 #15
Hent den gamle version igen :-)
http://www.oldversion.com/icq.shtml
Avatar billede goulduck Nybegynder
14. juli 2002 - 21:37 #16
ICQ lite er faktisk også ok... den har ikke lige så mange features som sin storebror, men dem bruger jeg heller ikke. :)

Desuden synes jeg at den er en hel del hurtigere!
Avatar billede resten Nybegynder
14. juli 2002 - 21:46 #17
Har du et link ?
Avatar billede resten Nybegynder
14. juli 2002 - 21:47 #18
Og kommer alle ens icq adresser som i den "normale" ICQ
Avatar billede goulduck Nybegynder
14. juli 2002 - 22:35 #19
Jeg har lavet et link højere op ... og ja, den tager hele listen med ... (henter den fra serveren).

Den er stadig Alpha.
Avatar billede goulduck Nybegynder
16. juli 2002 - 14:31 #20
Jeg har nu kørt med ICQlite i nogle dage ... i døgndrift på arbejdet. Den køre bare som den skal!
Avatar billede resten Nybegynder
16. juli 2002 - 15:33 #21
Jeg vil straks hente den :-)
Avatar billede goulduck Nybegynder
16. juli 2002 - 15:39 #22
3 dage uden fejl... hvor den normale ICQ plejde at "crashe" mindst en gang om dagen.
Avatar billede goulduck Nybegynder
31. juli 2002 - 23:33 #23
Hmmm ... ICQ Lite har lavet det samme ved mig. Men nu fik jeg en besked op (nogle dage siden) om at jeg skulle bruge krydset - og ikke "Minimize to tray". Kan være at det er der ICQ laver ged.
Avatar billede goulduck Nybegynder
31. juli 2002 - 23:36 #24
Prøver lige storebror igen. :)