Avatar billede visto Professor
08. juli 2002 - 17:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Firewall i Windows XP

Under installation af Windows XP reklameres der for en indbygget firewallfunktion i XP. Er denne tilstrækkelig, eller bør man bruge en seperat firewall?
Avatar billede sif4ever Nybegynder
08. juli 2002 - 17:55 #1
Jeg vil anbefale en ekstra firewall. Hvis du har ADSL skal du dog være sikker på hvilken firewall, du vælger, da nogle ADSL linier simpelthen ikke kan med bestemte Firewalls.

Hilsner
Http://www.cyclingon.net/debat
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
08. juli 2002 - 17:57 #2
Den skulle være rimelig god, men ikke så god som hvis du køber en fysisk firewall. Her kan du læse lidt om den: http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=2407
Avatar billede brandrup Nybegynder
08. juli 2002 - 17:59 #3
Du skal huske at konfigurere xps firewall da den som default er slået fra, iøvrigt vil jeg anbefale zonealarm, den er nem at administrere og gratis. Den kan hentes fra download.com.
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2002 - 18:00 #4
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. juli 2002 - 19:45 #5
Jeg vil bestemt ikke anbefale Zonealarm. Den har et meget dårligt rye blandt professionelle og semiprofessionelle sikkerhedsfolk. Dette skyldes bl.a. at der er så mange der bruger den at det er den personlige firewall de fleste hackere koncentrere sig om og derfor den der oftest giver problemer.
Skal du have en gratis personlig firewall, vil jeg anbefale sygates fra http://www.sygate.com.
Hvis den gerne mo koste lidt, vil jeg anefale "Den personlige Firewall" fra callisoft http://www.callisoft.dk og vil du have lidt mere sikkerhed, kan du købe en zywall 1 fra http://www.zywall.com, Med denne får du 4 internet porte samt indbygget firewall med stateful inspection for godt 2000,- kr

Hilsen
Kim - http://www.fotx.net/bufferzone
Avatar billede visto Professor
08. juli 2002 - 21:17 #6
Jeg har indtil videre et ganske almindeligt modem. Giver det anledning til yderligere kommentater?
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. juli 2002 - 22:23 #7
Med et moden, hvor du ringer op og afbryder forbindelsen når du er færdig, betyder at du ikke har de store sikkerhedsproblemer. Når du ikke er på længere tid af gangen, hver dag, er du ikke interessant for hackerne, det tager for lang tid at hacke dig og de kan ikke udnytte deres hack, når du ikke er åben meget længe ad gangen.

Brug en gratis personlig firewall som f.eks. sygates fra www.sygate.com
Avatar billede visto Professor
08. juli 2002 - 23:22 #8
Til bufferzone: tak for et fyldigt og godt svar. Jeg downloader den personlige firewall fra sygate.com. Og så er det vel lige meget med at konfigurere XP til at slå sin firewall til - sygate burde kunne klare hvad der evt. skal klares?
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
20. juli 2002 - 01:50 #9
hvis det står microsoft på produktet er firewallen intet værd brug evt norton firewall 2000 for en sikkerheds skyld

ms har lidt for mange skjulte indgange i windows bla skal man ikke køre med medie player 7 der er skjulte adgange i