Avatar billede mahfoudh Nybegynder
08. juli 2002 - 05:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm på TV

Hej med jer!!!
Jeg har det problem, at når jeg afspiller video klip på medieplayer(windows xp), så kan jeg kun se det på computeren (bærbar P4). og ikke på mit TV, alt andet kan ses på tv (internet, windows osv.)!!
Hvad kan jeg gøre for at se video klip på TV???

Ps. Jeg har prøvet div. andre medie afspiller
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
08. juli 2002 - 05:42 #1
du kan prøve http://tvtool.info/
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
08. juli 2002 - 05:43 #2
hvis det altså understøtter dit skærmkort..
Avatar billede mahfoudh Nybegynder
08. juli 2002 - 05:47 #3
Skærmkortet understøttes desværre ikke af TVtool...(har prøvet)
Avatar billede jimse Nybegynder
08. juli 2002 - 07:53 #4
Prøv at se om der er noget du kan bruge her:
http://www.eksperten.dk/spm/132898
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. juli 2002 - 08:09 #5
jimse>> det virker jo med alt andet end lige video klip.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
08. juli 2002 - 08:19 #6
er der mon ikke en overscan indstilling du ikke har slået til? kig lige en xtra gang
Avatar billede jimse Nybegynder
08. juli 2002 - 08:59 #7
ups!
Avatar billede flawless Nybegynder
08. juli 2002 - 09:27 #8
Problemet opstår, idet video i mange programmer vises på et såkaldt "overlay". Dette overlay er en feature ved grafikkortet, der gør det muligt at lægge et billede ind over skærmbilledet, og så fx gøre det større eller mindre, uden at belaste CPU'en med disse beregninger (vældig smart, altså :-)

Men desværre kan et sådant overlay ofte skabe sig, for den "er" rent faktisk ikke på skærmen, og hvis du prøver at tage et screenshot vil du se samme problem. Det du kan gøre, er at du åbner Windows Media Player på en tilfældig video-fil, trykker "Options" og skruer HELT ned for "Hardware Acceleration". Det kan være, det vil gå lidt langsommere, men der er desværre den eneste sikre løsning. Du kan være heldig at du kan slå overlay fra i Display Properties > Advanced, eller at du kan instille DirectShow-filtrene under MediaPlayer'en ved "Properties"

Held og lykke med det! :)
Avatar billede mahfoudh Nybegynder
08. juli 2002 - 10:09 #9
FEDT!! Tak for hjælpen......allesammen...nu virker det.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
09. juli 2002 - 12:02 #10
hvad gjorde du?
Avatar billede flawless Nybegynder
09. juli 2002 - 14:57 #11
Han fulgte mit svar! :)