Avatar billede anders_larsen Nybegynder
07. juli 2002 - 22:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Gnatbox Light - Win NT 4.0 - Win XP

Ovenstående er min configuration.
Gnatboxen er firewall med to netkort
Win NT server 4.0 er DHCP, DNS, Wins og print og filserver m.m.
Jeg har netop opdateret fra Win98 til XP
Alt er OK, undtaget en ting:
Lyd over Win Messenger :-(
Tekst er OK.

Nu har jeg rodet med både filtre og inbound tunnels for at se om det ændre sig - Nej - det virker ikke.... nogen der har et hint?

Mvh,
Anders Larsen
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. juli 2002 - 01:31 #1
Avatar billede anders_larsen Nybegynder
08. juli 2002 - 11:42 #3
Jeg fortsatte eftersøgningen:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q316397
Patch:
http://www.microsoft.com/Downloads/Release.asp?ReleaseID=36315
..... hvilket skal prøves iaften..... mere følger

Mvh,
Anders.
Avatar billede anders_larsen Nybegynder
02. september 2002 - 12:19 #4
Nej det er kun en beskrivelse (og patch) til XP egen indbyggede firewall.

Konklutionen er at messenger (med lyd) samt XP's remote help kun virker hvis man IKKE sidder bag en (rigtig) firewall og man har et lukket IP range på maskinerne på indersiden. Surt show!

Lukket tråd.

/Anders Larsen